ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δέηση για το κυπριακό, θα κάνουμε;

Του Μιχάλη Τσικαλά

Του Μιχάλη Τσικαλά

tsikalasm@kathimerini.com.cy

Δύο περιστατικά ήρθαν στην επιφάνεια, από τον βυθό της κοινωνικής συνείδησης όπου και βρίσκονταν για να με κάνουν ν’ αναρωτηθώ όχι αν υπάρχει Θεός, αλλά τι κάνει με αυτά που βλέπει σήμερα.

Για παράδειγμα αν κάποτε ήταν και φυσιολογικό για μια οικογένεια, αφού είχε φτάσει σε σημείο ν’ αποκτήσει το πρώτο της αυτοκίνητο, και όχι ένα ο καθένας όπως σήμερα, να φέρει και τον ιερέα να το «διαβάσει» το όχημα, τώρα δεν είναι. Και γιατί έκαναν δέηση στο αυτοκίνητο, δεν κατάλαβα. Για να γλυτώσει από τους πειρατές της ασφάλτου;

Στην πορεία δε έγιναν δεήσεις μέχρι και σε στυλό για καλά αποτελέσματα στις εξετάσεις. Τι να πω; Αυτές οι δεήσεις, ως αποτέλεσμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας, για εμένα είναι αδιάφορες. Ας κάνει καθένας ό,τι νομίζει.

Το να κάνει όμως δέηση η αστυνομία για τη μείωση των τροχαίων, με κάνει να σκέφτομαι δύο πράγματα. Πρώτον, πως είναι τόσο χάλια τα πράγματα που ακόμη και η Αστυνομία υψώνει τας χείρας στα Χερουβείμ για να έρθουν αποτελέσματα. Ο κ. υπουργός της Δικαιοσύνης, με ποιον εκπόνησε το εν λόγω σχέδιο που θα μπορούσε να φέρει και την ονομασία «ο Θεός να βάλει το χέρι του» αλλά κακώς δεν τη φέρει;

Η ειρωνεία είναι δεδομένη, νοουμένου της τραγικής κατάστασης με τα τροχαία, με σπίτια να κλείνουν, με την απελπισία και τη δυστυχία να είναι διάχυτη, που μόνο ως καταφυγή και σαν ύστατο μέτρο λύσης μπορώ να σκεφτώ τη δέηση. Ας τηρούμε τον ΚΟΚ και ας αφήσουμε τα Χερουβείμ στην ηρεμία τους, εκτός κι αν για όλα τα εγκληματικά που συμβαίνουν στους δρόμους, αιτία είναι η έλλειψη Θείας φώτισης, πέραν της ελλιπούς φώτισης των ίδιων των δρόμων. Δεύτερο περιστατικό, ωσάν αυτό να μην ήταν αρκετό.

Νηπιαγωγείο πήρε παιδιά προσχολικής ηλικίας και τα πήγε να προσκυνήσουν λείψανα. Τα σχόλια στην είδηση στα κοινωνικά δίκτυα, δίνουν και παίρνουν. Ότι θα εξισλαμιστούμε, πως χύθηκε αίμα για τη θρησκεία μας και πάει λέγοντας, με αναφορές από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό μέχρι και τον γέροντα Παΐσιο και τα «ιερά» ματογυάλια αυτού. Επί της ουσίας, άλλη μια αιτία για καβγά, εφόσον ανακατεύτηκαν και γονείς και η επίτροπος Διοικήσεως. Να κάνω τον σταυρό μου και να πω και πέντε-έξι έλα Παναγία μου, για να μην πω κάτι άλλο, μπας και βγάλω άκρη.

Είμαι ενάντια στην αξιωματική αρχή στην οποία, ένα παιδί τριών τεσσάρων χρονών που κάνει μπάχαλο το σπίτι και κουρέλια τα νεύρα των γονιών, να σκύβει για να προσκυνήσει λείψανα και μετά να καταλάβει τι κάνει, όταν αφού τα κάνει μπάχαλο σε κοιτά με εκείνο το «μα τι έκανα;» βλέμμα.

Οι φωτεινοί παντογνώστες τόσο του Υπουργείου Παιδείας αλλά και του νηπιαγωγείου που έδωσαν το πράσινο φως για να μεταβούν τα παιδιά (μωρά κατά το κυπριακότερο μέχρι και τα 15 τους κατά τα άλλα) στο προσκύνημα, ελπίζω να το καταλαβαίνουν. Είναι δικαίωμα του κάθε γονιού να αρνηθεί ή να δεχτεί ν’ αφήσει το παιδί του να ακολουθήσει. Εγώ δεν θα το άφηνα. Όπως δεν θα το άφηνα να προσκυνήσει, σε προσχολική ηλικία, τον τάφο της γιαγιάς μου της Πελαγίας που για μένα ήταν αγία. Τι να καταλάβει σαν του πω, σκύψε και φίλα το μνήμα; Δεν περνάνε έτσι τα μηνύματα του τι είναι θρησκεία, τι είναι Θεός και το σχολείο δεν είναι προέκταση της θρησκείας και του Θεού.

Η ισορροπία είναι το ζητούμενο, εκτός κι αν ο προκαθήμενος στην επόμενη συνάντηση με ιερείς, δεν ξεκινήσει τη σύναξη με προσευχή αλλά με την πίστη στο Σύνταγμα. Είναι δικαίωμα του γονιού ν’ αφήσει το παιδί να πάει και να προσκυνήσει, αλλά και της Πολιτείας να τραβήξει μια γραμμή, όπως και έκανε η Επίτροπος Διοικήσεως, η οποία συναισθάνομαι πως δεν είχε αντιπατριωτικά, αντιχριστιανικά ή άλλα αισθήματα.

Ο Χριστιανισμός πέρασε από 40 κύματα και υπάρχει για χιλιάδες χρόνια. Δεν θα κινδυνέψει με αφανισμό αν δεν πάνε τα μικρά παιδιά να προσκυνήσουν. Γιατί αν ρωτούσαν ένα παιδί εκείνης της ηλικίας, τι κάνει, γιατί το κάνει και τι μήνυμα παίρνει καθώς φιλάει εκεί που του είπαν να φιλήσει για να πάρει «ευλογία», θα απαντήσει και τι θα πει; «Ω δεν ήξερα ότι περνάμε τόσο ωραία στα λείψανα, κομμένος ο παιδότοπος, εδώ θα τη βγάζουμε».

Εν τέλει αν νομίζουμε πως με δεήσεις στον Ύψιστο για μείωση των ατυχημάτων ή με το να τραβολογάμε τρίχρονα στα λείψανα πως θα βρούμε σωτηρία, όταν θα έρθει με το καλό πίσω ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, να μαζευτούμε εκεί στο Προεδρικό, να κάνουμε μια δέηση προς αποφυγήν επιμονής του Ακιντζί για πενταμερή, (απεταξάμην) και για ευτυχήν ευόδωσην των συνομιλιών του Κυπριακού. Αμήν.

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Μιχάλη Τσικαλά

Σχόλια αναγνωστών

Πρέσβειρα Αιγύπτου: Νέα ώθηση για διμερείς σχέσεις η επίσκεψη Σίσι

«Chair of the EP Subcommittee on Human Rights, Pier Antonio Panzeri (S&D, IT) during the EP plenary debate ...»
Doros Polykarpou  |  14:24

Pressing σε Νικόλα για τη Διζωνική ασκεί ο Βότσης

«Ευτυχώς υπάρχουν και όσοι έκλεισαν τα αυτιά τους στις Σειρήνες και δεν ακολουθούν τον πορφυρογέννητο ...»
Χριστίνα Λοϊζίδου  |  15:53

Επιτελείο Νικόλα: ΔΗΣΥ-ΑΚΕΛ παραπλανούν τον λαό

«ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ… ΔΙΖΩΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ Όταν διαλύονται τα εθνικά σύνορα μεταξύ των αδελφών κρατών της Ευρωπαϊκής ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, Β.Α, Μ.Α.  |  19:07

Εξευτελιστική μεταχείριση Π. Νεοκλέους λέει η Επ. Διοικήσεως

«Molis girisa apo UK poy spoudaza polla xronia kai prospatho na katalabo ti exei paei lathos me tin patrida ...»
Jenny Nikolaou  |  10:40

Μιχάλης Τσικαλάς: Τελευταία Ενημέρωση