ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πέρα από τις διαφημίσεις

Του Μιχάλη Τσικαλά

Του Μιχάλη Τσικαλά

tsikalasm@kathimerini.com.cy

Υπάρχει ένα αφήγημα στην κοινωνία που αφορά τις τράπεζες και το αφήγημα αυτό δεν έχει σχέση με ό,τι προβάλλεται μέσω του τηλεοπτικού δείκτη και τις αφορά. Εκεί, κυριαρχεί το μήνυμα της αγαστής συνεργασίας και της όσμωσης ανάμεσα σε κάθε τράπεζα και σε κάθε σπίτι ή επιχείρηση που απευθύνεται σε αυτή. Δε νοείται πρόοδος σε μια κοινωνία άνευ της συμβολής ενός υγιούς χρηματοπιστωτικού ιδρύματος.

Υγιής όμως τράπεζα σημαίνει ότι πέραν της διαφήμισης, προβάλλει την υγεία που τη διέπει και στις διαπροσωπικές της σχέσεις με τους πελάτες. Με την κοινωνία, που είτε θέλουν να το επαναλαμβάνουμε είτε δεν θέλουν οι τράπεζες, εκείνη έβαλε την πλάτη και για σταθεί στα πόδια της η οικονομία και για να βαδίσει εκτός μνημονίου. Το ερώτημα που τίθεται είναι το αν έχουν αλλάξει συμπεριφορά οι τράπεζες και αν ναι, προς ποια κατεύθυνση. Σημείο από το οποίο εκπηγάζει το πραγματικό αφήγημα το οποίο συζητά η κοινωνία. Με το να κάνουν φύλλο και φτερό, μπροστά σε όγκους γραφειοκρατικής χαρτούρας, τον κάθε επιχειρηματία ή απλό ιδιώτη στην προσπάθεια σύναψης δανειακής σύμβασης;

Το να βάζεις μπροστά τη γραφειοκρατία, είναι ένα νόμισμα με δυο όψεις και δεν προσθέτει στην ασφάλεια και την εδραίωση της εμπιστοσύνης. Ποια ήταν η δικλείδα ασφαλείας για τη μη κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος, από την πλευρά των ιδιωτών εν έτει 2013; Καμιά. Μιλώντας δε για ασφάλεια, καλό είναι να εκλείψει και το τρέμουλο εκ μέρους των τραπεζών, όταν ο υποψήφιος δανειολήπτης αρνηθεί να δεχτεί την ασφάλεια ζωής που του προτείνεται. Στη διαφήμιση, πάντως, δεν υπάρχει κάτι από τα προαναφερθέντα, εκλείπει δε και η νύξη του πώς και γιατί τέσσερις γενιές πίσω, πρέπει να είναι όλοι αξιόχρεοι στην οικογένεια ώστε να πάρει ο ενδιαφερόμενος δάνειο.

Συν αυτώ, παρατηρούνται και φαινόμενα αλαζονείας και πάλι, από τραπεζικά στελέχη που μάλλον γρήγορα ξέχασαν το κόστος της αλαζονείας, όχι μόνο στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας αλλά και στην οικιακή οικονομία των πολιτών της. Ορισμένοι άγονται και φέρονται σαν να μην πέρασε μια μέρα, κι όμως. Επειδή πέρασαν πολλές μέρες, και επειδή πρέπει τα παθήματα να γίνονται πάντα μαθήματα, καλό είναι τώρα που είμαστε στην αρχή της πορείας προς την ανάκαμψη, να εγκύψουν πράγματι οι τράπεζες, όπως στις διαφημίσεις, με ανθρώπινο πρόσωπο πάνω στους πολίτες. Όπως και μια δανειακή σύμβαση, καθώς και η όσμωση και η συνεργασία, δεν μπορεί να είναι μονομερής και με όρους άνισους.

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Μιχάλη Τσικαλά

Σχόλια αναγνωστών

Ελληνικό ΥΠΕΞ: Η Τουρκία υπερβαίνει συνεχώς τις κόκκινες γραμμές

«"...η Άγκυρα όταν καλείται να μπει σε τάξη, παραπονιέται και αντιδρά σαν να μην έχει επαφή με την ...»
Σοφούλης  |  13:27

Πειθαρχικό ΔΗΚΟ: Αρνείται να συμμετέχει στο συμβούλιο ο Ιερωνυμίδης

«Έτο που έσιει τζιαί νούσιμους μές το ΔΗΚΟ! »
knak  |  09:14

Βίαζε τα δύο ανήλικα αδέρφια του σε ηλικία 15 ετών

«Και δεν ξέρετε τι να του κάνετε???»
knak  |  11:04

Αμεση Ανάλυση: Η σιωπή της Μόσχας απέναντι στην τουρκική προκλητικότητα

«Oi Ρώσοι για να επιτύχουν του σκοπού τους, μπορεί ακόμη και να `σκύψουν` χωρίς αιδώ μπροστά στον Τούρκο! ...»
knak  |  11:09

Μιχάλης Τσικαλάς: Τελευταία Ενημέρωση