ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Καμπαρέ / Φανερωμένης 70: «Αστικές Λεπτομέρειες»

Στο μικροσκόπιο τα νυκτερινά μαγαζιά και οι άνθρωποι της πόλης

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Καμπαρέ / Φανερωμένης 70: Οι «Αστικές Λεπτομέρειες», βασίζονται στην ενεργοποίηση ξεχασμένων χώρων της πόλης και επιδιώκουν μέσα από εικαστικές δράσεις και συνεντεύξεις να αισθητοποιήσουν καταστάσεις και εποχές της πόλης και να ενεργοποιήσουν τη δημόσια μνήμη. Αυτή τη φορά στο επίκεντρο βρίσκονται τα καμπαρέ της Λευκωσίας, τα οποία κάποτε ήταν χώροι οικογενειακής διασκέδασης με χορευτικά σύνολα και θιάσους. Μέσα σε μερικές δεκαετίες έγιναν χώροι εκμετάλλευσης, σεξουαλικής και ψυχολογικής κακοποίησης και σωματεμπορίας γυναικών.

Το καμπαρέ - ο σημερινός χώρος εκμετάλλευσης, ο χώρος tamboo - γίνεται χώρος μελέτης, χώρος ακτιβιστικής δράσης και χώρος ευαισθητοποίησης. Αγγίζοντας την ιστορία του καμπαρέ, επαναδιεκδικούμε και επαναπροσδιορίζουμε την έννοια της διασκέδασης στο καμπαρέ, μέσα από καινούργιες συνθέσεις που βγαίνουν από την έρευνα και το έργο μας. 

Έτσι - παρουσιάζοντας δύο μουσικά έργα το ένα να γεννιέται μέσα από μελέτη για τα καμπαρέ και το παρελθόν τους ενώ το δεύτερο να γεννιέται μέσα από την σύγχρονη καλλιτεχνική ευαισθησία ανθρώπων της Λευκωσίας, θίγουμε παραστατικά την εγκληματική μετάλλαξη των καμπαρέ από άλλοτε οικογενειακούς χώρους ψυχαγωγίας, σε χώρους φυλετικών και ταξικών διακρίσεων, σε χώρους κακοποίησης καθορισμένους από εκμεταλλευτικές σχέσεις οι οποίες ακόμη συντηρούνται και προωθούνται κάτω από την ομπρέλα ενός πατριαρχικού ορισμού της διασκέδασης.

Η έρευνα μας, παραχώρησε στη μουσικό Στέλλα Ν. Χρίστου το υλικό γραπτών και οπτικών ντοκουμέντων που η ομάδα συνέλεξε κατά το πέρας της έρευνάς της για να δημιουργήσει μία ηχητική εγκατάσταση στον χώρο.

Σήμερα Τρίτη 10 ΜΑΐου, στις 6 το απόγευμα στον χώρο του Δημαρχείου Λευκωσίας – που υπήρξε κάποτε καμπαρέ.

Στέλλα Νίκου Χρίστου

Η Στέλλα Νίκου Χρίστου ένας Αστικός Μύθος μια Αστική χαρακτηριστική Φιγούρα της Λευκωσίας - γεννήθηκε στο χωριό Ασκάς της επαρχίας Λευκωσίας της Κύπρου. Εργάστηκε ως μουσικός σε διάφορες μουσικές σκηνές στην Αθήνα μα και στην Κύπρο. Για τις ανάγκες του ερευνητικού μέρους των σπουδών της παρατήρησε, μελέτησε και κατέγραψε, μετά από διετή έρευνα, τις ανθρωπολογικές επιτελέσεις που αφορούσαν στο πεδίο του νυκτερινού μαγαζιού της Αθήνας. Η επαφή της με την ανθρωπολογία επηρέασε τη συνθετική της δράση. Ηχητικές καταγραφές στο πεδίο, φωνές ανθρώπων και ήχοι αντικειμένων - καταστάσεων – δράσεων, άρχισαν να στήνουν ένα πολυετές αρχείο με ηλεκροακουστικές συνθέσεις γεμάτες κομμάτια απο το παζλ της ανάγνωσης -όσο γίνεται- του μυστηρίου της ανθρώπινης ταυτότητος.  

 

 

 

Πολιτισμός: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ