ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 12:29
 

Στον «τοίχο» Facebook, Twitter, Google+

Ζητούνται μέτρα από τις 3 πλατφόρμες για την προστασία των καταναλωτών

Newsroom Κ, Αθήνα

«Κερδίστε ένα κινητό με ένα ευρώ!». Πόσες φορές δεν έχετε δει αυτό το μήνυμα στον υπολογιστή σας, συνοδευόμενο από «οδηγίες» που πρέπει να ακολουθήσετε διακινδυνεύοντας να βρεθείτε δεσμευμένοι με κρυφούς όρους μακροχρόνιας εγγραφής για εκατοντάδες ευρώ ετησίως. Ζητούνται μέτρα από Facebook, Twitter και Google+ για την προστασία των καταναλωτών, καθώς πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχονται οι οργανώσεις προστασίας των καταναλωτών της Ε.Ε. και τις ενημερώνουν ότι έπεσαν θύματα απάτης ή παραπλάνησης.

Οι καταγγελίες γίνονται εις βάρος των τριών κολοσσών του Ιντερνετ για απάτη ή παραπλάνηση κατά τη χρήση των ιστοτόπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή για όρους χρήσης που δεν σέβονται το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι εταιρείες καλούνται να οριστικοποιήσουν τα λεπτομερή μέτρα σχετικά με τον τρόπο συμμόρφωσης με το κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε.

Οι προτάσεις αυτές θα εξεταστούν από την Επιτροπή και τις Αρχές των καταναλωτών. Οι εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές στους αθέμιτους όρους και στις προϋποθέσεις χρήσης και στην αντιμετώπιση περιπτώσεων απάτης και παραπλάνησης των καταναλωτών κατά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι όροι χρήσης των πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές. Δηλαδή, να μη στερούν από τους καταναλωτές το δικαίωμα προσφυγής σε δικαστήριο στο κράτος-μέλος της διαμονής τους, ούτε να απαιτούν από τους καταναλωτές να παραιτηθούν από δικαιώματα αναγκαστικού δικαίου, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης από μια διαδικτυακή αγορά.

Επιπλέον, οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αφαιρούν από τους ιστοτόπους τους κάθε πρακτική απάτης και παραπλάνησης που θα μπορούσε να μπερδέψει τους καταναλωτές και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και τυποποιημένο δίαυλο επικοινωνίας για την αναφορά τέτοιου είδους παραβάσεων στους φορείς εκμετάλλευσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αντίστοιχη λειτουργία θα μπορούσε να υπάρχει στην ελληνική τηλεόραση που κατακλύζεται από τις εκπομπές telemarketing με... απίθανα προς πώληση προϊόντα. Το ΕΣΡ θα μπορούσε σε συνεργασία με τις Αρχές των καταναλωτών να ελέγξει για πρώτη φορά την άγνωστη αυτή περιοχή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Εξαγγελία και άλλων μέτρων για την ασφάλεια των μαθητών στα σχολεία από το ΥΠΠ

«Την τσαπατσουλιά στην τσαπατσουλιά οι άριστοι των αρίστων ονομάζουν …πρόσθετα μέτρα!!! »
Ai Em  |  11:53

Το απίστευτο θρίλερ με τον Τζαμάλ Κασόγκι

«Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο πιο βάρβαρο, απάνθρωπο καθεστώς από αυτό της Σαουδικής Αραβίας. Κάθε ...»
CGA  |  10:23

Ανεβαίνει η ένταση με αντεγκλήσεις, εν μέσω αναμονής, για κυπριακό

«Οσο και να θελει ο Ερντογαν και η τουρκικη ηγεσια να ξεφορτωθει το κυπριακο, μορει να το κανει μονο ...»
Γιωτας  |  03:57

Ξέμεινε από αξιωματικούς το τουρκικό πολεμικό ναυτικό

«Ενώ το δικό μας ναυτικό είναι πλήρες από αξιωματικούς που εισάγει 10 δοκίμους κάθε χρόνο και οι παραιτήσεις ...»
ΠολεμιστήςΤηςΚαρέκλας  |  16:49

GEEK: Τελευταία Ενημέρωση