ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι «κυνηγοί» τοποθεσιών ψηφίζουν Ελλάδα

Θα δούμε τον Τομ Κρουζ να γυρίζει σκηνή δράσης με ελικόπτερο στο φαράγγι του Βίκου και στο Σαρακήνικο;

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Πριν από λίγες μέρες άρχισε γυρίσματα στην Αθήνα το «Crimes of the Future», η νέα παραγωγή του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, η οποία θα εγκατασταθεί στην πρωτεύουσα όλον τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Η συγκεκριμένη είναι η τελευταία από μια σειρά ταινιών που φέτος το καλοκαίρι γυρίζονται στην Ελλάδα, σε διαφορετικές τοποθεσίες, από τα βουνά της Ηπείρου μέχρι τα νησιά και το αστικό κέντρο των πόλεων. Ποιος όμως αποφάσισε να φτάσουν ώς τα μέρη μας όλες αυτές οι παραγωγές;

Αρχικά… εμείς οι ίδιοι, αφού το σύστημα cash rebate του ΕΚΟΜΕ φαίνεται πλέον ικανό να προσελκύσει με τα κίνητρα που προσφέρει τα ξένα πρότζεκτ, όλων των μεγεθών και των εθνικοτήτων. Κατά δεύτερον όμως και οι location managers, οι άνθρωποι δηλαδή που έχουν για αποστολή τους να «κυνηγούν» τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο ταιριαστές ως προς τις απαιτήσεις των παραγωγών που εκπροσωπούν. Πριν από μερικές μέρες ολοκληρώθηκε με επιτυχία το σχετικό εργαστήριο που διοργάνωσε το Hellenic Film Commission του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, με καλεσμένους διακεκριμένους ξένους επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι μίλησαν για τη δουλειά τους και στη συνέχεια ξεναγήθηκαν (και από αέρος) σε διάφορες «κινηματογραφικές» τοποθεσίες της χώρας μας.

Τα μέλη της Διεθνούς Ενωσης LMGI, άνθρωποι-κλειδιά σε μια κινηματογραφική παραγωγή, φωτογραφίζονται στο φαράγγι του Βίκου (φωτ. Dan Connolly/LMGI). Επισκέφθηκαν επίσης τη Σαντορίνη και τα Μετέωρα (κάτω).

Φωτ. Dan Connolly / LMGI.

«Πρέπει να αντιληφθούμε ότι το κομμάτι του location management/scouting είναι μείζονος σημασίας για την προσέλκυση ξένων παραγωγών. Αυτοί οι άνθρωποι-κλειδιά είναι από τους πρώτους που αναζητούν τοποθεσίες σε ξένους προορισμούς για κάθε σενάριο· σε μεγάλο βαθμό είναι και εκείνοι που αποφασίζουν αν θα προτιμηθεί κάποια χώρα έναντι μιας άλλης. Η δουλειά τους, εκτός από τα ίδια τα μέρη, είναι να ερευνήσουν σχετικά με τα κίνητρα, τις υποδομές, τους φορείς αδειοδότησης κ.ο.κ. Είναι οι πρώτοι που φτάνουν και οι τελευταίοι που φεύγουν από έναν τόπο γυρίσματος», μας εξηγεί η διευθύντρια του Film Commission, Βένια Βέργου.

Προσθέτει ακόμα πως έχει μεγάλη σημασία να καταφέρουμε να εκπαιδεύσουμε όλο και περισσότερους Ελληνες στον συγκεκριμένο τομέα, ώστε αυτοί να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες στους ενδιαφερόμενους και ταυτόχρονα να «διαφημίζουν» με τη δουλειά τους τη χώρα. Το πρώτο δείγμα πάντως από το φετινό καλοκαίρι των πολλών γυρισμάτων ήταν εξαιρετικά θετικό, με τους ντόπιους location managers να αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις στους ξένους συναδέλφους τους.

«Για αυτόν τον λόγο οργανώσαμε και το ταξίδι εξοικείωσης, ώστε Ελληνες και ξένοι να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους και οι τελευταίοι να έχουν την ευκαιρία να δουν τοποθεσίες που πιθανώς να τους ενδιαφέρουν. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως το “κυνήγι” του κατάλληλου μέρους ξεκινάει πολλές φορές ολόκληρα χρόνια πριν από την έναρξη μιας παραγωγής. Παράδειγμα αποτελεί το “Trip to Greece” που κυκλοφόρησε πέρυσι και είχε γυρίσματα σε πάρα πολλά μέρη, αρχαιολογικούς χώρους κ.λπ., απαιτούσε δηλαδή μια μακρά και αρκετά περίπλοκη διαδικασία προετοιμασίας».

Υπάρχουν πάντως και τα πρότζεκτ που επέλεξαν φέτος να γυρίσουν σε λιγότερο προβεβλημένες γωνιές της χώρας ή στο κάπως «αδικημένο» κέντρο της Αθήνας. Τελευταίο από αυτά το «Μπέκετ» του Netflix (κυκλοφορεί 13 Αυγούστου) με τον Τζον Ντέιβιντ Ουάσιγκτον, το οποίο ξεκινάει την περιπέτειά του από το Μέτσοβο και τα Μετέωρα για να καταλήξει στην πλατεία Συντάγματος.

Ανοιχτό πλατό η Αθήνα

«Με αυτά που έγιναν φέτος, η Αθήνα θα μας γίνει αρκετά οικεία στη μεγάλη οθόνη μέσα στον επόμενο χρόνο. Ενδεικτικά υπήρξε μέρα μέσα στον Ιούνιο, όπου στην πλατεία Μοναστηρακίου έκανε γυρίσματα το “Greek Freak” της Ντίσνεϊ, ενώ παραδίπλα, στην Αγορά, εκτυλισσόταν μια σκηνή καταδίωξης με ΜΑΤ για ένα γαλλικό φιλμ σε συμπαραγωγή της Blonde· κατά κάποιον τρόπο το κέντρο της πόλης μετατράπηκε σε ανοιχτό πλατό. Οσο για τις λιγότερο γνωστές πλευρές της Ελλάδας, αυτές σίγουρα ενδιαφέρουν τους επαγγελματίες. Στο ταξίδι όπου συμμετείχαν διακεκριμένα μέλη της Διεθνούς Ενωσής τους (LMGI), όταν για παράδειγμα είδαν το φαράγγι του Βίκου, είπαν πως θα μπορούσαν άνετα να φανταστούν εκεί τον Τομ Κρουζ να γυρίζει μια σκηνή δράσης με ελικόπτερο ή κάτι παρόμοιο».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

Η προβολή και παρουσίαση της ταινίας μικρού μήκους του Ανδρέα Σεϊτάνη θα γίνει το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου
Kathimerini.com.cy
 |  ΣΙΝΕΜΑ
X