ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο διαμοιρασμός αυτοκινήτων απειλεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Η Yandex.Drive δημιουργήθηκε πέρυσι και πλημμύρισε την αγορά με περισσότερα από επτά χιλιάδες αυτοκίνητα

Kathimerini.gr

Τα τελευταία χρόνια, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαδέχονται η μία την άλλη, από το σκάνδαλο με την παραποίηση των στοιχείων για εκπομπές αέριων ρύπων (Dieselgate) μέχρι την είσοδο στην αγορά τεχνολογικών εταιρειών (Google, Uber κ.ά.) που επενδύουν δισ. δολάρια στα αυτόνομα αυτοκίνητα και τη συρρίκνωση της κινεζικής αγοράς αυτοκινήτων για πρώτη φορά μετά το 1990.

Τώρα, παλιοί και νέοι παίκτες αντιμετωπίζουν μια νέα απειλή, που θα μπορούσε να τους αποκόψει από τους πελάτες τους: τον ραγδαία αυξανόμενο διαμοιρασμό αυτοκινήτων. Το παράδειγμα της ρωσικής τεχνολογικής εταιρείας Yandex, που κυκλοφόρησε πέρυσι επτά χιλιάδες αυτοκίνητα στη Μόσχα αλλάζοντας άρδην την αγορά, θα έπρεπε να λειτουργήσει ως προειδοποιητικό σήμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg. Η Yandex, η οποία προσφέρει ψηφιακές υπηρεσίες, από μηχανή αναζήτησης στο Ιντερνετ και λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μέχρι ηλεκτρονικές πωλήσεις, μετέτρεψε σε ένα χρόνο τη Μόσχα στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά διαμοιρασμού αυτοκινήτων στον κόσμο, με 16.500 αυτοκίνητα, πίσω από το Τόκιο όπου κυκλοφορούν 19.800 αυτοκίνητα τα οποία μοιράζονται καταναλωτές. Το γεγονός πως μέσα στο 2018 τριπλασιάστηκε στη Μόσχα ο αριθμός των αυτοκινήτων που προσφέρονται προς διαμοιρασμό δείχνει πως οι τεχνολογικές εταιρείες έχουν τη δύναμη να πείσουν τους καταναλωτές να εγκαταλείψουν πολύ γρήγορα την παραδοσιακή σχέση με έχουν με το αυτοκίνητό τους και, φυσικά, με την εταιρεία που το κατασκευάζει.

Η Yandex.Drive δημιουργήθηκε πέρυσι και πλημμύρισε την αγορά με περισσότερα από επτά χιλιάδες αυτοκίνητα, τα οποία ενοικιάζει για ποσό που αρχίσει από τα επτά σεντς του ευρώ το λεπτό, περιλαμβανομένου του κόστους της βενζίνης, της συντήρησης και της στάθμευσης. Η προσφορά ήταν υπερβολικά καλή για να τη χάσουν αρκετοί Μοσχοβίτες, σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς συγκριτικά η Daimler προσφέρει στη Νέα Υόρκη την υπηρεσία διαμοιρασμού Car2Go με κόστος 36 λεπτά του ευρώ. «Πλησιάζουμε στο σημείο όπου θα μπορούσε να αναποδογυρίσει ολόκληρη η αγορά αυτοκινήτων», εξηγεί στο Bloomberg η Σβέθα Σαρέντερ, αναλύτρια της εταιρείας συμβούλων Frost & Sullivan με έδρα το Λονδίνο. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να καταλήξουν απλοί προμηθευτές (αυτοκινήτων) σε εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες διαμοιρασμού και να χάσουν την άμεση σχέση που έχουν με τους πελάτες τους», προσθέτει.

Η Yandex, δηλαδή η ρωσική Google, είχε εισέλθει στην αγορά των μεταφορών με την υπηρεσία ταξί Yandex.Taxi το 2011, υπηρεσία που είναι σήμερα η μεγαλύτερη στη Ρωσία, ενώ ελέγχει και τις επιχειρήσεις της Uber στη Ρωσία. Ο διαμοιρασμός αυτοκινήτων, φυσικά μέσω ειδικής εφαρμογής για κινητά που προσφέρει η Yandex, αποτελεί το επόμενο βήμα προς τον τελικό στόχο που δεν είναι άλλος από την προσφορά υπηρεσίας αυτόνομων ταξί, στόχο που έχει και η πρωτοπόρος εταιρεία στον κλάδο, δηλαδή η Waymo της Google. Αρχίζοντας με τον διαμοιρασμό αυτοκινήτων, η Yandex «χτίζει» πελατολόγιο το οποίο εύκολα θα μπορούσε να μεταπηδήσει στις υπηρεσίες ρομποτικού ταξί. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αποκρούσουν την απειλή. Οι Daimler και BMW συγχώνευσαν τις μονάδες διαμοιρασμού αυτοκινήτων προσπαθώντας να πετύχουν οικονομίες κλίμακας, η VW δοκιμάζει την υπηρεσία της διαμοιρασμού στο Αμβούργο και η GM έχει επενδύσει στην υπηρεσία ταξί Lyft.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση