ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στον «τοίχο» Facebook, Twitter, Google+

Ζητούνται μέτρα από τις 3 πλατφόρμες για την προστασία των καταναλωτών

Newsroom Κ, Αθήνα

«Κερδίστε ένα κινητό με ένα ευρώ!». Πόσες φορές δεν έχετε δει αυτό το μήνυμα στον υπολογιστή σας, συνοδευόμενο από «οδηγίες» που πρέπει να ακολουθήσετε διακινδυνεύοντας να βρεθείτε δεσμευμένοι με κρυφούς όρους μακροχρόνιας εγγραφής για εκατοντάδες ευρώ ετησίως. Ζητούνται μέτρα από Facebook, Twitter και Google+ για την προστασία των καταναλωτών, καθώς πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχονται οι οργανώσεις προστασίας των καταναλωτών της Ε.Ε. και τις ενημερώνουν ότι έπεσαν θύματα απάτης ή παραπλάνησης.

Οι καταγγελίες γίνονται εις βάρος των τριών κολοσσών του Ιντερνετ για απάτη ή παραπλάνηση κατά τη χρήση των ιστοτόπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή για όρους χρήσης που δεν σέβονται το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι εταιρείες καλούνται να οριστικοποιήσουν τα λεπτομερή μέτρα σχετικά με τον τρόπο συμμόρφωσης με το κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε.

Οι προτάσεις αυτές θα εξεταστούν από την Επιτροπή και τις Αρχές των καταναλωτών. Οι εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές στους αθέμιτους όρους και στις προϋποθέσεις χρήσης και στην αντιμετώπιση περιπτώσεων απάτης και παραπλάνησης των καταναλωτών κατά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι όροι χρήσης των πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές. Δηλαδή, να μη στερούν από τους καταναλωτές το δικαίωμα προσφυγής σε δικαστήριο στο κράτος-μέλος της διαμονής τους, ούτε να απαιτούν από τους καταναλωτές να παραιτηθούν από δικαιώματα αναγκαστικού δικαίου, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης από μια διαδικτυακή αγορά.

Επιπλέον, οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αφαιρούν από τους ιστοτόπους τους κάθε πρακτική απάτης και παραπλάνησης που θα μπορούσε να μπερδέψει τους καταναλωτές και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και τυποποιημένο δίαυλο επικοινωνίας για την αναφορά τέτοιου είδους παραβάσεων στους φορείς εκμετάλλευσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αντίστοιχη λειτουργία θα μπορούσε να υπάρχει στην ελληνική τηλεόραση που κατακλύζεται από τις εκπομπές telemarketing με... απίθανα προς πώληση προϊόντα. Το ΕΣΡ θα μπορούσε σε συνεργασία με τις Αρχές των καταναλωτών να ελέγξει για πρώτη φορά την άγνωστη αυτή περιοχή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Ερχιουρμάν: Θέλουμε λόγο στους υδρογονάνθρακες, όχι μόνο μερίδιο

«Ας του δωσουμε αυτά που θελει! Έλα παρτα: ο!ο»
Μπιχτης  |  23:53

«Ας πάμε στο λαό» δήλωσε για τη βουλευτική έδρα της Λεμεσού o Αβέρωφ

«Οριζόντια ψήφος τώρα. Τέρμα στην κομματοκρατία »
Ευάγγελος Αναστασιάδης  |  17:17

Ανοικτή επιστολή Χριστόφια προς Πρόεδρο Αναστασιάδη

«Τώρα θα αρχίσουν τα αλαλάζοντα τύμπανα και οι γκρανκάσες της ακροδεξιάς και του ούτω καλούμενου ενδιάμεσου ...»
Ai Em  |  10:42

Ανοικτή επιστολή Χριστόφια προς Πρόεδρο Αναστασιάδη

«Όλα τα ψυχολογικά αυτού του ανθρώπου εμπεριέχονται στην τελευταία του πρόταση "Υ.Γ.: Επιφυλάσσω στον ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  10:26

GEEK: Τελευταία Ενημέρωση

Η αστική ανάπλαση, εξαιτίας του νέου χώρου της Google, είναι ένας λόγος που ανησυχεί τους κατοίκους.

«Αντίσταση» στην Google

O νέος χώρος της εταιρείας στο Βερολίνο προγραμματίζεται να λειτουργήσει το φετινό φθινόπωρο
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  ΝΕΑ
Η Google έχει ως στρατηγικό στόχο να παρέχει στους χρήστες μια ενιαία πλατφόρμα σε όλες τις συσκευές της καθημερινής ζωής

Λογισμικό Android και στα ψυγεία

Η Google δεν σκοπεύει να χρεώνει τους κατασκευαστές των οικιακών και άλλων συσκευών για την ενσωμάτωση του Android
Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ
 |  ΝΕΑ