ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Γουίλμπερ Ρος: Η Κύπρος να αυξήσει τη συνδρομή της ναυτιλίας στο ΑΕΠ

Χαρακτηρίζει εφικτό τον στόχο που έχει θέσει η Κύπρος για τα επόμενα τρία χρόνια

Kathimerini.gr

PAUL TUGWELL, ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ / BLOOMBERG
Σύμφωνα με τον μεγαλοεπενδυτή Γουίλμπερ Ρος, η Κύπρος πρέπει να αυξήσει το μερίδιο του παγκόσμιου στόλου που διαχειρίζονται εταιρείες στο έδαφός της και να το φτάσει στο 4,8% από το υφιστάμενο 4%.
Σύμφωνα με τον μεγαλοεπενδυτή Γουίλμπερ Ρος, η Κύπρος πρέπει να αυξήσει το μερίδιο του παγκόσμιου στόλου που διαχειρίζονται εταιρείες στο έδαφός της και να το φτάσει στο 4,8% από το υφιστάμενο 4%.

Ο Αμερικανός μεγιστάνας και μεγαλοεπενδυτής Γουίλμπερ Ρος χαρακτηρίζει εφικτό τον στόχο που έχει θέσει η Κύπρος για τα επόμενα τρία χρόνια, να αυξήσει κατά δύο εκατοστιαίες μονάδες το ποσοστό που αντιπροσωπεύει η ναυτιλία στην κυπριακή οικονομία. Σύμφωνα με τον κ. Ρος, το νησί πρέπει να αυξήσει το μερίδιο του παγκόσμιου στόλου που διαχειρίζονται εταιρείες στο έδαφός του και να το φτάσει στο 4,8% από το υφιστάμενο 4%. Στόχος μιας τέτοιας αύξησης, που ο κ. Ρος χαρακτηρίζει «όχι και τόσο μεγάλη», είναι να αυξηθεί η συνδρομή της ναυτιλίας στο κυπριακό ΑΕΠ περίπου στο 9% από το 7% στο οποίο ανέρχεται σήμερα. Οπως ανέφερε σε σχετική ηλεκτρονική επιστολή του ο Αμερικανός επενδυτής, η Κύπρος διαθέτει διαρθρωτικά και γεωγραφικά πλεονεκτήματα που «πρέπει να προωθηθούν περισσότερο».

Σύμφωνα με την κεντρική τράπεζα της Κύπρου, τα έσοδα μόνον από τις υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων αυξήθηκαν στα 464 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2015 από τα 421 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2014. Ετσι σήμερα αντιπροσωπεύουν το 5,4% του κυπριακού ΑΕΠ. Μεταξύ των εταιρειών διαχείρισης πλοίων που έχουν έδρα στη νήσο συγκαταλέγονται οι Bernhard Schulte Shipmanagement Cyprus Ltd, Columbia Shipmanagement Ltd και Interorient Navigation Co Ltd. «Η Κύπρος διαθέτει ισχυρό νηολόγιο, όπως η Μάλτα», σχολιάζει ο Κύπριος υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Λευκωσία. Προσέθεσε, άλλωστε, πως η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει σε πιο δυναμικά μέτρα για να προσελκύσει νέες επιχειρήσεις, ενισχύοντας τα γραφεία που διαθέτει σε μεγάλα κέντρα ναυτιλίας, όπως η Νέα Υόρκη, το Ρότερνταμ και ο Πειραιάς.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Προώθησης Επενδύσεων της Κύπρου, η νήσος είναι το δεύτερο σε μέγεθος στον κόσμο κέντρο διαχείρισης πλοίων, καθώς οι εταιρείες που έχουν έδρα στο έδαφός της ελέγχουν στόλο 2.200 πλοίων 50 εκατ. τόνων. Διαθέτει, άλλωστε, τον τρίτο μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στην Ευρωπαϊκή Ενωση μετά την Ελλάδα και τη Μάλτα. Σύμφωνα με τον Θωμά Καζάκο, γενικό διευθυντή του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου της Κύπρου, η νήσος πληροί τις προϋποθέσεις για να προσελκύσει ναυτιλιακές εταιρείες, όπως ένα ανταγωνιστικό φορολογικό σύστημα που έχει την έγκριση της Ε.Ε. και αρχές αρμόδιες για τη ναυτιλία, φιλικές προς τις επιχειρήσεις.

Σύμφωνα, άλλωστε, με τον κ. Ρος, η Κύπρος μπορεί να αναδειχθεί σε βάση της Ανατολικής Μεσογείου για τις ναυτιλιακές που εξυπηρετούν τη βιομηχανία υδρογονανθράκων, μετά τις πρόσφατες ανακαλύψεις κοιτασμάτων σε χώρες της περιοχής, όπως η Αίγυπτος και το Ισραήλ.

Ο κ. Ρος τονίζει πως ως μια σταθερή χώρα σε μιαν ασταθή περιοχή, η Κύπρος προσφέρεται πλήρως ως σημείο εισόδου προς την Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Και όπως τονίζει ο κ. Δημητριάδης, αν επιτευχθεί η επανένωση της νήσου, θα αρθεί το τουρκικό εμπάργκο στα πλοία με κυπριακή σημαία, θα τονωθεί η ζήτηση για την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών από κυπριακές εταιρείες, χάρη στη γειτνίαση με την Τουρκία, και θα δοθεί ώθηση στην ανάπτυξη των λιμένων για να εξυπηρετηθεί η τουρκική αγορά.

 

 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση