ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αβέρωφ: Στόχος μας μέχρι το 2025 όλες οι υπηρεσίες του κράτους να είναι στην οθόνη του κινητού

Πέραν από το ότι θα πάψει η ταλαιπωρία των πολιτών, θα δημιουργήσουμε μια πιο ανταγωνιστική οικονομία, ανέφερε ο κ. Νεοφύτου

ΚΥΠΕ

Στόχος μας μέχρι το 2025 όλες ανεξαιρέτως οι υπηρεσίες του κράτους να είναι στην οθόνη του κινητού μας, δήλωσε το πρωί της Δευτέρας ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ και υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Αβέρωφ Νεοφύτου, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Digital Services Factory (Εργοστάσιο Παραγωγής Ψηφιακών Υπηρεσιών για το Δημόσιο) του Υφυπουργείου Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, το οποίο στεγάζεται στην πανεπιστημιούπολη του Πανεπιστημίου Κύπρου, στη Λευκωσία.

Ο κ. Νεοφύτου ξεναγήθηκε στον χώρο από τον Υφυπουργό Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, Κυριάκο Κόκκινο, καθώς και από λειτουργούς της Υπηρεσίας.

«Με απλά πράγματα, μία μόνο πύλη, ένα κωδικό, μία ταυτότητα, ηλεκτρονική ταυτότητα, κάθε πολίτης θα εξυπηρετείται χωρίς καθυστερήσεις».

Ο κ. Νεοφύτου συνεχάρη τον αρμόδιο Υφυπουργό και τα στελέχη του Υφυπουργείου «για την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει», προσθέτοντας ότι «η κυβέρνηση του Νίκου Αναστασιάδη και του ΔΗΣΥ έκαναν αυτή την ουσιαστική μεταρρύθμιση, τη δημιουργία του συγκεκριμένου Υφυπουργείου».

Στόχος της ΕΕ και μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης, είπε ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ, «είναι να έχουμε την Digital Europe (Ψηφιακή Ευρώπη) και στόχος είναι η Κύπρος να είναι από τις πρώτες χώρες στην Ευρώπη όπου όλες οι υπηρεσίες του κράτους να είναι στο κινητό του πολίτη». Ακόμη, είπε ότι πέραν των 120 κρατικών υπηρεσιών είναι ήδη ψηφιακές και ότι ο πολίτης μπορεί ψηφιακά και ηλεκτρονικά να εξυπηρετηθεί.

«Θα επαναλάβω τον στόχο μας στη νέα διακυβέρνηση μέχρι το 2025 όλες ανεξαιρέτως οι υπηρεσίες του κράτους να είναι στην οθόνη του κινητού μας», ανέφερε ο κ. Νεοφύτου, προσθέτοντας ότι «πέραν από το ότι θα πάψει η ταλαιπωρία των πολιτών, θα δημιουργήσουμε μια πιο ανταγωνιστική οικονομία, θα προσελκύσουμε περισσότερες επενδύσεις και θα βοηθήσουμε στην περαιτέρω ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας».

«Με απλά πράγματα, μία μόνο πύλη, ένα κωδικό, μία ταυτότητα, ηλεκτρονική ταυτότητα, κάθε πολίτης θα εξυπηρετείται χωρίς καθυστερήσεις, χωρίς γραφειοκρατία και χωρίς να χρειαστεί να βάλει το οποιοδήποτε μέσο για την εξυπηρέτηση από την πολιτεία», ανέφερε ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ. «Το κράτος μας πρέπει να γίνει σύγχρονο, ψηφιακό, αποτελεσματικό, ανταγωνιστικό και να ωθεί την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη», υπέδειξε.

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, Κυριάκος Κόκκινος, ευχαρίστησε τον Πρόεδρο του ΔΗΣΥ και την ομάδα του για την επίσκεψη. «Εδώ είναι ο ναός του gov.cy, εδώ χτίζεται η φιλοσοφία, η μεθοδολογία και η υλοποίηση των κρατικών υπηρεσιών με ένα πολύ σύγχρονο σχεδιαστικά τρόπο, ο οποίος έχει επίκεντρο τη φιλικότητα των υπηρεσιών προς τον πολίτη», εξήγησε.

Ακόμη, ο κ. Κόκκινος ανέφερε ότι το Υφυπουργείο έχει αντλήσει εμπειρογνωμοσύνη και συμβουλευτικές υπηρεσίες από το Ηνωμένο Βασίλειο και η μεθοδολογία που έχει υιοθετήσει είναι από τις πιο ευέλικτες και ταυτόχρονα από τις πιο καινοτόμες προσεγγίσεις. Η ομάδα του Digital Services Factory, εξήγησε ο Υφυπουργός, δουλεύει σε συνεργασία με τους Άγγλους συμβούλους που έχουν κάνει το αντίστοιχο gov.uk.

Ο κ. Κόκκινος επεσήμανε ότι «έχουν ήδη βγει αρκετές υπηρεσίες, όμως ο μεγάλος όγκος των υπηρεσιών θα βγει μέσα από τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα που έχει ήδη ξεκινήσει και ο ρόλος αυτής της ομάδας πλέον θα είναι συμβουλευτικός και εποπτικός ώστε όλες οι υπηρεσίες που βγαίνουν έχουν την πολιτοκεντρικότητα και βασίζονται στα αξιώματα και στις αρχές που είναι πλέον κανόνες». Εξήγησε ότι η πληροφορία για τον πολίτη πρέπει να είναι μία φορά μόνο και μετά το σύστημα να βρίσκει αυτή την πληροφορία, προσθέτοντας ότι εμπλέκονται στον σχεδιασμό και οι ίδιοι οι πολίτες.

«Προηγείται ο ανασχεδιασμός μιας υπηρεσίας μαζί με το αρμόδιο τμήμα της Κυβέρνησης και μετά θα ξεκινήσει να σχεδιάζεται προγραμματιστικά ούτως ώστε να λειτουργήσει αυτή η υπηρεσία», υπογράμμισε ο Υφυπουργός. «Αυτό που έχουμε υιοθετήσει είναι από τις βέλτιστες πρακτικές σε παγκόσμια κλίμακα και πολλές χώρες μάς επισκέπτονται για να δουν πώς έχει πετύχει αυτό το πείραμα, που είναι πλέον ένα εργοστάσιο παραγωγής ψηφιακών υπηρεσιών», συμπλήρωσε.

Ο Κυριάκος Κόκκινος ανέφερε ότι «για κάθε υπηρεσία την οποία δίνουμε στον πολίτη κάνουμε μελέτη» αναφορικά με τα οφέλη που έχουν προκύψει. Χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα τη διαδικτυακή πληρωμή των Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ο Υφυπουργός έκανε λόγο για «τεράστια οφέλη ως προς το κράτος και τα 52 άτομα που απασχολούνται στα ταμεία». Κάθε μήνα, συνέχισε, εκατοντάδες χιλιάδες πράξεις γίνονται με διαδικτυακή πληρωμή, ενώ πριν οι πολίτες έπρεπε να ξοδέψουν 2-3 ώρες στην αναμονή.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις υπηρεσίες που θα ψηφιοποιηθούν στο εγγύς μέλλον, ο κ. Κόκκινος είπε ότι υπάρχει ένα πλάνο ψηφιοποίησης 200 υπηρεσιών για τους επόμενους 18 μήνες. Μερικές από τις υπηρεσίες που θα ψηφιοποιηθούν τον επόμενο μήνα, είπε, είναι το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, η Θεσμοθετημένη Σύνταξη, το Πόθεν Έσχες και η επικαιροποίηση των στοιχείων των πολιτών στο Αρχείο Πληθυσμού.

Ο Πρόεδρος του ΔΗΣΥ και υποψήφιος Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Αβέρωφ Νεοφύτου, επανέλαβε τον στόχο της διακυβέρνησής του «Το 2025 όλο το κράτος στην οθόνη του κινητού», προσθέτοντας ότι το 2028 οι πολίτες θα μπορούν να ψηφίζουν και ψηφιακά. Ακόμη, ο κ. Νεοφύτου σημείωσε ότι είχε επισκεφθεί ένα παρόμοιο τμήμα, το 2014, στην Εσθονία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Προεδρικές 2023: Τελευταία Ενημέρωση

Στην περίπτωση του ΔΗΣΥ, η χρήση του όρου αποστασία δεν μυρίζει μόνο ναφθαλίνη, αποτελεί μια κομματικά ανιστόρητη παραδοξότητα ...
 |  ΠΡΟΕΔΡΙΚΕΣ 2023