ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 11:40
 

Στον «τοίχο» Facebook, Twitter, Google+

Ζητούνται μέτρα από τις 3 πλατφόρμες για την προστασία των καταναλωτών

Newsroom Κ, Αθήνα

«Κερδίστε ένα κινητό με ένα ευρώ!». Πόσες φορές δεν έχετε δει αυτό το μήνυμα στον υπολογιστή σας, συνοδευόμενο από «οδηγίες» που πρέπει να ακολουθήσετε διακινδυνεύοντας να βρεθείτε δεσμευμένοι με κρυφούς όρους μακροχρόνιας εγγραφής για εκατοντάδες ευρώ ετησίως. Ζητούνται μέτρα από Facebook, Twitter και Google+ για την προστασία των καταναλωτών, καθώς πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχονται οι οργανώσεις προστασίας των καταναλωτών της Ε.Ε. και τις ενημερώνουν ότι έπεσαν θύματα απάτης ή παραπλάνησης.

Οι καταγγελίες γίνονται εις βάρος των τριών κολοσσών του Ιντερνετ για απάτη ή παραπλάνηση κατά τη χρήση των ιστοτόπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή για όρους χρήσης που δεν σέβονται το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι εταιρείες καλούνται να οριστικοποιήσουν τα λεπτομερή μέτρα σχετικά με τον τρόπο συμμόρφωσης με το κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε.

Οι προτάσεις αυτές θα εξεταστούν από την Επιτροπή και τις Αρχές των καταναλωτών. Οι εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές στους αθέμιτους όρους και στις προϋποθέσεις χρήσης και στην αντιμετώπιση περιπτώσεων απάτης και παραπλάνησης των καταναλωτών κατά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι όροι χρήσης των πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές. Δηλαδή, να μη στερούν από τους καταναλωτές το δικαίωμα προσφυγής σε δικαστήριο στο κράτος-μέλος της διαμονής τους, ούτε να απαιτούν από τους καταναλωτές να παραιτηθούν από δικαιώματα αναγκαστικού δικαίου, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης από μια διαδικτυακή αγορά.

Επιπλέον, οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αφαιρούν από τους ιστοτόπους τους κάθε πρακτική απάτης και παραπλάνησης που θα μπορούσε να μπερδέψει τους καταναλωτές και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και τυποποιημένο δίαυλο επικοινωνίας για την αναφορά τέτοιου είδους παραβάσεων στους φορείς εκμετάλλευσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αντίστοιχη λειτουργία θα μπορούσε να υπάρχει στην ελληνική τηλεόραση που κατακλύζεται από τις εκπομπές telemarketing με... απίθανα προς πώληση προϊόντα. Το ΕΣΡ θα μπορούσε σε συνεργασία με τις Αρχές των καταναλωτών να ελέγξει για πρώτη φορά την άγνωστη αυτή περιοχή.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Στα δυο προεδρικό - ΑΚΕΛ για κυπριακό

«Ο κ. Άντρος καλά κάνει να δει ψυχολόγο. Η εμμονή του να αντιπολιτεύετε έχει καταλήξει ασθένεια. »
ΑΚΑ  |  09:37

Σ.Κυριακίδου: Θλίψη και απογοήτευση για την ποινή στον παιδεραστή

«Γίνεται να μην τυγχάνει εκμετάλλευσης το …γεγονός για αυτοπροβολή ως η …προστάτης των αδυνάτων; …δεν ...»
Ai Em  |  09:20

Ξανά στην Υπουργό Εργασίας για την J&P Overseas

«NTROPI STIS OIKOGENIES IOANOU KAI PARASKEVAIDE POU AFINOUN TO PROSOPIKO TOUS APLIROTO. DRN FTENE OI ...»
PROIN IPALLILOS J&P  |  17:28

Εκτός διαπραγματευτικής ομάδας για Κυπριακό το ΑΚΕΛ

«Προς Ανώνυμο (φόβος γνώμης??): Αυτό μας καίει, ότι έχει λόγο η αντιπολίτευση, όσο μικρή και να είναι? ...»
Yiannos  |  10:11

GEEK: Τελευταία Ενημέρωση

Η Google είχε ανακοινώσει φέτος τον Οκτώβριο ότι προτίθεται να σταματήσει τη λειτουργία του Google+ τον Αύγουστο του 2019

Πρόωρο «λουκέτο» στο Google+

Επλήγη από ένα νέο σφάλμα λογισμικού, που είχε ως αποτέλεσμα να εκτεθούν σε τρίτους στοιχεία για 52,5 εκατομμύρια χρήστες ...
Newsroom Κ/ ΑΜΠΕ
 |  SOCIAL
Οι επικεφαλής άλλων μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών έχουν ήδη αρχίσει να αποκαλούν το Facebook «μεγάλη καπνοβιομηχανία»

Θα έχει το Facebook την μοίρα του Yahoo;

Το Facebook δεν αποκλείεται να βρεθεί αντιμέτωπο με το τυπικό μάθημα-πάθημα της ιστορίας του διαδικτύου: και οι μεγάλοι ...
Newsroom Κ, Αθήνα
 |  GEEK