ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ο θεατής ίσως αναγνωρίσει τον εαυτό του

Η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και ο Λευτέρης Ζαμπετάκης στο «Νυφικό κρεβάτι»

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Είναι κάποια έργα που έχουν μια μοναδική «μαγική» ιδιότητα να παραμένουν διαχρονικά και πάντα «φρέσκα» και να αγγίζουν όλους μας. Ένα από αυτά τα έργα του παγκόσμιου θεάτρου είναι το πολυβραβευμένο «Νυφικό κρεβάτι» του Jan de Hartog. Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά θεατρικά έργα παγκοσμίως έχοντας ανέβει στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου, είναι ένα από τα θρυλικότερα έργα στο Broadway, από ηθοποιούς-μεγαθήρια.

Το έργο έχει αποσπάσει αναρίθμητα βραβεία από κοινό και κριτικούς και έχει κερδίσει το βραβείο Tony. Έγραψε ιστορία και στην Ελλάδα τόσο με το πρώτο ανέβασμά του από τον Δημήτρη Χορν και την Έλλη Λαμπέτη όσο και με το δεύτερο με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Γιάννη Φέρτη.

Η μετάφραση είναι του αξέχαστου και σπουδαίου Μάριου Πλωρίτη αλλά το έργο «φρεσκαρίστηκε» από τον σκηνοθέτη Χρήστο Δήμα και πρωταγωνιστούν η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους και ο Λευτέρης Ζαμπετάκης, οι οποίοι δένουν αρμονικά πάνω στη σκηνή

Το έργο «Νυφικό κρεβάτι» καταπιάνεται με την κοινή πορεία ενός παντρεμένου ζευγαριού και τα προβλήματα που προκύπτουν γύρω απ’ αυτή. Πώς τη διαχειρίζονται οι χαρακτήρες που υποδύεστε;
Α. Μ. Είναι δύο άνθρωποι που υπάρχουν ανάμεσά μας, αρά θα δείτε να τη διαχειρίζονται πολύ γνώριμα. Το σίγουρο είναι ότι πολλοί θα ταυτιστούν μαζί τους.
Λ.Ζ.: Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι πάντα ένα πολύ δύσκολο θέμα γι’ αυτό και το ζευγάρι στο έργο αντιμετωπίζει πάνω κάτω ό,τι αντιμετωπίζουμε όλοι στις σχέσεις μας. Με τα πάνω και τα κάτω μας, το γέλιο, τους καβγάδες, τις πίκρες και, φυσικά, τους συμβιβασμούς και τις υποχωρήσεις. Πράγματα καθημερινά για όλους μας. ο μαγικό με αυτό το έργο που το κάνει να έχει επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια όπου και όποτε ανεβαίνει είναι ότι καταφέρνει να εμπλέκει τον θεατή στην πλοκή του, ώστε να ταυτίζεται με τους ήρωες.

Τι κοινά έχει με τη σημερινή εποχή;
Α.Μ. Το έργο έχει προσαρμοστεί στο σήμερα, άρα θα δείτε πολλά κοινά στοιχεία με το τώρα.
Λ.Ζ.: Το αυθεντικό έργο είναι γραμμένο το 1951 και η μετάφραση του αξέχαστου Μάριου Πλωρίτη μεταγενέστερη, αλλά σίγουρα αυτό που θα δείτε είναι προσαρμοσμένο στο σήμερα και στη σημερινή κοινωνία.

Τι πιστεύετε ότι έχει αλλάξει στις σχέσεις σήμερα;
Α. Μ. Θεωρώ ότι η βασική αλλαγή είναι το γεγονός ότι η γυναίκα έχει πλέον χειραφετηθεί. Δεν είναι πια κλεισμένη στο σπίτι κι αυτό έχει και τα καλά, αλλά και τα κακά του. Πλέον είναι πολλές ευθύνες που την επιβαρύνουν καθώς είναι εργαζόμενη, επαγγελματίας και, ταυτόχρονα, νοικοκυρά και, το κυριότερο, μητέρα.
Λ.Ζ.: Συμφωνώ με την Άννα-Μαρία. Πλέον οι ρόλοι είναι ισότιμοι ή πρέπει να είναι ισότιμοι. Όπως είπα και πιο πάνω, η τεχνολογία πιστεύω ότι έφερε μεγάλες αλλαγές στις ανθρώπινες σχέσεις και στην επικοινωνία ανάμεσα στα ζευγάρια. Κάπου διάβασα κάτι πολύ σωστό: «Κανονικά έπρεπε όλη αυτή η τεχνολογία να μας φέρνει πιο κοντά όσον αφορά στην επικοινωνία αλλά τελικά μας αποξενώνει περισσότερο».

Τι ήταν αυτό που σας άγγιξε περισσότερο στο έργο και τι ήταν αυτό που σας δυσκόλεψε;
Λ.: Όπως είπε και η Άννα-Μαρία, είναι ένα έργο που σε κάνει να κοιτάξεις και μέσα σου και να αναγνωρίσεις πράγματα από τον εαυτό σου και τις σχέσεις σου. Πάντα η ενδοσκόπηση είναι λυτρωτική αλλά και κάποιες φορές επίπονη. Εγώ απολαμβάνω αυτή η διαδικασία και ως ηθοποιός όταν δουλεύω έναν ρόλο αλλά και ως θεατής όταν παρακολουθώ μια παράσταση. Επί του πρακτέου με δυσκόλεψε φοβερά το ότι δυο μέρες πριν ξεκινήσουμε τις πρόβες κτύπησα το πόδι μου και έπρεπε να μπω στο χειρουργείο. Εάν σκεφτείτε ότι το έργο ξεκινά με εμένα να μεταφέρω επάνω μου την Άννα-Μαρία, καταλαβαίνετε.... Το break a leg είναι μια ευχή που κάνουμε συχνά για παραστάσεις, εγώ το έκανα στην κυριολεξία.
Α. Μ. Είναι ένα πάρα πολύ ανθρώπινο έργο. Έχω πολλά κοινά στοιχεία με αυτούς τους δύο και κάποια από τα γεγονότα που θα δείτε τα έχουμε δει και στους εαυτούς μας, στις σχέσεις μας. Αυτό είναι το δύσκολο, ότι είναι ένα πολύ ανθρώπινο έργο που δεν μπορεί, πιστεύω, να σε αφήσει ασυγκίνητο.

Ο Λευτέρης Ζαμπετάκης γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, από πατέρα Κρητικό και Ελληνοαμερικανίδα μητέρα. Μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε στη σχολή του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδας, όπου μπήκε με τον καλύτερο βαθμό και αποφοίτησε πρωτος στη χρονιά του. Έχει δύο αδερφές μικρότερες και δύο ανιψάκια, που λατρεύει.

Η Άννα-Μαρία Παπαχαράμπους γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28 Αυγούστου. Σπούδασε υποκριτική στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης – Βεάκη. Έγινε ευρέως γνωστή, ως Ερατώ, από τη δραματική σειρά του Μανούσου Μανουσάκη «Ψίθυροι καρδιάς». Από τότε έχει συμμετάσχει σε αρκετές τηλέοπτικές σειρές, ενώ είναι παντρεμένη με τον γνωστό ηθοποιό Φάνη Μουρατίδη με τον οποίο απέκτησαν δύο παιδιά.

Παραστάσεις

Το «νυφικό κρεβάτι» παρουσιάζουν τα έπιπλα Andreotti σε όλη την Κύπρο.
Πρεμιέρα Σάββατο 2 Ιουνίου στις 8:30 μ.μ. στο Παττίχειο θέατρο στη Λεμεσό και την Κυριακή 6:30 (απογευματινή) και στις 9:00 (βραδινή) επίσης στο Παττίχειο θέατρο στη Λεμεσό.
Τη Δευτέρα 4 Ιουνίου θα ταξιδέψει στη Λάρνακα στο θέατρο ΣΚΑΛΑ στις 8:30 μ.μ.
Την Τετάρτη 6 Ιουνίου στην Πάφο στο Μαρκίδειο θέατρο στις 8:30 μ.μ. Την Παρασκευή 8 Ιουνίου 8:30 μ.μ. στο XENION στο Παραλίμνι.
Το Σάββατο 9 Ιουνίου στις 8:30 μ.μ. στο Δημοτικό θέατρο Στροβόλου (στο πλαίσιο του φεστιβάλ θεάτρου) , την Κυριακή 10 Ιουνίου στις 6:30 μ.μ. (απογευματινή) και στις 9:00 (βραδινή) και Δευτέρα 11 Ιουνίου στις 8.30 μ.μ, επίσης στο δημοτικό θέατρο Στροβόλου.

ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΙΟΥΝΙΟΥ 8.30 μ.μ

Δημοτικό θέατρο Στροβόλου

Εισιτήρια-πληροφορίες: www.soldouttickets.com.cy , στα περίπτερα SO EASY και στο τηλ. 22472472.Τιμή εισιτηρίου: 15 ευρώ. Μέρος των εσόδων θα διατεθούν στα «μωρά θαύματα».

Χορηγοί: ΟΠΑΠ , ΠΕΤΡΟΛΙΝΑ, MEDOCHEMIE. Υποστηρικτές: Υπεραγορές ΑΛΦΑ ΜΕΓΑ, Mcdonalds, Yiatros group, DIMCO, George Yiatrou LLC. Επίσημος αερομεταφορέας: COBALT AIR. Τους πρωταγωνιστές οδηγεί το αυθεντικό SUV Jeep Renegade. Χορηγοί επικοινωνίας: LOVE FM 100.7, WIZ , η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση

X