ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ποιος είναι ο Γεδεών Δούκας και τι γυρεύει στη χώρα

Μία κωμικοτραγική παράσταση σε σκηνοθεσία/ερμηνεία Μάριου Μεττή, σε κείμενο Κώστα Μαννούρη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

 Ρώτησα τον Κώστα Μαννούρη, τον Κωνσταντίνο Λεμέσιο και τον Μάριο Μεττή να μου πουν για τον Γεδεών Δούκα, ποίος είναι και διατί εδέχθη ραδιοφωνική εκμπομπή να κάνει, ευρισκόμενος ως ο ίδιος λέγει εις την δύσιν του βίου του... Μου τον σύστησαν, κατά τας δυνάμεις των... με έκαναν σχεδόν να ομιλώ σαν κι αυτόν; Ή μήπως όχι; Ο Κώστας Μαννούρης έγραψε ένα κωμικοτραγικό μιούζικαλ με ζωντανή μουσική, την «Η ώρα του Γεδεών Δούκα», σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Μάριου Μεττή, με πρωτότυπη μουσική Κωνσταντίνου Λεμέσιου (που βρίσκεται και επί σκηνής) και Κυριάκου Κώστα, σε στίχους Μάριου Μεττή.

   

 

Κωνσταντίνος Λεμέσιος και Μάριος Μεττής, στην «Ωρα του Γεδεών Δούκα».

 

Κώστας Μαννούρης

 Κώστα, ποιος είναι ο Γεδεών Δούκας, είναι όντως Λαρνακέας μεγαλοαστός;
Είναι ένας άνθρωπος που ναι συνδέεται βιωματικά με τη Λάρνακα. Τις υπόλοιπες ιδιότητες ας τις αφήσουμε να τις φανερώσει η παράσταση…

–Τι ταλανίζει περισσότερο τον Γεδεών Δούκα ο χρόνος, η ενηλικίωση, οι περιορισμοί ή κάτι άλλο;
Νομίζω τον ταλανίζει η μεταμέλεια για τα βιώματα που ανέβαλε. Στη δύση του βίου αυτές οι σκέψεις αποκτούν μια ειδική βαρύτητα. Η μοναξιά των γηρατειών είναι βέβαια ένας ακόμα επιβαρυντικός παράγοντας.


–Ποια είναι η διαφορά στην ευτυχία ενός παιδιού από εκείνη ενός ενήλικα;
Δεν υπάρχει ποιοτική διαφορά. Τα μέσα και οι τρόποι της εκδήλωσης μπορεί να διαφέρουν, όμως και στις δύο περιπτώσεις η ευτυχία προκύπτει μέσα από την ευόδωση μιας επιθυμίας.


–Ανεμπόδιστη αναίρεση των κανόνων της ενήλικης ζωής... τι μας εμποδίζει άραγε να τα ξεπεράσουμε;
Νομίζω είναι η κρίση των άλλων που μπορεί να λέμε ότι δεν μας αφορά αλλά στην πραγματικότητα μας καίει και μας τσουρουφλίζει. Οι άλλοι είναι η πηγή της χαράς και της λύπης.

Πώς κάνει κάποιος αχαλίνωτη αφήγηση χωρίς όρια στον χώρο και τον χρόνο; Μήπως γίνεται απλώς παιδί;
Πρέπει να μπει στη συνειρμική του ονείρου. Εκεί υπάρχει η αχαλίνωτη αφήγηση ως ζώσα πραγματικότητα.

Πόσο σχετικός είναι ο ανθρώπινος χωροχρόνος;
Νομίζω τον επιβάλλει η ίδια η βιολογία μας. Η νεότητα, η μέση ηλικία και το γήρας δεν είναι αφηρημένες έννοιες, είναι σωματοποιημένες φάσεις του βίου. Τις αποδίδει το δέρμα, το βλέμμα, οι αντοχές μας που μειώνονται μέσα στον χρόνο.  

 

Κωνσταντίνος Λεμέσιος

–Τι μουσικές παίζει ένας Λαρνακέας μεγαλοαστός, όπως ο Γεδεών Δούκας;
Έχω την εντύπωση ότι οι επιλογές του έχουν να κάνουν κυρίως τη διάθεσή του και όχι τόσο με το στάτους του. Φυσικά είναι αρκετά αστός για να ψάχνει και να προωθεί το άκουσμα της παλιάς κοσμικής Αθήνας, και αρκετά ανατρεπτικός για να καταπιάνεται με άλλα.. πιο νεανικά, ροκ ακούσματα.

–Σουρεαλιστική... μουσική, έδωσες τέτοια διάσταση στα λόγια του κειμένου;
Όχι, καθόλου. Δεν πέρασε ποτέ απ’ το μυαλό μου να γράψουμε κάτι πάνω ή πέρα από την πραγματικότητα. Περισσότερο έγνοια μας ήταν να μπορέσουμε να ενισχύσουμε το όποιο συναίσθημα ένιωθε τη δεδομένη στιγμή ο Γεδεών Δούκας.

–Συνάντησες τον Γεδεών Δούκα στο στούντιο;
Ναι. Είναι πολύ ενδιαφέρον άτομο. Είμαι σίγουρος ότι οποιοσδήποτε τον συναντήσει θα του κάνει εντύπωση. Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητος.

 

Μάριος Μεττής

–Μάριε, πώς διάβασες και φαντάστηκες τον Γεδεών Δούκα, σε ποιον χωροχρόνο;
Ο ήρωας ζει σε απροσδιόριστο χώρο και χρόνο. Έχει δημιουργήσει στο μυαλό του την κάθε συνθήκη που βιώνει. Ζει μέσα στη φαντασία και στο όνειρο.

–Πεδίο του σουρεαλισμού... θα δούμε και σκηνοθετικά μια σουρεαλιστική προσέγγιση;
Ναι, η αισθητική της παράστασης κινείται και σε ένα σουρεαλιστικό επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της εικαστικής προσέγγισης με τη χρήση τεράστιων προβολών που κατακλύζουν τον χώρο. Ο σουρεαλισμός και ο εξπρεσιονισμός είναι βασικά στοιχεία του θεάματος.

 

Παραστάσεις

Λευκωσία 28-31 Οκτωβρίου στις 20:30 στο Flea Theatre, Γιάννη Κορομία 2, Καϊμακλί, Λευκωσία

Εισιτήρια hammbroductions.com 

Πληροφορίες 96127050

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση