ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Α. Χατζήκυριακος στην «Κ»: Τα likes δεν είναι ψήφοι ούτε δημοσκόπηση

Αυτές οι βουλευτικές εκλογές θα είναι περισσότερο των υποψηφίων αντί των κομμάτων, λέει στην «Κ» ο επικοινωνιολόγος

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

«Σημαντική μερίδα ψηφοφόρων θα εγκατέλειπε το κόμμα που παραδοσιακά ψηφίζουν εάν στον συνδυασμό άλλου κόμματος έβρισκαν υποψήφιους που τους εκφράζουν ή τους εμπνέουν. Συνεπώς, η σύνθεση των ψηφοδελτίων είναι ίσως η πιο σημαντική προεκλογική προετοιμασία των κομμάτων» λέει στη συνέντευξή του στην «Κ» ο επικοινωνιολόγος Ανδρέας Χατζήκυριακος, εκτιμώντας πως το έδαφος είναι πρόσφορο για κάτι πραγματικά καινούργιο. Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια δεν είναι σύμβουλος κάποιου κόμματος και δίνει τη δική του οπτική για το πώς η πανδημία θα επηρεάσει τον προεκλογικό, ποιοι θα επωφεληθούν και ποιος είναι ο ρόλος τόσο των ΜΜΕ όσο και των μέσων κοινωνικών δικτύωσης σε όλο αυτό.

– Μέχρι σήμερα είχαμε προεκλογικό «από πόρτα σε πόρτα», προεκλογικό, των γάμων και των μνημόσυνων. Σήμερα ενόψει πανδημίας πώς θα διεξαχθεί η προεκλογική εκστρατεία;

– Η προεκλογική εκστρατεία θα κινηθεί στον ρυθμό των πρωτοκόλλων και οι επιδημιολόγοι –και όχι οι επικοινωνιολόγοι– θα έχουν τον πρώτο λόγο. Κόμματα και υποψήφιοι πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για δύο γενικά σενάρια: για προεκλογικό σε συνθήκες lockdown και για προεκλογικό με πιο χαλαρά δεδομένα. Θα είναι μια roller coaster δοκιμασία. Και ίσως να μην αποτελεί μπούσουλα η μέχρι σήμερα εμπειρία, μιας και ο προεκλογικός θα γίνει την περίοδο των εμβολιασμών. Σ’ ένα εξειδικευμένο newsletter που εκδίδουμε στη «Γνώρα Σύμβουλοι Επικοινωνίας», το «Γνώρα Confidential», έχουμε διερευνήσει τις επιπτώσεις της πανδημίας στην προεκλογική εκστρατεία. Υποκατάστατο, σε κάποιο βαθμό, θα αποτελέσουν εφαρμογές video-συνάξεων, όπως Zoom και Teams, αλλά και εφαρμογές όπως το WhatsApp και το viber, που προσφέρουν την ευελιξία δημιουργίας σταθερώνομάδων ατόμων για πιο εύκολη και συχνή επικοινωνία, με την αποστολή και οπτικού υλικού. Ήδη βλέπουμε υποψηφίους να οργανώνουν live συζητήσεις διαφόρων θεμάτων μέσω των σελίδων τους στο Facebook ή για να απαντήσουν σε ερωτήσεις ψηφοφόρων. Μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο, οπότε αναμένεται να «ανάψει» ο προεκλογικός, κόμματα και υποψήφιοι θα πρέπει επίσης να είναι προετοιμασμένοι ότι θα απευθυνθούν σε ένα εκλογικό σώμα κουρασμένο, αν όχι και απηυδισμένο, με την ταλαιπωρία που τότε θα κλείνει έναν χρόνο.

Διαβάστε τη συνέντευξη στην Μαρίνα Οικονομίδου στην έντυπη έκδοση της «Κ».

Γίνετε συνδρομητής της έντυπης έκδοσης στο κινητό σας, με μια εβδομάδα δωρεάν συνδρομή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση