ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Σημαντικό προβάδισμα της Κίνας στις μπαταρίες ηλεκτροκίνητων Ι.Χ.

H Κίνα κυριαρχεί στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων και παράγει σχεδόν τα δύο τρίτα των μπαταριών με ιόντα λιθίου

Kathimerini.gr

Μέτρα για την αύξηση της παραγωγής μπαταριών για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα συζητούν οι ΗΠΑ, με απώτερο στόχο να φθάσουν την Κίνα, που σήμερα διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο σε αυτή την αγορά. Η Γαλλία και η Γερμανία ζήτησαν από την Ευρωπαϊκή Ενωση να δώσει το πράσινο φως σε κρατικά κονδύλια 1,7 δισ. ευρώ για να στηρίξουν τη δημιουργία κοινοπραξίας που θα επικεντρώνεται στην παραγωγή κυττάρων μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση. Σήμερα, η Κίνα κυριαρχεί στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων και παράγει σχεδόν τα δύο τρίτα των μπαταριών με ιόντα λιθίου, σύμφωνα με στοιχεία της εξειδικευμένης εταιρείας αναλύσεων Benchmark Minerals Intelligence.

Η Αμερικανίδα γερουσιαστής και πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας και Φυσικών Πόρων Λίζα Μουρκόφσκι επεσήμανε πρόσφατα πως αυτή η πρωτοκαθεδρία της Κίνας τής προσδίδει μεγάλο πλεονέκτημα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ. Σε εκδήλωση της Benchmark Minerals Intelligence για την ηλεκτροκίνηση, όπου συγκεντρώθηκαν πάνω από 100 εκπρόσωποι εταιρειών και πολιτικοί, η κ. Μουρκόφσκι σχολίασε επίσης πως το σύστημα μεταφορών των ΗΠΑ «δεν θα πρέπει να αντικαταστήσει την εξάρτησή του από το πετρέλαιο της Μέσης Ανατολής με τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και τις μπαταρίες της Κίνας». «Η μεγαλύτερη πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι να ενημερώσω τα υπόλοιπα μέλη του Κογκρέσου για τους λόγους που (η ανάπτυξη μπαταριών) θα πρέπει να αναδειχθεί σε εθνική προτεραιότητα», δήλωσε η ίδια ενώπιον του κοινού της προαναφερόμενης εκδήλωσης, όπου συμμετείχαν ομιλητές από την Tesla και το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ. Η κ. Μουρκόφσκι, η οποία ανήκει στο κόμμα των Ρεπουμπλικανών, μαζί με τον Τζο Μάνστιν των Δημοκρατών δήλωσε στο πρακτορείο Reuters πως ετοιμάζουν νομοσχέδιο για την ανάπτυξη ορυχείων με λίθιο, γρανίτη και άλλων μεταλλευμάτων που είναι απαραίτητα στην εφοδιαστική αλυσίδα των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Από την πλευρά της, η Tesla τόνισε πως δεν είναι επαρκής η πρόσβαση σε πρώτες ύλες εντός των ΗΠΑ, ιδιαίτερα σε νικέλιο, σε χαλκό και σε άλλα συστατικά που είναι απαραίτητα για την παραγωγή μπαταριών.

Στις αρχές της εβδομάδας, η Γαλλία και η Γερμανία πρότειναν τη δημιουργία διασυνοριακής κοινοπραξίας όπου θα συμμετέχει η αυτοκινητοβιομηχανία PSA μαζί με τη θυγατρική της Opel και την κατασκευάστρια μπαταριών Saft για την ανάπτυξη κυττάρων μπαταριών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει πρώτα να δώσει το πράσινο φως σε κρατικά κονδύλια 1,7 δισ. ευρώ για την επιδότηση τέτοιων συμμαχιών που είναι απαραίτητες για να μην είναι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα της Ευρώπης εξαρτημένα από τις πρώτες ύλες της Κίνας. Η αγορά μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση αναμένεται δε να είναι ιδιαίτερα επικερδής. Σύμφωνα με την Future Market Intelligence, τα έσοδα της παγκόσμιας αγοράς των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων με μπαταρίες ιόντων λιθίου αναμένεται να φθάσουν τα 23 δισ. δολάρια μέχρι το 2023.

«Αναμένουμε από την Κομισιόν να μας δώσει το πράσινο φως», δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομίας της Γερμανίας στο Reuters. Πληροφορίες της γερμανικής εφημερίδας FAZ αποκάλυψαν πως η PSA με τη Saft σχεδιάζουν τη μετατροπή εργοστασίου της Opel στη Γερμανία, το οποίο βρίσκεται κοντά στα σύνορα με τη Γαλλία, σε μονάδα παραγωγής μπαταριών.

Η Saft ήδη συνεργάζεται με τον γερμανικό κολοσσό Siemens, την εταιρεία παραγωγής ηλεκτρονικών εξαρτημάτων Manz, τον βελγικό όμιλο χημικών Solvay και την Umicore για να αναπτύξει τη νέα γενιά μπαταριών για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Η στήριξη των κυβερνήσεων, ωστόσο, φαίνεται πως είναι απαραίτητη. Στη Γερμανία πάνω από 30 εταιρείες έχουν υποβάλει αιτήσεις για κονδύλια, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινητοβιομηχανιών Volkswagen και BMW και των κατασκευαστών μπαταριών Varta και Νorthvolt.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση