ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σε νέες φουρτούνες το λιμάνι Λεμεσού

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν κηρύξει στάση πληρωμών κατά της Eurogate

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Σε στάση πληρωμών για μια συγκεκριμένη χρέωση που έχει επιβάλει η Eurogate διαχειρίστρια εταιρεία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι Λεμεσού έχει προχωρήσει ο Σύνδεσμος Ναυτιλιακών Πρακτόρων.

Η νέα αναταραχή έχει ως αφετηρία την ειδοποίηση που έχουν λάβει όλα τα ναυτιλιακά γραφεία της Λεμεσού από την Eurogate να διευθετήσουν άμεσα μια οφειλή που αγγίζει τις 100 χιλιάδες ευρώ. Η ειδοποίηση έσκασε σαν βόμβα στα ναυτιλιακά γραφεία τα οποία αρχικά αναζητούσαν να εντοπίσουν από πού προέρχεται η οφειλή των 100 χιλιάδων ευρώ. Προς μεγάλη έκπληξη τους η διαχειρίστρια εταιρεία τους ενημέρωσε ότι το ποσό που τους έχει χρεώσει αφορά μια χρέωση την οποία οι Ναυτιλιακοί Πράκτορες χαρακτηρίζουν κρυφή.

Συγκεκριμένα η Eurogate χρέωσε τα γραφεία με ένα ποσό 80 ευρώ για τα άδεια κοντέινερ τα οποία μετακινούνται από το λιμάνι Λεμεσού. Το ποσό των 80 ευρώ όπως λένε οι Πράκτορες είναι αποζημίωση για την μετακίνηση του κοντέινερ από το χώρο φύλαξης μέχρι να τοποθετηθεί στο φορτηγό.

Οι Ναυτιλιακοί Πράκτορες αντέδρασαν στην απαίτηση της εταιρείας θεωρώντας την χρέωση υπέρογκη και η οποία όπως λένε δεν έχει εγκριθεί από το υπουργικό Συμβούλιο. Παρά τις αντιδράσεις η διαχειρίστρια εταιρεία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων επέμενε με αποτέλεσμα ο Σύνδεσμος των Ναυτιλιακών Πρακτόρων να καλέσει τα μέλη του να κηρύξουν στάση πληρωμής για την παράλογη όπως χαρακτηρίζουν απαίτηση της εταιρείας. Εκτός από την άρνηση πληρωμής και την νέα αναταραχή που έχει προκληθεί στο λιμάνι Λεμεσού οι Πράκτορες έχουν καταφύγει και στην Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού.

Παρέμβαση Δημητριάδη

Μπροστά στο κίνδυνο να υπάρξει νέα εστία έντασης στο λιμάνι Λεμεσού παρενέβη ο υπουργός Μεταφορών ο οποίος ζήτησε από την Eurogate να παγώσει για διάστημα τεσσάρων μηνών το όλο θέμα προκειμένου να βρεθεί μια λύση κάτι που για την ώρα φαντάζει απίθανο μιας και οι Ναυτικοί Πράκτορες θεωρούν την συγκεκριμένη χρέωση παράνομη και δεν φαίνονται διατεθειμένοι να μπουν σε μια διαδικασία πάρε δώσε.

Η στάση που τηρούν πηγάζει από το γεγονός, όπως λένε, ότι η νέα χρέωση σε σχέση με την προηγούμενη είναι υπέρογκη. Πριν το νέο περιβάλλον στο λιμάνι Λεμεσού η ΑΛΚ χρέωνε τους πράκτορες 6 ευρώ για τα κοντέινερ των 20 ποδών και 10 ευρώ για τα 40 ποδών. Οι απαιτήσεις της Eurogate για τα άδεια κοντέινερ αναμένεται να αναζωπυρώσει τις απειλές που είχαν διατυπώσει κάποιες εταιρείες για αναστολή των εργασιών τους λόγω των υψηλών χρεώσεων. Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή της εταιρείας που εξάγει Μπετονίτη.

Όπως λέγεται στο λιμάνι η έκπτωση των 100 ευρώ ανά κοντέινερ που συμφωνήθηκε μεταξύ εταιρείας και διαχειριστή πρόσφατα εξανεμίσθηκε αν ληφθεί υπόψη το νέο τέλος των 80 ευρώ που επέβαλε η Eurogate.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση