ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Προτροπή σε ΜΚΔ για τερματισμό των διαφημίσεων που στοχεύουν εφήβους

Ομάδα ακαδημαϊκών και δικηγόρων υποστηρίζουν ότι η ηλικιακή ομάδα είναι ευάλωτη στο μάρκετινγκ

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, το Facebook, η Google και άλλες τεχνολογικές πλατφόρμες, θα πρέπει να σταματήσουν να επιτρέπουν τη στόχευση διαφημίσεων σε εφήβους, ανέφερε σε επιστολή της, ομάδα κορυφαίων ακαδημαϊκών και δικηγόρων του Ηνωμένου Βασιλείου.

Σε ανοιχτή επιστολή της, η ομάδα αναφέρει ότι μέσω της στοχοποίησης των εφήβων με διαφημίζεις, παραβιάζεται το δικαίωμά τους στην ιδιωτικότητα, λόγω και της ευαισθησίας τους στο μάρκετινγκ.

«Το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται τα παιδιά ή οι γονείς τους είναι το επεμβατικό και χειριστικο μάρκετινγκ», δήλωσε ο Oliver Hayes, επικεφαλής πολιτικής και εκστρατείας της φιλανθρωπικής οργάνωσης Global Action Plan.

Όπως σημειώνει το δημοσίευμα των FT, υπάρχουν ήδη περιορισμοί κατά της στόχευσης των εφήβων με διαφημίσεις αλκοόλ και τζόγου, αλλά η επιστολή σημειώνει ότι όλες οι στοχευμένες διαφημίσεις πρέπει να τερματιστούν.

«Το πρόβλημα δεν είναι απλώς ακατάλληλες, ηλικιακά, διαφημίσεις», τόνισε ο κ. Hayes. «Όλες οι στοχευμένες διαφημίσεις είναι εγγενώς χειριστικές, ανεξάρτητα από το περιεχόμενό τους».

Το Γραφείο του Επιτρόπου Πληροφοριών στο Ηνωμένο Βασίλειο από την πλευρά του εισήγαγε νέα πρότυπα τον Σεπτέμβριο του 2020, καλώντας τις εταιρείες να απενεργοποιήσουν την σκιαγράφηση ατόμων κάτω των 18 ετών, εκτός εάν υπάρχει επιτακτικός λόγος και έχουν ληφθεί κατάλληλα μέτρα ασφαλείας.

Η βρετανική εφημερίδα αναφέρει ότι η Google αυτή τη στιγμή βρίσκεται αντιμέτωπη με αγωγή £2.5 δισεκατομμυρίων λιρών στο Ανώτατο Δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου. Σύμφωνα με τις κατηγορίες, η εταιρεία έχει προβεί σε παράνομη σκιαγράφηση ανηλίκων, κάτω των 13 ετών, στο YouTube.

Η ενάγουσα αρχή υποστηρίζει ότι το YouTube στοχεύει πάνω από 5 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 13 ετών, παραβιάζοντας με αυτό τον τρόπο, τον Νόμο περί Προστασίας Δεδομένων του Ηνωμένου Βασιλείου και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ.

Εκπρόσωπος του YouTube τόνισε ότι η εταιρεία «δεν σχολιάζει εκκρεμείς δικαστικές διαφορές». Παράλληλα, σύμφωνα με το δημοσίευμα των FT, η Google υποστηρίζει ότι το YouTube Kids δεν διαθέτει στοχευμένες διαφημίσεις, όπως επίσης ούτε τα βίντεο με την ένδειξη «Made for Kids», στον κύριο ιστότοπο του YouTube.

Η Google επίσης υποστήριξε, ότι οι διαφημίσεις δεν μπορούν να στοχεύουν σε χρήστες κάτω των 13 ετών, με την πρώτη επιλογή που προσφέρεται, βάσει δημογραφικών στοιχείων, να είναι η ηλικιακή ομάδα 18-24.

Αρκετές εταιρείες τεχνολογίας στο παρελθόν αντιμετώπισαν προβλήματα με κλήσεις, λόγω θεμάτων προστασίας δεδομένων σχετικά με ανηλίκους. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Google και το YouTube συμφώνησαν να πληρώσουν 170 εκατ. δολ. σε ρυθμιστικές αρχές, αφού κατηγορήθηκαν για την παράνομη συλλογή προσωπικών στοιχείων ανηλίκων, χωρίς γονική συναίνεση.

Όπως σημειώνουν οι FT, τον Μάιο, η γνωστή εφαρμογή TikTok κατηγορήθηκε για την μη διαγραφή προσωπικών δεδομένων από ανήλικους 13 ετών και κάτω. Η εταιρεία είχε συλλέξει τα εν λόγω δεδομένα πριν από διακανονισμό τον οποίο πέτυχε κατά την διευθέτηση δικαστικής μάχης, τον Φεβρουάριο του 2020, αλλά μέχρι τον Μάιο, εξακολουθούσε να μην τα έχει διαγραψει.

Στην επιστολή αναφέρονται επίσης τα ονόματα της Microsoft, του Amazon, του Facebook και της Apple. Οι εταιρείες κατά την επαφή τους με την βρετανική εφημερίδα δεν θέλησαν να τοποθετηθούν επί του θέματος.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Social: Τελευταία Ενημέρωση

Από ψηφιακό χώρο συνάντησης του κοινωνικού μας κύκλου, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνουν να μετατρέπονται όλο και περισσότερο ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL
Τη στιγμή που υπάρχει μια ομαδική συνομιλία για το κάθε τι, πώς μπορούμε να κάνουμε υγιή χρήση των τσατ χωρίς να χάνουμε ...
Kathimerini.gr
 |  SOCIAL
Δεν σχετίζεται η παγκόσμια εξάπλωση του Facebook με τα ψυχολογικά προβλήματα, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Ιντερνετ ...
ΠΗΓΗ: Reuters
 |  SOCIAL