ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η παραγωγικότητα του τουρισμού στην Κύπρο

Παν. Κύπρου: Πρέπει να αυξήσει την παραγωγικότητά του για να γίνει πιο ανταγωνιστικός

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Ο τομέας του τουρισμού της Κύπρου πρέπει να αυξήσει την παραγωγικότητά του για να γίνει πιο ανταγωνιστικός. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί, μεταξύ άλλων, με το να προσφέρει καλύτερη ποιότητα υπηρεσιών, καθώς και με στόχευση των δημοσίων δαπανών στη βελτίωση της ασφάλειας, κουλτούρας και υποδομών, αναφέρει σε έρευνά του το Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Η παραγωγικότητα του τουριστικού τομέα της Κύπρου είναι κοντά στον μέσο όρο της Ευρώπης. Η αύξηση στο μέγεθος του τομέα φαίνεται να είναι, ως επί το πλείστον, αποτέλεσμα αύξησης των εισροών (εργασίας και κεφαλαίου) και όχι βελτίωσης της παραγωγικότητας. Φαίνεται, επίσης, ότι οι δημόσιες δαπάνες και η ποιότητα των υπηρεσιών δεν επαρκούν για να βελτιώσει η Κύπρος τη θέση σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Η ποιότητα του περιβάλλοντος, ωστόσο, φαίνεται να συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση.

Η σημασία της τουριστικής βιομηχανίας για την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της Ευρώπης είναι γνωστή. Ιδιαίτερα, στην Κύπρο ο τουρισμός είναι μία από τις πέντε μεγαλύτερες βιομηχανίες με ποσοστό 7% στο ΑΕΠ της οικονομίας. Έτσι, μια ακμάζουσα τουριστική βιομηχανία είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας.

Ωστόσο, για να είναι σε θέση ο τουριστικός τομέας να συνεχίσει να αυξάνεται, πρέπει να βελτιώνει την ανταγωνιστικότητά του, ειδικά όταν αντιμετωπίζει ανταγωνισμό όχι μόνο από χώρες της Μεσογείου, αλλά και από νέες αγορές τουρισμού που αναπτύσσονται ραγδαία στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη. Ένας τρόπος για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα είναι μέσω της αύξησης της παραγωγικότητας.

Ο κύριος στόχος του παρόντος δελτίου είναι να συγκρίνει τις διαφορές του προϊόντος και της παραγωγικότητας της τουριστικής βιομηχανίας μεταξύ Κύπρου και είκοσι άλλων ευρωπαϊκών χωρών κατά την περίοδο 2000-2012. Επιπλέον, εξετάζουμε πώς παράγοντες όπως η ποιότητα των υπηρεσιών και του περιβάλλοντος, η επάρκεια της δημόσιας υποδομής και η πολιτισμική κληρονομιά και ασφάλεια μπορούν να εξηγήσουν τις παρατηρούμενες διαφορές του προϊόντος και της παραγωγικότητας. Σε αυτό το πλαίσιο, οι διαφορές του τουριστικού προϊόντος μεταξύ των υπό έρευνα χωρών διασπώνται, έτσι ώστε να κατανοηθεί σε ποιο βαθμό αυτές μπορούν να αποδοθούν στις εισροές εργασίας και κεφαλαίου, και σε ποιο βαθμό στην παραγωγικότητα.

Τα κύρια πορίσματα της εμπειρικής ανάλυσης συνοψίζονται ως εξής.

  • Στις περισσότερες περιπτώσεις η βασική πηγή διαφορών στο μέγεθος του τουριστικού τομέα είναι οι παραδοσιακές εισροές, δηλαδή το μέγεθος του εργατικού δυναμικού και το επίπεδο των επενδύσεων.
  • Η ποιότητα των υπηρεσιών και οι δαπάνες της κυβέρνησης για την ασφάλεια, την κουλτούρα και την υποδομή ενισχύει την τουριστική ανάπτυξη.
  • Αντίθετα, η κακή ποιότητα του περιβάλλοντος, όπως μετριέται από την παραγωγή αποβλήτων, έχει αρνητική συμβολή.
  • Η παραγωγικότητα ποικίλλει μεταξύ των χωρών και έχει σημαντική συμβολή στην τουριστική ανάπτυξη.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση