ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Εξασθενεί η Black Friday στη Βρετανία

Μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου όπως η Wal-Mart, η Asda και η Next θα την αγνοήσουν

Kathimerini.gr

H αμερικανική παράδοση της σημερινής «Μαύρης Παρασκευής» (Black Friday) εξασθενεί στη Βρετανία. Μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου όπως η Wal-Mart, η Asda και η Next θα την αγνοήσουν, ενώ ορισμένες άλλες απλώς ανακοίνωσαν εκπτώσεις, οι οποίες θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια από το συνηθισμένο 3ήμερο.

Σε αυτές συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η αλυσίδα Argos του ομίλου της J Sainsbury, καθώς και οι Dixons Carphone και Tesco. Αυτή η ημέρα, η οποία ξεκίνησε ως έθιμο από τις Ηνωμένες Πολιτείες και σηματοδοτεί μαζί με την Ημέρα των Ευχαριστιών την απαρχή της εορταστικής περιόδου και εκτείνεται έως την Κυριακή, έχει απολέσει τη δυναμική της τουλάχιστον για τα φυσικά καταστήματα.

Η αιτία όλων αυτών είναι ότι έχει σημαντικά περιοριστεί το καταναλωτικό ενδιαφέρoν κατά τη διάρκεια των ετών. Οι Βρετανοί φαίνεται πως έχουν κουραστεί από το να στέκονται ώρες ολόκληρες στην ουρά πριν από το άνοιγμα των καταστημάτων και να διαγκωνίζονται ακόμα και με γρονθοκοπήματα για να εξασφαλίσουν μία «ευκαιρία» σε πολύ χαμηλή τιμή. Αναλυτές εκτιμούν, ωστόσο, πως το ενδιαφέρον τους θα μετατοπιστεί στο Διαδίκτυο και οι ψηφιακές αγορές θα ξεπεράσουν τα περυσινά τους επίπεδα ρεκόρ.

Αν και το 2015 τα έσοδα για τους ομίλους λιανεμπορίου ήταν τεράστια, οι πωλήσεις στα καταστήματα είχαν σημαντική μείωση έναντι του 2014 – τότε είχε δημιουργηθεί πραγματικό χάος στη Βρετανία τη συγκεκριμένη μέρα.

Σε έρευνα, το 27% των Βρετανών σχεδιάζει να αγοράσει κάτι μέχρι την Κυριακή, ενώ θα δαπανήσει κατά μέσον όρο περί τις 203 λίρες (240 ευρώ). Το 77% των ερωτηθέντων που θα καταναλώσει, σχεδιάζει να κάνει διαδικτυακές αγορές και μόνον το 17% θα κατευθυνθεί σε ένα κατάστημα. Ορισμένοι αναλυτές ισχυρίζονται ότι ο θεσμός της «Μαύρης Παρασκευής» αποδυναμώνει τις πωλήσεις των Χριστουγέννων, οι οποίες θα διεκπεραιώνονταν σε κανονικές και όχι εκπτωτικές τιμές.

Αντιθέτως, οι λιανέμποροι πιστεύουν πως οι καλοσχεδιασμένες εκπτώσεις και προσφορές σε συνεργασία με το παγκόσμιο δίκτυο προμηθευτών τους μπορεί να τους παράσχει τόνωση πωλήσεων και διατήρηση των περιθωρίων κέρδους.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση