ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έρχονται τα πολυαναμενόμενα «εμότζι» στο Facebook

ΠΗΓΗ: AFP

Σημαντικά θα αναβαθμιστούν οι σελίδες της δημοφιλούς εφαρμογής κοινωνικής δικτύωσης Facebook. Υστερα από πολλούς μήνες εντατικών δοκιμών, το Facebook επρόκειτο να εγκαινιάσει χθες την επιλογή «Αντιδράσεις» (Reactions), που θα επεκτείνει τις δυνατότητες του παγκοσμίως διάσημου «Μ’ αρέσει» (Like). Οι χρήστες του Facebook θα μπορούν εφεξής να χρησιμοποιούν πέντε προσωπάκια, για να εκφράσουν τη διάθεσή τους χωρίς λόγια. Κάθε πρόσωπο θα αντιπροσωπεύει μία συγκεκριμένη αντίδραση: «αγάπη», «γέλιο», «ενθουσιασμό», «θλίψη» και «θυμό».

Η προσπάθεια δημιουργίας των «Αντιδράσεων» ξεκίνησε πέρυσι, με τον δημιουργό του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ να παραδέχεται ότι οι χρήστες της εφαρμογής απαιτούσαν πιο περίπλοκο τρόπο για να σχολιάζουν τις εξελίξεις στις σελίδες. «Ο Μαρκ μάζεψε μερικούς από εμάς και μας είπε ότι έπρεπε να φτιάξουμε κάτι για να ικανοποιήσουμε το αίτημα αυτό, που ακουγόταν εδώ και πολύ πολύ καιρό», λέει η Τζούλι Ζούο, σχεδιάστρια στο Facebook.

Τον Δεκέμβριο του 2015, περισσότεροι από 1,44 δισ. χρήστες του Facebook είχαν πρόσβαση στην εφαρμογή μέσω κινητών τηλεφώνων. Οι χρήστες αυτοί δυσκολεύονται να γράφουν σχόλια στα μικρά πληκτρολόγια των κινητών και χρειάζονταν επειγόντως μια εναλλακτική μέθοδο σχολιασμού. Τα «εμότζι» ήταν η καλύτερη λύση για αυτό.

Τα προσωπάκια εμότζι είναι πολύ παραπάνω από χαριτωμένα υποκατάστατα του γραπτού λόγου. Ποσοστό 70% των εννοιών του προφορικού λόγου πηγάζει από νεύματα, τη στάση του σώματος και εκφράσεις του προσώπου. Η καθηγήτρια Γλωσσολογίας του Πανεπιστημίου του Μπάνγκορ στο Μέιν των ΗΠΑ εξηγεί: «Η επικράτηση των εμότζι στα γραπτά μηνύματα SMS, στο Facebook και αλλού υποκαθιστά τις εκφράσεις του προσώπου και κάθε άλλη μέθοδο σιωπηλής επικοινωνίας».

Η πραγματική πρόκληση για την ομάδα του Facebook ήταν η σωστή επιλογή των εμότζι που θα έπρεπε να εντάξουν. Παρότι οι σχεδιαστές έχουν επινοήσει εκατοντάδες τέτοια σύμβολα, η ομάδα του Facebook ήθελε να περιορίσει δραστικά τις επιλογές των χρηστών, καθώς ενδεχόμενη πληθώρα εμότζι θα καθιστούσε τις «Αντιδράσεις» ιδιαίτερα περίπλοκες και χρονοβόρες.

«Ηταν αναγκαίο να μην δυσχεράνουμε τους χρήστες σε κάτι που κάνουν χιλιάδες φορές την ημέρα, όπως όταν δηλώνουν την προτίμησή τους σε μία δημοσίευση», λέει η Ζούο.

Στρατολόγηση ψυχολόγου

Η συρρίκνωση της αχανούς γκάμας ανθρωπίνων συναισθημάτων σε λίγα μόλις εμότζι δεν είναι εύκολη υπόθεση, και για τον λόγο αυτό η ομάδα του Facebook στρατολόγησε τον καθηγητή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Μπέρκλεϊ, Ντασέρ Κέλτνερ. Ο δρ Κέλτνερ σύστησε αρχικά τη χρήση 20 με 25 εμότζι, αριθμό τον οποίο η ομάδα των σχεδιαστών απέρριψε ως υπερβολικό, υποχρεώνοντας τον καθηγητή να περιορισθεί στις παραπάνω πέντε βασικές αντιδράσεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σχόλια αναγνωστών

Σε ποιανού τη φάρα

«Εύγε κύριε Παράσχο. Εξαίρετο άρθρο.»
Άσχετος  |  22:30

Τα παιδιά είναι η αντανάκλασή μας

«ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ… ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ Δεν επικροτώ όλα τα σημεία τα οποία χρησιμοποιεί στις εικόνες του ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, ΒΑ, ΜΑ  |  13:25

Επενδύοντας στον φόβο, στον πόνο, στο μίσος

«Ψυχραιμία και έξυπνες κινήσεις αλλά όχι δειλία. Η εποχή του κατευνασμού με την Τουρκία τέλειωσε με ...»
Leon  |  09:39

#PoliticsBlog Πόσο μακριά μπορούμε να πάμε με τον Μακρόν;

«Oυτε στην εποχη Βενιζελου,ηρθε καποια Μεγαλη Δυναμη να πολεμησει για παρτυ μας την Οθωμανικη ...»
Γιωργος Χ  |  22:05

Social: Τελευταία Ενημέρωση