ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

ΥΠΜ: Η Κυβέρνηση προωθεί σειρά μέτρων για απάμβλυνση του κυκλοφοριακού

Οι δηλώσεις του κ. Καρούσου

ΚΥΠΕ

Η Κυβέρνηση, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και οργανωμένους φορείς, προωθεί σειρά μέτρων και δράσεων για να απαμβλυνθεί το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη Λευκωσία που προκαλεί ταλαιπωρία για τους πολίτες, ρύπανση του περιβάλλοντος και προβλήματα οδικής ασφάλειας και προσβασιμότητας, τόνισε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων Γιάννη Καρούσος σε χαιρετισμό του στη συνεδρία του ΕΒΕ Λευκωσίας με θέμα «Το κυκλοφοριακό της Λευκωσίας».

Αναφέροντας ότι «το Κράτος έχει αναγνωρίσει την ανάγκη η πρωτεύουσα να καταστεί μια πόλη βιώσιμη, πιο οικολογική, πιο ανθεκτική και με κοινωνικά ισότιμες δομές», ο κ. Καρούσος είπε ότι στο πλαίσιο αυτό, η Στρατηγική του Υπουργείου Μεταφορών για προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, η οποία είναι σε συνάρτηση με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή στρατηγική, «επικεντρώνεται στην προώθηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, μειώνοντας τη χρήση του ιδιωτικού οχήματος και κατ’ επέκταση τους ρύπους και δημιουργώντας ορθή κουλτούρα στην κοινωνία για την ορθή χρήση του οδικού χώρου».

«Παράλληλα, επιδιώκουμε να καταστήσουμε το οδικό δίκτυο ασφαλή χώρο για τους πεζούς, τους ποδηλάτες, τα άτομα με αναπηρίες και τους μοτοσικλετιστές», σημείωσε.

Μέσω ενός ενιαίου συγκοινωνιακού σχεδιασμού, σύμφωνα με τον Υπουργό Μεταφορών, «θα μας δοθεί η δυνατότητα για την αξιοποίηση της συγκοινωνιακής υποδομής των πόλεων και τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, τις αναπλάσεις του αστικού χώρου και την προώθηση των ενεργών μορφών μετακίνησης όπως το περπάτημα και η ποδηλασία με την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών για την άμβλυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Ανέφερε ότι στις 19 Νοεμβρίου 2021, είχε υπογραφεί στο Υπουργείο Μεταφορών το Συμβόλαιο για την Παροχή Υπηρεσιών για την Εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την ευρύτερη αστική περιοχή της πόλης της Λευκωσίας, συμπεριλαμβανομένου του κέντρου της πόλης και της ευρύτερης αστικής περιοχής, το οποίο θα λαμβάνει υπόψη όλα τα σχετικά ολοκληρωμένα έργα και σχέδια, όπως το Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας (ΟΣΚΛ), αλλά και τις μελέτες και τα έργα που προωθούνται ήδη.

Ανέφερε επίσης ότι η διάρκεια εκτέλεσης της Σύμβασης είναι 20 μήνες και πρόσθεσε πως το ποσό Συμβολαίου ανέρχεται στις €518.000 και το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ σε ποσοστό 85% και κατά 15% από εθνικούς πόρους.

Επιπλέον, ο κ. Καρούσος είπε ότι από τον συνολικό προϋπολογισμό για την πράσινη ανάπτυξη, 35% θα διατεθεί στον τομέα των βιώσιμων μεταφορών που αφορούν την υλοποίηση των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εισαγωγή των λεωφορειολωρίδων, ποδηλατόδρομων, park and rides και τη βελτίωση της προσβασιμότητας των ποδηλατιστών, των πεζών και των ατόμων με αναπηρία σε αστικά κέντρα.

Επίσης, ο κ. Καρούσος τόνισε πως σημαντικό στόχο του Υπουργείου Μεταφορών αποτελεί η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων της τεχνολογίας, διαμέσου της χρήσης ευφυών συστημάτων μεταφορών.

«Μέσω της αξιοποίησης των δυνατοτήτων της τεχνολογίας και των ευφυών συστημάτων μεταφορών, οι μεταφορές μπορούν να καταστούν ασφαλέστερες, αποδοτικότερες και βιώσιμες, προσφέροντας παράλληλα επιπρόσθετους και αποτελεσματικότερους μηχανισμούς διαχείρισης της κυκλοφορίας», υπογράμμισε.

Ανέφερε επίσης ότι από τις προγραμματιζόμενες δράσεις με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, ξεχωρίζει η αναβάθμιση του υφιστάμενου Συστήματος Περιφερειακού Ελέγχου στη Λευκωσία και στη Λεμεσό για τον αυτόματο έλεγχο και τη συνεχή ρύθμιση των φώτων τροχαίας και των φωτοελεγχόμενων διαβάσεων πεζών, με σκοπό την εύρυθμη και απρόσκοπτη, όπως είπε, «διακίνηση των οχημάτων, καθώς και τη μείωση των καθυστερήσεων που θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση των εκπομπών».

Τέλος, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι σημαντική είναι και η εγκατάσταση ηλεκτρονικών πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων στους αυτοκινητόδρομους και η επέκταση των ευφυών συστημάτων μεταφορών στους κύριους άξονες στις πόλεις, δημιουργώντας το υπόβαθρο που να υποστηρίζει την επιτήρηση του οδικού δικτύου όσο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση