ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Διαβάστε επίσης

Βελτίωση στην αγορά αυτοκινήτου βλέπει η Toyota

Η φιλοσοφία της εταιρείας, ο ανταγωνισμός και οι μελλοντικοί σχεδια

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Για την αύξηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων εν γένει και συγκεκριμένα για την ανοδική πορεία της Toyota στην Κύπρο, μιλά στην «Κ» ο κ. Δικράν Ουζουνιάν, Διευθύνων Σύμβουλος της Δικράν Ουζουνιάν & ΣΙΑ ΛΤΔ, επίσημος αντιπρόσωπος των αυτοκινήτων Toyota και Lexus στην Κύπρο. Αναφέρει πως αν και οι πωλήσεις τον οχημάτων είχαν πέσει κατά 70% στα χρόνια της κρίσης, η αγορά επανακάμπτει με αργά αλλά σταθερά βήματα, καθώς επίσης χαιρετίζει το γεγονός πως υπάρχει πλέον μια πιο θετική προσέγγιση από τις τράπεζες που είναι έτοιμες να δεχθούν και να ανταποκριθούν στις ανάγκες χρηματοδότησης των καταναλωτών. Παράλληλα, κακίζει το γεγονός ότι τα σε πολλές περιπτώσεις στην προ κρίσης εποχή υπήρχε γενναιόδωρη χρηματοδότηση από πλευράς των τραπεζών, αλλά υπήρξαν και λανθασμένες, μη έχοντας τη δυνατότητα να τα αποπληρώσουν.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Στατιστικής για το 2016, προκύπτει αύξηση 31,4% σε νέες εγγραφές οχημάτων. Είστε ευχαριστημένοι με αυτό το ποσοστό;

Η οποιαδήποτε αύξηση και βελτίωση της αγοράς είναι καλοδεχούμενη και όντως γράφτηκαν 14.232 καινούρια επιβατικά και ελαφρά εμπορικά οχήματα το 2016 σε σύγκριση με 11.520 to 2015. Θα πρέπει όμως να διευκρινίσουμε ότι προερχόμαστε από μια περίοδο μεγάλης κρίσης, όπου η αγορά είχε μειωθεί κατά 70% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, φτάνοντας σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Άρα, η οποιαδήποτε αύξηση φαντάζει μεγάλη, κυρίως λόγω της μικρής βάσης σύγκρισης. Σε πραγματικούς αριθμούς, η αγορά παραμένει μικρή, και σε επίπεδα -50% σε σχέση με το 2008. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ένα σημαντικά μεγάλο ποσοστό, υπολογίζεται στο 10% του συνόλου εγγραφών, αποτελεί αδασμολόγητες πωλήσεις που πιθανό να αφορούν επανεξαγωγές από την κυπριακή αγορά σε άλλες χώρες.

Η Toyota Κύπρου τι μερίδιο αγοράς κατέχει γενικά στην κυπριακή αγορά;

Ως εταιρεία έχουμε ένα μερίδιο αγοράς 10% με βάση τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας του κράτους σε ό,τι αφορά τα καινούρια αυτοκίνητα. Είναι γεγονός ότι η Toyota παραμένει η πρώτη επιλογή στην καρδιά και το μυαλό του Κύπριου καταναλωτή με συνολικές εγγραφές καινούριων και μεταχειρισμένων εισαγόμενων να ξεπερνούν τις 4200 μονάδες το 2016 και αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα ως επίσημο αντιπρόσωπο της ΤΟΥΟΤΑ στην Κύπρο, αφού τα προϊόντα μας και οι υπηρεσίες μας τυγχάνουν αποδοχής από το κυπριακό κοινό. Θα ήθελα να κάνω ιδιαίτερη αναφορά στην απήχηση που έχουν πλέον τα υβριδικά μας μοντέλα, αφού από ένα αμελητέο μείγμα πωλήσεων 2% το 2012, καταφέραμε να πετύχουμε το 2016 ένα μείγμα 50% στα μοντέλα που είναι διαθέσιμα και σε υβριδικά. Αναμένουμε ότι μέχρι το 2020, οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων μας θα ξεπερνούν το 60% του συνόλου των πωλήσεών μας.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την αύξηση του 30%, σημαίνει ότι έχει αρχίσει πάλι το γρανάζι της αγοράς του αυτοκινήτου;
Δειλά δειλά γίνονται βήματα προς τα εμπρός. Οι καταναλωτές είναι πιο θετικοί, κρίνοντας από την κίνηση που έχουμε στους εκθεσιακούς μας χώρους και ελπίζουμε σε μια σταθερή ανάκαμψη μέσα στα επόμενα χρόνια.

Στα χρόνια προ κρίσης ο τομέας του αυτοκινήτου είχε αρκετά θετική πορεία για την Κύπρο διότι οι τράπεζες χορηγούσαν με σχετική ευκολία δάνεια για αγορά ενός οχήματος. Η πρακτική αυτή έχει αλλάξει;

Μετά από τα πρώτα δύσκολα χρόνια μετά το 2013, χαιρόμαστε ιδιαίτερα διότι βλέπουμε μια πιο θετική προσέγγιση από τις τράπεζες, που είναι έτοιμες να δεχθούν και να ανταποκριθούν στις ανάγκες χρηματοδότησης των καταναλωτών και με σημαντικά μειωμένα επιτόκια. Αναμφισβήτητα στην προ κρίσης εποχή υπήρχε η δυνατότητα πρόσβασης στο εύκολο χρήμα. Οφείλουμε όμως να πούμε ότι σε πολλές περιπτώσεις οι χρηματοδοτήσεις ήταν γενναιόδωρες και μάλλον λανθασμένες, αν κρίνουμε από τα γνωστά αρνητικά συνεπακόλουθα. Το ευχάριστο σήμερα είναι ότι νοιώθουμε να γίνεται μια πιο σωστή προσέγγιση από τις τράπεζες, με το κοινό να αντιλαμβάνεται τις απαιτήσεις και ιδιαιτερότητες ενός συμβολαίου χρηματοδότησης. Υπάρχουν κάποιες αντιδράσεις από το κοινό για καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην διαδικασία έγκρισης, όμως οι πλείστοι καταναλωτές επιδεικνύουν κατανόηση και συνεργάζονται για το δικό τους όφελος.

Παρατηρείται, μετά και το άνοιγμα της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing), ότι έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις των αυτοκινήτων, καθώς επίσης προτιμάται από τους δυνητικούς αγοραστές. Έχετε ωφεληθεί από τη χρηματοδότηση Leasing;
Μετά από πολλές δεκαετίες, ψηφίστηκε η νομοθεσία για το leasing (χρηματοδοτική μίσθωση), η οποία συμπεριλαμβάνει και την αγορά αυτοκινήτου. Δυστυχώς, όμως, παρόλα τα διαβήματα και προσπάθειές μας ως Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων (ΣΕΜΟ) με τους αρμόδιους φορείς, δεν έχουν ακόμη επιτευχθεί οι οποιεσδήποτε φορολογικές απαλλαγές για τα συμβαλλόμενα μέρη (εκμισθωτή και του μισθωτή). Επομένως συνεχίζει η πρακτική της μακροχρόνιας ενοικίασης και όχι της χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) σχεδόν για όλες τις εταιρείες που έχουν τέτοιες ανάγκες. Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας με την κυβέρνηση, ελπίζοντας σε θετική κατάληξη, που θα είναι προς όφελος όλων των μερών.

Αρκετά οχήματα Toyota εισάγονται ως μεταχειρισμένα από την Ιαπωνία, οχήματα τα οποία ενδεχομένως να είναι και ελαφρώς μεταχειρισμένα επί παραδείγματι ενός χρόνου. Σας ανησυχεί αυτή η ροή εισαγωγών; Θεωρείτε ότι λειτουργεί ανταγωνιστικά προς την Toyota Κύπρου, ή το βλέπετε θετικά διότι ολοένα και περισσότερα οχήματα θα επισκέπτονται τους χώρους συντήρησής σας, με ότι συνεπάγεται αυτό σε αύξηση εσόδων.

Όντως συνεχίζονται οι μαζικές εισαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων από τρίτες χώρες, κυρίως από Ιαπωνία.
Αντιπροσωπεύουν περίπου τις μισές εγγραφές επιβατικών οχημάτων, με την μεγαλύτερη μάζα να είναι 3-4 χρόνων. Ως εταιρεία είμαστε υποστηρικτές του ελεύθερου εμπορίου, και των πολλών και διαφόρων επιλογών για τους καταναλωτές. Επικροτούμε επίσης επαγγελματίες στον χώρο εισαγωγής μεταχειρισμένων οχημάτων, οι οποίοι επενδύουν με σκοπό την καλύτερη δυνατή και επαγγελματική εξυπηρέτηση του καταναλωτή. Δυστυχώς, όμως, εξακολουθούν να παρατηρούνται κρούσματα με μεταχειρισμένα οχήματα τα οποία έχουν άγνωστη προϊστορία και των οποίων οι μιλιοδείκτες είναι αλλοιωμένοι, κάποτε ακόμη και κλεμμένα, γεγονός για το οποίο οι τοπικές αρχές είναι πλήρως ενήμερες και προσπαθούν να το χειριστούν με διάφορες ρυθμίσεις και νομοθεσίες.

Οφείλουν όμως και οι καταναλωτές να είναι προσεκτικοί στις επιλογές τους. Χαρακτηριστικό και ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι αρκετοί καταναλωτές επιλέγουν μεταχειρισμένα οχήματα, την στιγμή που με ένα ελάχιστα αυξημένο κόστος ή μέσω των έξυπνων λύσεων χρηματοδότησης που υπάρχουν, θα μπορούσαν να απολαμβάνουν ένα καινούριο αυτοκίνητο, εξοπλισμένο με νέους κινητήρες φιλικότερους προς το περιβάλλον, καθώς επίσης και με πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας. Είναι επίσης γεγονός, προπάντων με την ραγδαία αναβάθμιση της τεχνολογίας τα τελευταία χρόνια, ότι πιθανό να προκύπτουν διάφορα τεχνικά θέματα με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, τα οποία δεν προορίζονταν για την ευρωπαϊκή αγορά, και επομένως υπάρχουν δυσκολίες στην εύρεση τεχνικών πληροφοριών και ανταλλακτικών.

Η εταιρεία μας διαχρονικά προσπαθεί να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση και σε αυτούς τους πελάτες. Όντως πολλοί πελάτες με εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα επισκέπτονται τα συνεργεία μας και αυτό συνεπάγεται αυξημένος όγκος εργασιών. Από την άλλη, όμως, ο χρόνος και το κόστος για εξυπηρέτηση των οχημάτων αυτών είναι δυσανάλογο του οποιουδήποτε οφέλους για την εταιρεία μας λόγω των διαφόρων προβλημάτων που αναφέρονται πιο πάνω.

Οι σκέψεις σε περίπτωση λύσης

Την Πέμπτη γνωστοποιήθηκε πως επενδύσεις 10 δισ. δολ. θα διοχετεύσει στην αγορά των ΗΠΑ την προσεχή πενταετία η ιαπωνική Toyota. Αυτή την απόφαση ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Toyota Bορείου Αμερικής Τζιμ Λεντς. Εσείς έχετε σχεδιασμούς για επενδύσεις στην Κύπρο εντός του χρόνου, ή για την επόμενη πενταετία; Αν ναι, πού θα απορροφηθούν;

Η φιλοσοφία της Toyota σε όλο τον κόσμο, είναι να υποστηρίζει τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες, παράγοντας οχήματα σε τοπικό επίπεδο, εκεί φυσικά που το επιτρέπουν οι συνθήκες και οι οικονομίες κλίμακας. Οι ΗΠΑ είναι μια τεράστια αγορά για την Toyota, με μεγάλες επιτυχίες για δεκαετίες, και θα συνεχίσουν να επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια σε αυτή την αγορά. Δυστυχώς, τα δεδομένα της κυπριακής αγοράς και οικονομίας είναι εντελώς διαφορετικά, και δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους και μεγέθους επενδύσεις. Σίγουρα όμως και εμείς από την δική μας πλευρά, ακολουθώντας πιστά την φιλοσοφία μας ‘Always a better way’(υπάρχει πάντα ένας καλύτερος τρόπος), καθημερινά επενδύουμε στην βελτίωση του δικτύου μας και των επιπέδων εξυπηρέτησης των πελατών μας, όντας ή μόνη αντιπροσωπεία με πλήρες ιδιόκτητο δίκτυο σε όλη την Κύπρο.

Με απλά λόγια έχουν ήδη επενδυθεί και θα συνεχίσουν να επενδύονται εκατομμύρια τα επόμενα χρόνια. Όμως, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η κοινωνία και η αγορά διαφοροποιούνται με γοργούς ρυθμούς, οδεύοντας προς έναν ψηφιακό κόσμο, όπου ο καταναλωτής απαιτεί 24ωρη εξυπηρέτηση 7 μέρες την εβδομάδα. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η πρωτοποριακή ιστοσελίδα μας www.toyota.com.cy είχε πέραν των 230 χιλιάδων επισκέψεων κατά το 2016, με ένα τεράστιο ποσοστό, πέραν του 40%, να έχει κάποιου είδους τριβή με την σελίδα, όπως για παράδειγμα διαμορφώνοντας το αγαπημένο μοντέλο ανάλογα με τις απαιτήσεις και γούστα τους, με την επιλογή αξεσουάρ, καθώς επίσης και τον υπολογισμό του συνολικού κόστους με μηνιαίες δόσεις μέσω του πρωτοποριακού μας προγράμματος Toyota Flex. Έχουν γίνει ταυτόχρονα τεράστιες επενδύσεις για την ομαλή μετάβαση του καταναλωτή από τον ψηφιακό κόσμο (την ιστοσελίδα μας), στις εγκαταστάσεις μας όπου το ψηφιακό στοιχείο είναι επίσης έντονο. Θα ακολουθήσουν σίγουρα επιπλέον επενδύσεις στον τομέα αυτό με απώτερο στόχο την πλήρη ενσωμάτωση όλων των τμημάτων της εταιρείας μας τόσο στον ψηφιακό όσο και φυσικό κόσμο.

Έχετε πλάνα για το πώς θα κινηθεί η Toyota Κύπρου σε περίπτωση λύσης του Κυπριακού; Σας έχει προβληματίσει ή έχετε οργανώσει συγκεκριμένες κινήσεις που θα προβείτε;


Ευχή όλων μας είναι μια δίκαιη και βιώσιμη λύση του κυπριακού προβλήματος, από την οποία πιστεύουμε θα επωφεληθούν όλοι οι Κύπριοι, συμπεριλαμβανομένης και της εταιρείας μας. Έχουμε ήδη κάνει κάποιες σκέψεις και είμαστε αισιόδοξοι ότι η δομή της εταιρείας μας θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε όλους τους πελάτες μας στο νησί, όπως έχουμε κάνει για ένα μεγάλο μέρος της μακρόχρονης ιστορίας μας που ξεκίνησε πριν από 121 χρόνια, από το έτος ίδρυσης της εταιρείας μας 1896.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Σχόλια αναγνωστών

Δοκιμάζει αντιδράσεις το «Μπαρμπαρός»

«Εχετε δίκαιο κύριε Τάσο. Λόγω της πίεσης του χρόνου για συνεχή ενημέρωση φεύγουν της ομάδας κάποια ...»
Δημήτρης Λοττίδης  |  21:09

ΔΗΚΟ -ΕΔΕΚ-Αλληλεγγύη προτείνουν Νικόλα

«Ωραία φωτό. Μόνο το ΕΛΑΜ λείπει !!!»
Μάριος  |  14:51

Δοκιμάζει αντιδράσεις το «Μπαρμπαρός»

«Επειδή είναι τζάμπα δεν σημαίνει ότι πρέπει να δεχόμαστε τα ή να μην παρατηρούμε τα λάθη είτε είναι ...»
zegrammarnazi  |  08:13

Δοκιμάζει αντιδράσεις το «Μπαρμπαρός»

«Καλα κυριε Τασο, να διαβαζεις τζαμπα εφημεριδα, να ειναι και με ορθογραφια. Μας χαριζουν Γαιδαρο τον ...»
Γιωτας απο Βρεμη.  |  23:13

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση