ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ο Pepper αύξησε τις καταθέσεις

«Προσφορές» για την επιστροφή των πελατών στα υποκαταστήματα

Kathimerini.gr

Δωρεάν Wi-Fi, φτηνοί καπουτσίνο, έργα τέχνης, ακόμη και ρομπότ που χορεύει. Τις ετερόκλητες αυτές παροχές επιστρατεύουν οι αμερικανικές τράπεζες για να προσελκύσουν πελατεία στα καταστήματά τους. Κι αυτό, γιατί όλο και περισσότεροι αποφεύγουν να επισκεφθούν τα υποκαταστήματα καθώς τα κινητά τούς δίνουν σήμερα τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις εκκρεμότητές τους οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Είναι, ωστόσο, αναγκαία η φυσική παρουσία των πελατών στις τράπεζες καθώς εκεί μόνον μπορούν να πάρουν μια συμβουλή, να διευθετήσουν ένα περίπλοκο πρόβλημα που έχει ανακύψει με τον λογαριασμό τους αλλά και να διεκπεραιώσουν μια συναλλαγή με μετρητά ή επιταγές. Ετσι πολλές τράπεζες καταφεύγουν σε κάθε είδους τέχνασμα για να τραβήξουν την προσοχή των πελατών. Στο δίκτυό της η JPMorgan Chase & Co. έχει τοποθετήσει έργα τέχνης καλλιτεχνών τής εκάστοτε περιοχής, η Bank of America εκθέτει τις νέες τεχνολογίες της στο «τεχνολογικό της μπαρ» και η HSBC Holdings έχει θέσει σε λειτουργία το ρομπότ Pepper που χαιρετάει τους πελάτες στο κεντρικό της κατάστημα στην Πέμπτη Λεωφόρο της Νέας Υόρκης.

Οι ιθύνοντες και σχεδιαστές της νέας αυτής τάσης εκτιμούν πως τα ειδικά μπαρ και περίπτερα, οι εντυπωσιακές τεχνολογίες, οι ζώνες παροχής συμβουλών και ο μοντέρνος διάκοσμος δεν είναι παρά η αρχή. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον τραπεζικό τομέα είναι να βρει τον τρόπο να αυξήσει τις πωλήσεις και να διασφαλίσει σταθερή πελατεία. «Η καινοτομία στον σχεδιασμό του χώρου έχει αποδειχθεί επιτυχής ως προς το ότι προσελκύει κόσμο στα καταστήματα», σχολιάζει ο Μπράντον Λάρσον, διευθυντικό στέλεχος της συμβουλευτικής επί χρηματοπιστωτικών θεμάτων Novantas. Ο ίδιος τονίζει, όμως, ότι ζητούμενο όλων αυτών των προσπαθειών είναι το πώς θα μεταφραστεί η προσέλευση του κόσμου σε πιο ουσιαστική σχέση με την τράπεζα. Με άλλα λόγια, το ερώτημα είναι αν με έναν φτηνό καπουτσίνο μπορεί ο επισκέπτης να πεισθεί και να αγοράσει στεγαστικό δάνειο.

Τα αποτελέσματα δημοσκόπησης που διεξήγαγε το Reuters μεταξύ οκτώ επισκεπτών σε τράπεζες της Νέας Υόρκης προδίδουν ότι είναι δύσκολο. Οι έξι από τους οκτώ δήλωσαν πως βρίσκονταν στον χώρο της τράπεζας για να φορτίσουν το κινητό τους ή για να πιουν έναν παγωμένο καφέ και όχι για κάποια συναλλαγή. Ο Τσάι Λι, 45 ετών, δήλωσε πως έρχεται κυρίως για το δωρεάν Wi-Fi. Είναι σταθερός πελάτης της Chase και δεν σκοπεύει να αλλάξει τράπεζα. Οπως διευκρίνισε, όταν ετοιμάζεται να ανοίξει τραπεζικό λογαριασμό, εξετάζει κατά κύριο λόγο το ύψος του επιτοκίου.

Δεν προκύπτει, πάντως, το ίδιο συμπέρασμα από την εμπειρία του Τζέρεμι Μπάλκιν, επικεφαλής της μονάδας καινοτομίας της HSBC: το κατάστημα στην Πέμπτη Λεωφόρο άνοιξε 20% περισσότερους καινούργιους λογαριασμούς τον Ιούλιο, πρώτο μήνα με το ρομπότ Pepper, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. «Σαφώς ο Pepper υπήρξε πρωτοφανής καινοτομία», τονίζει ο Μπάλκιν, που ισχυρίζεται πως η τράπεζα δεν βλέπει το ρομπότ «ως μάρκετινγκ, αλλά ως μέλος της οικογένειάς της». Η Capital One θεωρεί άκρως επιτυχές το νέο της τέχνασμα του φτηνού καφέ και ανοίγει νέα καταστήματα στην Ουάσιγκτον και στο Σαν Ντιέγκο. Διαθέτει ήδη δίκτυο 33 καφέ που λειτουργεί σε συνεργασία με την αλυσίδα Peet’s Coffee. Ο επικεφαλής του τομέα μάρκετινγκ και λιανικής τραπεζικής, Λία Ντιν, δήλωσε στο Reuters πως οι μισοί από τους επισκέπτες του καφέ δεν είναι πελάτες της τράπεζας. Ετσι όλο και περισσότερος κόσμος εξοικειώνεται με την Capital One.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση