ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ποιο άρθρο θα γίνει «viral» στο Facebook και Twitter;

Ένα διακριτό «αποτύπωμα» εγκεφάλου υποδηλώνει την δημοφιλία ενός άρθρου

Newsroom Κ, Αθήνα

Μερικά «τυχερά» άρθρα αποκτούν τη δική τους ζωή μετά τη δημοσίευσή τους. Αντί να θάβονται μέσα στον καταιγισμό των πληροφοριών, εξαπλώνονται από χρήστη σε χρήστη σε χρόνο ρεκόρ στο διαδίκτυο σαν κολλητικός ιός, δηλαδή γίνονται "viral", όπως είναι ο διεθνής νεολογισμός.

Μπορεί όμως άραγε να προβλεφθεί ποια άρθρα θα γίνουν τόσο δημοφιλή μεταξύ των αναγνωστών και θα μοιρασθούν μέσω του Facebook, του Twitter και του e-mail; Ναι, απαντούν για πρώτη φορά Αμερικανοί επιστήμονες, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι εντόπισαν στον ανθρώπινο εγκέφαλο ένα διακριτό «αποτύπωμα», που υποδηλώνει ότι ένα άρθρο προορίζεται να κάνει θραύση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα στο Ίντερνετ.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Νευροεπιστήμης της Σχολής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, με επικεφαλής τις Έμιλι Φαλκ και Κριστίν Σολτς, που έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις -μία στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS) και μία στο περιοδικό ψυχολογίας "Psychological Science"- μελέτησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα σε 80 νέους 18 έως 24 ετών, που κλήθηκαν να διαβάσουν τα ίδια άρθρα των «Τάιμς της Νέας Υόρκης», τα οποία αφορούσαν θέματα υγείας.

Η εγκεφαλική μελέτη με την τεχνική της λειτουργικής μαγνητικής απεικόνισης (fMRI) αποκάλυψε ένα «ίχνος»», με βάση το οποίο μπορεί να προβλεφθεί αν ένας χρήστης θα θελήσει να μοιρασθεί το άρθρο με άλλους. Το «σήμα» αυτό αντανακλά το πόσο πολύτιμη φαίνεται μια πληροφορία στον αναγνώστη και πόσο πολύτιμη θεωρεί ότι θα είναι επίσης για την κοινωνία.

«Αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα μικρό αριθμό εγκεφάλων για να προβλέψουμε τι θα κάνουν μεγάλοι αριθμοί ανθρώπων που θα διαβάσουν τους 'Τάιμς της Νέας Υόρκης', αυτό σημαίνει ότι παρόμοια πράγματα συμβαίνουν σε πολλούς ανθρώπους. Συγκεκριμένα άρθρα αγγίζουν την ίδια χορδή σε διαφορετικούς εγκεφάλους, άρα παρόμοια πράγματα έχουν αξία για την ευρύτερη κοινωνία» δήλωσε η Σολτς.

Το αξιοσημείωτο, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι ότι ο καθένας μπορεί να «προπαγανδίζει» το ίδιο πράγμα για διαφορετικούς λόγους: ο ένας επειδή νομίζει ότι ο φίλος του θα γελάσει, ενώ ο άλλος επειδή θεωρεί ότι έτσι θα τον βοηθήσει σε κάποιο πρόβλημα. Αλλά, παρόλα αυτά, μοιάζει να υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής στη νευρωνική δραστηριότητα του εγκεφάλου, που προμηνύει τη μελλοντική δημοφιλία του άρθρου.

Σε γενικές γραμμές, κάποιος μοιράζεται και προωθεί μια πληροφορία που θα τον κάνει να φανεί καλός, ζεστός, έξυπνος και αστείος στα μάτια των τρίτων, θα ενισχύσει τους κοινωνικούς δεσμούς και τις σχέσεις του μαζί τους και θα επηρεάσει τη συμπεριφορά τους, επειδή θεωρεί ότι αυτό θα τους κάνει καλό.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Αναστασιάδης: Απειλή στην Αν. Μεσόγειο η συμπεριφορά της Τουρκίας

«Ουτε που ιδρωνει τ` αυτι τους κ. Παπαστυλιανου. Τετοια πληροφορηση! Τετοιου επιπεδου δημοσιογραφια!»
Λευκωσιατης  |  23:14

Αναστασιάδης: Απειλή στην Αν. Μεσόγειο η συμπεριφορά της Τουρκίας

«Πέραν της Ντάλια, είναι και ο Πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου στη φωτογραφία, ο κύριος που τοκκάρει με ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  14:49

ΠτΔ: Η Κύπρος μπορεί να διαδραματίσει στην περιοχή ένα ρόλο σταθερότητας

«Τα λόγια του αέρα είναι προσωρινά χρήσιμα για τον πολιτικό που τα εκστομίζει, δεν προσφέρουν όμως καλή ...»
Ai Em  |  09:55

Αναστασιάδης: Απειλή στην Αν. Μεσόγειο η συμπεριφορά της Τουρκίας

«Η Ντάλια της Λιθουανίας προδίδει αν όχι τα fake news, τουλάχιστον τη fake photo. Άσχημη εικόνα για την ...»
Λευκωσιατης  |  11:51

GEEK: Τελευταία Ενημέρωση