ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 07:55
 

Στον «τοίχο» Facebook, Twitter, Google+

Ζητούνται μέτρα από τις 3 πλατφόρμες για την προστασία των καταναλωτών

Newsroom Κ, Αθήνα

«Κερδίστε ένα κινητό με ένα ευρώ!». Πόσες φορές δεν έχετε δει αυτό το μήνυμα στον υπολογιστή σας, συνοδευόμενο από «οδηγίες» που πρέπει να ακολουθήσετε διακινδυνεύοντας να βρεθείτε δεσμευμένοι με κρυφούς όρους μακροχρόνιας εγγραφής για εκατοντάδες ευρώ ετησίως. Ζητούνται μέτρα από Facebook, Twitter και Google+ για την προστασία των καταναλωτών, καθώς πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχονται οι οργανώσεις προστασίας των καταναλωτών της Ε.Ε. και τις ενημερώνουν ότι έπεσαν θύματα απάτης ή παραπλάνησης.

Οι καταγγελίες γίνονται εις βάρος των τριών κολοσσών του Ιντερνετ για απάτη ή παραπλάνηση κατά τη χρήση των ιστοτόπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή για όρους χρήσης που δεν σέβονται το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι εταιρείες καλούνται να οριστικοποιήσουν τα λεπτομερή μέτρα σχετικά με τον τρόπο συμμόρφωσης με το κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε.

Οι προτάσεις αυτές θα εξεταστούν από την Επιτροπή και τις Αρχές των καταναλωτών. Οι εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές στους αθέμιτους όρους και στις προϋποθέσεις χρήσης και στην αντιμετώπιση περιπτώσεων απάτης και παραπλάνησης των καταναλωτών κατά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι όροι χρήσης των πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές. Δηλαδή, να μη στερούν από τους καταναλωτές το δικαίωμα προσφυγής σε δικαστήριο στο κράτος-μέλος της διαμονής τους, ούτε να απαιτούν από τους καταναλωτές να παραιτηθούν από δικαιώματα αναγκαστικού δικαίου, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης από μια διαδικτυακή αγορά.

Επιπλέον, οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αφαιρούν από τους ιστοτόπους τους κάθε πρακτική απάτης και παραπλάνησης που θα μπορούσε να μπερδέψει τους καταναλωτές και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και τυποποιημένο δίαυλο επικοινωνίας για την αναφορά τέτοιου είδους παραβάσεων στους φορείς εκμετάλλευσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αντίστοιχη λειτουργία θα μπορούσε να υπάρχει στην ελληνική τηλεόραση που κατακλύζεται από τις εκπομπές telemarketing με... απίθανα προς πώληση προϊόντα. Το ΕΣΡ θα μπορούσε σε συνεργασία με τις Αρχές των καταναλωτών να ελέγξει για πρώτη φορά την άγνωστη αυτή περιοχή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

«Βαλκανική άνοιξη», διαδηλώσεις σε Σερβία, Αλβανία, Μαυροβούνιο

«Το νέο φρούτο εποχής να εφαρμοστεί και εδώ. Κάποιος να αυτοανακυρηχθεί πρόεδρος, βλέπε Βενεζουέλα, και ...»
CGA  |  13:57

Δημοκρατία εναντίον Κομισιόν για το χαλλούμι

«O "Κύπριος" Επίτροπoς τί κάνει για το θέμα? Έκανε κάτι υπέρ των συμφερόντων μας ή προτιμά να το διασυνδέει ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  09:38

Κλείδωσε ψηφοδέλτιο, είδε και τον Πρόεδρο ο ΔΗΣΥ

«Εκείνος που θα βρει πόσα στότσια περιέχει ο κατάλογος των υποψηφίων του ΔΗΣΥ, κερδίσει μια φλαούνα! »
ΑΚΑ  |  09:26

Απαντά στα καρφιά Κοτζιά ο Άντρος

«Κύριε Κοτζιά, ο Άντρος δεν μπορεί να διαψευσθεί γιατί ναι μεν δεν ήταν ο ίδιος παρών, είχε όμως τον ...»
ΑΚΑ  |  09:22

GEEK: Τελευταία Ενημέρωση

Μετά από σχεδόν 28 χρόνια, το SMS όχι μόνο αντιστέκεται, αλλά συνεχίζει να αποτελεί ένα πολυχρηστικό μέσο γραπτής επικοινωνία

Η ιστορία του SMS

Το κλειδί της «απογείωσης» των SMS ήταν το λανσάρισμα του Nokia 2010, του πρώτου μαζικής κυκλοφορίας κινητού που επέτρεπε ...
Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ
 |  ΚΙΝΗΤΑ-TABLETS
Eνας απλός διαμοιρασμός περιεχομένου που πήραμε από άλλο χρήστη στα κοινωνικά δίκτυα συνιστά διάδοση «είδησης».

Διαρκής η μάχη κατά των fake news

Ο δρ Βασίλειος Μεζάρης, συντονιστής του InVID, ενός συστήματος πολυπαραγοντικού ελέγχου των βίντεο, μιλάει στην «Κ»
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  SOCIAL
Οι μισοί συμμετέχοντες απενεργοποίησαν τους λογαριασμούς τους έναντι οικονομικής αποζημίωσης.

Ευτυχείς χωρίς Facebook

Περισσότερος χρόνος για διαπροσωπικές σχέσεις με τους φίλους και την οικογένεια
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  GEEK
X