ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στη βάση προτύπου EURO τα νέα τέλη κυκλοφορίας

Δεν κατέληξαν ούτε και σήμερα στην Βουλή, νέα συνεδρία της Επιτροπής Μεταφορών την ερχόμενη Πέμπτη

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Σε νέα συνεδρία της επιτροπής μεταφορών θα τεθεί η ρύθμιση των τελών κυκλοφορίας, η οποία έχει προγραμματιστεί για την προσεχή Πέμπτη, καθώς ούτε και σήμερα βουλευτές και εμπλεκόμενοι, συμφώνησαν για τα σημεία του νομοσχεδίου.

Αυτό στο οποίο συμφώνησαν είναι ότι το νομοσχέδιο για τα τέλη κυκλοφορίας πρέπει να είναι στη βάση του «ο ρυπαίνων πληρώνει» και όχι στην βάση της ηλικίας του οχήματος. Επιτεύχθηκε ωστόσο ένας συγκερασμός των δύο, χρησιμοποιώντας ως βάση για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, το πρότυπο εκπομπών, EURO. Όπως ήδη ανέφερε σε ρεπορτάζ της η «Κ», στο νέο αναθεωρημένο νομοσχέδιο, μέγιστο ποσό για τέλη κυκλοφορίας είναι τα 500 ευρώ για τα πετρελαιοκίνητα/ υβριδικά και τα βενζινοκίνητα/ υβριδικά τα 250, όταν το πρότυπο εκπομπών τους είναι το euro 4. Σημειώνεται ότι euro 4 πρότυπο εκπομπών εφαρμόζεται σε αυτοκίνητα ηλικίας από το 2005 μέχρι το 2009. Με το ίδιο τέλος θα επιβαρύνονται και αυτοκίνητα με προγενέστερο πρότυπο euro ή εκτός προτύπου.

Στην περίπτωση των οχημάτων EURO 5 (5a +5b) τα ποσά ανέρχονται στα 100 ευρώ για τα βενζινοκίνητα και στα 200 για τα πετρελαιοκίνητα. Το πρότυπο EURO5 μεταφράζεται σε οχήματα ηλικίας από Σεπτέμβρη 2009- Αύγουστο 2014.

Ποιοι δεν θα πληρώνουν

Μηδενικό θα είναι το τέλος κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπών EURO 6c και EURO6d, τόσο για τα βενζινοκίνητα/υβριδικά όσο και για τα πετρελαιοκίνητα/υβριδικά. Στην περίπτωση άλλου EURO 6, τότε το πετρελαιοκίνητο, ή διπλής προώσεως με μία εκ των πηγών ενέργειας το πετρέλαιο θα επιβαρυνθεί με τέλος κυκλοφορίας τα εκατό ευρώ.

Αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπών euro 6 είναι αυτοκίνητα ηλικίας πέντε χρόνων (Σεπτέμβριος 2014- 31 Αυγούστου 2018). Αυτοκίνητα με πρότυπο εκπομπής Euro 6c είναι τα αυτοκίνητα Σεπτεμβρίου 2019 μέχρι Αύγουστο 2020.

«Εμείς κοιτάζουμε το συμφέρον του πολίτη. Το προηγούμενο νομοσχέδιο ναι επιβάρυνε τον Κύπριο πολίτη, αλλά με την euro κατηγορία καταργείται η επιπρόσθετη επιβάρυνση σε όλα και δίνεται η επιλογή σε αυτόν που θέλει να αγοράσει είτε καινούργιο είτε μεταχειρισμένο, φτάνει να είναι σε κατηγορία euro 6», ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών Γιώργος Προκοπίου.

«Κάναμε την χώρα μας νεκροταφείο μεγάλης ηλικίας και κυβισμού οχημάτων» ανέφερε από την πλευρά του ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου, υπογραμμίζοντας ότι είναι υπέρ της μείωσης φόρων και εξέφρασε την ετοιμότητα για υπερψήφιση της κατάργησης του φόρου κατανάλωσης. Ανέφερε ότι με τις στρεβλώσεις που δημιουργούνται, η αξία ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου είναι σχεδόν μηδενική, ενώ δημιουργείται αξία στον πολίτη της Βρετανίας της Ιαπωνίας.

Οι αντιδράσεις

Δυστυχώς το νομοσχέδιο έρχεται σε αντίθετη γραμμή από αυτό που θέλει να πετύχει, ανέφερε σε δηλώσεις του ο Πάμπος Κολοκοτρώνης πρόεδρος συνδέσμου εισαγωγέων μεταχειρισμένων Λευκωσίας, επισημαίνονται ότι δεν είναι προς όφελος του Κύπριου καταναλωτής και του βιοπαλαιστή.

Ικανοποιητικές χαρακτήρισαν τις τροποποιήσεις του νομοσχεδίου, αλλά κατέθεσαν κάποιες εισηγήσεις οι οποίες αν γίνουν αποδεκτές ο σύνδεσμος είναι ικανοποιημένος, όπως ανέφερε ο Νίκος Κληρίδης, νομικός εκπρόσωπος του συνδέσμου πωλητών μεταχειρισμένων οχημάτων. Σε διαφορετική περίπτωση επισήμανε ο κ. Κληρίδης, θα φτάσουμε σε ένα αποτέλεσμα να μην μπορεί να αγοράζει ο Κύπριος πολίτης μεταχειρισμένα λόγω των τελών.

Από την πλευρά της η ΕΔΕΚ διά του προέδρου της Μαρίνου Σιζόπουλου ανέφερε ότι το περιεχόμενο του νομοσχεδίου θα πρέπει να ικανοποιεί τρεις βασικές αρχές. Την δυνατότητα για οδήγηση ενός ασφαλούς αυτοκινήτου, την περιβαλλοντική ευαισθησία και ο φόρος κατανάλωσης να υπολογίζεται στην βάση εκπομπής των ρύπων. Εισηγείται ο φόρος κατανάλωσης να μειώνεται κλιμακωτά βάσει της εκπομπής των ρύπων.

 

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση