ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ο «επτάλογος» του Black Friday - Έφοδος στην αγορά από επιθεωρητές

Έλεγχοι για μέτρα στην αγορά και συμβουλές από την Υπ. Προστασίας Καταναλωτή

ΚΥΠΕ

Στοχευμένους ελέγχους στις επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου, οι οποίοι θα εστιαστούν στις τιμές των προϊόντων, κυρίως στα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, και στην εφαρμογή του υγειονομικού πρωτοκόλλου, προγραμματίζει, ενόψει του Black Friday, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου, εκτός από τις επί τόπου επιθεωρήσεις την ημέρα του Black Friday, η Υπηρεσία έχει προβεί σε προεργασία λαμβάνοντας τον τελευταίο μήνα τιμές διαφόρων καταναλωτικών αγαθών, τις οποίες θα συγκρίνει με τις προσφορές της ερχόμενης Παρασκευής.

Η Υπηρεσία αναφέρει ότι φέτος λόγω της πανδημίας είναι επιφορτισμένη, πέρα από τον έλεγχο των τιμών, και με την τήρηση των μέτρων κατά της διασποράς της Covid-19 στην κοινότητα και προσθέτει ότι “η αυξημένη κίνηση η οποία παρατηρείται κάθε χρόνο στο Black Friday επιβάλλει περισσότερους ελέγχους στο λιανικό εμπόριο, κάτι το οποίο έχει προγραμματιστεί”.

Στο πλαίσιο αυτό, η Υπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή εφιστά την προσοχή στους καταστηματάρχες να έχουν αναρτημένο στην είσοδο των επιχειρήσεών τους τον μέγιστο αριθμό ατόμων που δικαιούνται να φιλοξενούν ανά πάσα στιγμή και υπενθυμίζει πως είναι υπό την ευθύνη τους να μην υπερβούν αυτό τον αριθμό.

Υποχρεούνται επίσης, σύμφωνα με την Υπηρεσία, μεταξύ άλλων να φροντίζουν να τηρείται η απόσταση των δύο μέτρων μεταξύ των πολιτών κατά τη διάρκεια της εξυπηρέτησής τους και τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι πελάτες να φοράνε μάσκα.

Σε ό,τι αφορά στους καταναλωτές, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή τους προτρέπει να μην ψωνίζουν στα τυφλά, να μην κάνουν σπατάλες και να ενημερώνονται για την πολιτική επιστροφών, ενώ παραθέτει τον «επτάλογο» της αυτοπροστασίας του καταναλωτή για το Black Friday.

Σύμφωνα με τον «επτάλογο», η Υπηρεσία καλεί τους καταναλωτές να διενεργούν έρευνα αγοράς από πριν και να εντοπίζουν τα προϊόντα που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν, σημειώνοντας την τιμή τους, ώστε να μπορείτε πιο εύκολα να έχετε πραγματική εικόνα του ύψους των εκπτώσεων που θα ανακοινωθούν κατά το Black Friday.

Επίσης, να μην κάνουν βιαστικές αγορές και να αγοράζουν αυτά που πραγματικά χρειάζονται, κάνοντας προσεκτική έρευνα αγοράς και συγκρίνοντας τιμές και ποιότητες προϊόντων.

Επιπλέον, η Υπηρεσία καλεί τους καταναλωτές να μην αγοράζουν ένα προϊόν, απλά επειδή είναι σε προσφορά και να μελετούν τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που σας ενδιαφέρει, προκειμένου να βεβαιωθούν ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις σας, ενώ να αναζητούν τις κριτικές (reviews) για την ποιότητα του προϊόντος, αξιολογώντας την τελική τιμή, όχι την έκπτωση.

Η Υπηρεσία καλεί επίσης τους καταναλωτές να αξιοποιούν το διαδίκτυο, όχι μόνο για πραγματοποίηση αγορών, αλλά και για να εντοπίσουν εναλλακτικά προϊόντα, κριτικές για το προϊόν που τους ενδιαφέρει, καθώς και την τιμή πώλησης του προϊόντος από άλλους προμηθευτές.

«Η τιμή δεν πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο. Ιδιαίτερα αν σκοπεύετε να αγοράσετε κάποιο προϊόν αξίας (πχ. κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή), είναι σημαντικό να αξιολογήσετε την αξιοπιστία και την ποιότητα εξυπηρέτησης του συγκεκριμένου πωλητή», αναφέρει και καλεί τους καταναλωτές να ρωτούν άλλους καταναλωτές για τις εμπειρίες τους, όπως για παράδειγμα η ανταπόκριση του πωλητή σε θέματα εγγυήσεων.

Επιπλέον, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου καλεί τους καταναλωτές να καθορίσουν τον προϋπολογισμό σας από πριν και προσθέτει πως «την ημέρα του Black Friday θα υπάρξουν αρκετές προσφορές και θα είναι εύκολο να βγείτε εκτός προϋπολογισμού».

«Καθορίστε από πριν τι χρειάζεστε και το μέγιστο ποσό που θέλετε να διαθέσετε, έχοντας υπόψη τις οικονομικές σας δυνατότητες», σημειώνει.

Επίσης, η Υπηρεσία καλεί τους καταναλωτές να ενημερωθούν για την πολιτική επιστροφών του καταστήματος, πριν προβείτε σε αγορά.

«Να θυμάστε ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, για αγορές από κατάστημα δεν υπάρχει νομική υποχρέωση και επαφίεται στην πολιτική του κάθε καταστήματος αν θα αποδεχθεί επιστροφές ή αλλαγές», αναφέρει και προσθέτει ότι «αυτό προφανώς και δεν ισχύει για αγορές μέσω διαδικτύου, όπου οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης μέχρι και 14 ημέρες μετά την παραλαβή του προϊόντος».

Τέλος, η Υπηρεσία αναφέρει ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να προβαίνουν σε καταγγελίες καλώντας δωρεάν στη Γραμμή Καταναλωτή στο 1429 ή να υποβάλλουν τα παράπονά τους γραπτώς στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή μέσω της ιστοσελίδας www.consumer.gov.cy.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση