Τελευταία Ενημέρωση: 13:08

Ανακαλύφθηκε γονίδιο που κάνει τους ανθρώπους ξενύχτηδες

Η μετάλλαξη ενός γονιδίου αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας του βιολογικού ρολογιού

ΠΗΓΗ: skai.gr

Αν κάποιος σε όλη τη ζωή του αργεί να κοιμηθεί και δυσκολεύεται να ξυπνήσει το πρωί, με άλλα λόγια είναι χαρακτηριστικός «νυχτερινός τύπος», ίσως θα πρέπει να ρίξει το φταίξιμο (και) στο DNA του.

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακάλυψαν ότι η μετάλλαξη ενός γονιδίου (του CRY1) αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας του βιολογικού ρολογιού, με συνέπεια να μένει κανείς άγρυπνος πιο εύκολα από ό,τι οι άλλοι άνθρωποι.

Η εν λόγω γονιδιακή παραλλαγή επιβραδύνει το εσωτερικό (κιρκαδιανό) ρολόι του οργανισμού, το οποίο ρυθμίζει πότε κανείς θα νυστάξει και πότε είναι έτοιμος να ξυπνήσει. Αυτή η επιβράδυνση του βιολογικού ρολογιού επιμηκύνει τον κιρκαδιανό κύκλο και οι άνθρωποι που έχουν αυτή τη μετάλλαξη, εκ φύσεως ξενυχτούν και δύσκολα ξυπνάνε το πρωί.

Η γονιδιακή παραλλαγή επιβραδύνει το εσωτερικό (κιρκαδιανό) ρολόι του οργανισμού

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η συγκεκριμένη γονιδιακή παραλλαγή μπορεί να υπάρχει σε έναν άνθρωπο στους 75. Η μετάλλαξη φαίνεται να μεταθέτει προς τα πίσω τον ύπνο ενός ανθρώπου κατά δύο έως τέσσερις ώρες από τη συνηθισμένη ώρα του ύπνου.

Ενώ στους περισσότερους ανθρώπους η ορμόνη μελατονίνη που ρυθμίζει τον ύπνο, αρχίζει να αυξάνεται μεταξύ 9 και 10 το βράδυ, σε μερικούς αυτό μπορεί να συμβεί ακόμη και μετά τις 2 ή τις 3 το πρωί.

Οι άνθρωποι που δεν μπορούν εύκολα να ξυπνήσουν το πρωί, αλλά είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν λόγω δουλειάς ή σχολείου, συχνά νιώθουν κουρασμένοι όλη τη μέρα, πράγμα που επιβαρύνει την υγεία τους.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Ροκφέλερ της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τον καθηγητή γενετικής Μάικλ Γιανγκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας "Cell" (Κύτταρο), είπαν ότι μπορεί στο μέλλον να αναπτυχθούν φάρμακα που θα «διορθώνουν» το γονίδιο αυτό (για όσους τουλάχιστον θέλουν να απαρνηθούν τη ζωή του ξενύχτη...).

Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

ΠΗΓΗ: skai.gr

Αρχιεπίσκοπος: Οι εκπαιδευτικοί να αφήσουν τους εγωισμούς

«Ο… ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ Όντως αναγνωρίζω τη συμβολή του Αρχιεπισκόπου στον αγώνα για την απελευθέρωση ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, Β.Α., Μ.Α.  |  12:22

ΑΚΕΛ: Άστοχη η ενέργεια Ακιντζί να εγείρει θέμα UNFICYP

«Πατρετο χαπαρι κυριοι του ακελ οτι ο ακκιντζη ειναι χειροτερος απο τον ντεκταζ και τον ερογλου και σταματατε ...»
Ντομπρος Κελαηδης  |  17:17

Κι άλλο παιδάκι με εξανθήματα σε παραλία

«Δεν ειναι αναγκη τον ψυλο να τον κανου με καμηλο! Αυτα τα εξανθηματα οφειλονται σε αλλεργιες!!!»
Ντομπρος Κελαηδης  |  17:13