ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η επόμενη μέρα της κυπριακής τηλεόρασης

Της ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΓΡΟΥΤΑ

Η τηλεόραση είναι ένα μέσο που αγαπώ, σέβομαι και αναγνωρίζω την αξία του. Και ιδιαίτερα η κυπριακή, με την οποία οι διαφημιστές συμπορευόμαστε δεκαετίες τώρα στην εξέλιξή της.

Με αφορμή τις εξαιρετικές παρουσιάσεις των νέων προγραμμάτων των σταθμών, τίθεται ένα καίριο θα έλεγα ερώτημα: Ποια είναι η επόμενη μέρα της κυπριακής τηλεόρασης;

Αλλά πρώτα ας πούμε για το current status της τηλεόρασης ως μέσο, γενικά.

-Γεγονός πρώτο: Η linear τηλεόραση είναι το offline μέσο που επενδύεται το μεγαλύτερο κομμάτι του διαφημιστικού budget, ακόμη και σε αγορές που θεωρούνται πιο προχωρημένες από την κυπριακή.

-Γεγονός δεύτερο: Αν και στην εποχή της ψηφιοποίησης η τηλεόραση έχει δεχτεί πολλή κριτική και αμφισβήτηση ως προς τα μετρήσιμα στοιχεία που προσφέρει και στο πώς θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του παρόντος και του μέλλοντος, κανείς δεν αμφισβητεί την αποτελεσματικότητά της. Μάλιστα, έρευνες έχουν δείξει πως η «έκθεση» σε τηλεοπτικές διαφημίσεις (σε οθόνη της τηλεόρασης) οδηγεί σε 44% περισσότερες πωλήσεις. Συγκριτικά, οι διαφημίσεις του YouTube που προβάλλονται σε κινητά οδηγούν σε 37% περισσότερες πωλήσεις.

-Γεγονός τρίτο: Η τηλεόραση έχει αδιαμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα στο να δώσει την ευκαιρία σε brands και διαφημιστές, να «ξεδιπλώσουν» storytelling campaigns. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι οι μεγαλύτερες, οι πιο βραβευμένες εκστρατείες παγκοσμίως είχαν ως επί το πλείστον την τηλεόραση σαν ένα πολύ σημαντικό τους συστατικό.

Η τηλεόραση αλλάζει μέρα με τη μέρα. Οι «έξυπνες» τηλεοράσεις, οι global και regional streaming πλατφόρμες, η απαίτηση του κοινού για περισσότερο content on demand και η πολύ «θολή» πια γραμμή μεταξύ digital και offline (και λόγω των connected devices, αλλά όχι μόνο), αναπόφευκτα δημιουργεί μια τεράστια πρόκληση αλλά και μια μεγάλη ευκαιρία και δυναμική.

Ήρθε η στιγμή για την κυπριακή τηλεόραση να κάνει το ουσιαστικό, το σημαντικό επόμενο βήμα της. Προς τον εκσυγχρονισμό. Κι αυτό δεν είναι φυσικά η «κατάργηση» της linear ούτε η διαγραφή του παρελθόντος της· αλλά η εναρμόνισή της με ό,τι συμβαίνει στο εξωτερικό και έχει φτάσει ήδη και στην Ελλάδα –άρα δεν είναι πολύ μακριά από εμάς. Θα πρέπει –και θαρρώ επιβάλλεται– να εξεταστεί σοβαρά το σενάριο της δημιουργίας μιας καθαρά κυπριακής, streaming πλατφόρμας που θα φιλοξενεί περιεχόμενο κυπριακής παραγωγής κι όχι μόνο. Από νέες κυπριακές σειρές και ταινίες, από ιστορικό αρχείο των καναλιών, από νέα και παλαιότερα ντοκιμαντέρ και συνεντεύξεις, μέχρι ψυχαγωγικές εκπομπές, π.χ. κυπριακά stand-up comedies –που θα δώσουν «ανάσα» και στον Κύπριο δημιουργό και καλλιτέχνη. Μια local streaming πλατφόρμα που θα είναι μεν subscription-based, αλλά θα δίνει παράλληλα και νέες, διαφημιστικές λύσεις εντός της, φυσικά με ελάχιστη διαφημιστική φόρτιση. Τι χρειάζεται για να γίνει κάτι τέτοιο πραγματικότητα;

Ρεαλισμός και καλή θέληση. Έχουμε ως αγορά μια ιδιαιτερότητα που δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε. Το μικρό μας μέγεθος. Αυτό, σε συνδυασμό με τις πολλές, διαφορετικές και εξαιρετικά δημοφιλείς streaming πλατφόρμες που ήδη απολαμβάνει το εδώ κοινό –κι αυτοί είναι κι οι εν δυνάμει ανταγωνιστές της κυπριακής τηλεόρασης σ’ αυτό το στοίχημα– κάνει το σενάριο της δημιουργίας από κάθε κανάλι της δική του streaming πλατφόρμας εντελώς μη ρεαλιστική προοπτική. Η λογική λέει πως ο Κύπριος τηλεθεατής δεν θα εγγραφεί σε όλες, πως θα κληθεί να επιλέξει (και σίγουρα στα «έξοδα» θα συνυπολογίσει και τις συνδρομές που ήδη πληρώνει). Χρειάζεται, τουλάχιστον τα ιδιωτικά κανάλια, να κάνουν την υπέρβαση, να «συναντήσουν» το ένα το άλλο και να δώσουν μια λειτουργική, σοβαρή λύση, επωφελής τόσο γι’ αυτά όσο και για τον καλλιτέχνη, το κοινό και τον διαφημιζόμενο. Στη μεγάλη εικόνα, έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Και συνδυαστικά με την εξέλιξη της τοπικής linear τηλεόρασης σε ψυχαγωγία και ενημέρωση, μαζί να φτιάξουμε ένα νέο, σύγχρονο, βιώσιμο και με προοπτική, κυπριακό τηλεοπτικό landscape που θα ικανοποιεί τόσο την ανάγκη για real-time, όσο και για on-demand video content. 

*Η κα Αναστασία Γρούτα είναι γενική διευθύντρια της Hub&Spoke / Gnomi Group.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Προσωπικότητες στην ''Κ'': Τελευταία Ενημέρωση