ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αρχίζουν να «ξηλώνουν» 2500 κυρτώματα

Στη θέση τους θα τοποθετηθούν, ως πρώτο εργαλείο, κάμερες φωτοεπισήμανσης

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Με την αφαίρεση των κυρτωμάτων στους κυπριακούς δρόμους, με εξαίρεση αυτά που βρίσκονται στα σχολεία, σκοπεύει να προχωρήσει το Υπουργείο Μεταφορών. Ο αρμόδιος υπουργός Αλέξης Βαφεάδης επιβεβαίωσε στην «Κ» το δημοσίευμα της ιστοσελίδας «Offsite News», που αναφέρεται σε πρόθεση του Υπουργείου εντός του 2024 να ξεκινήσει η αφαίρεση και των 2.500 κυρτωμάτων που βρίσκονται στην επικράτεια της Κυπριακής Δημοκρατίας και τοποθετήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 1990.

Ο κ. Βαφεάδης ανέφερε στην «Κ» ότι θα αφαιρεθούν τα κυρτώματα και στη θέση τους θα τοποθετηθούν, ως πρώτο εργαλείο, κάμερες φωτοεπισήμανσης, οι οποίες δεν θα ελέγχονται όπως οι υφιστάμενες από μία ιδιωτική εταιρεία, αλλά σε συνεργασία με τους δήμους και τις κοινότητες. Κατά δεύτερο λόγο, σημείωσε, θα τοποθετηθούν άλλα μέτρα επιβράδυνσης της ταχύτητας των οχημάτων.

Την ίδια ώρα ο υπουργός διευκρίνισε ότι τα κυρτώματα θα παραμείνουν μόνο έξω από τα σχολεία για λόγους ασφαλείας, ενώ θα ενισχυθούν και με σύστημα φωτοεπισήμανσης, ούτως ώστε 24 ώρες το 24ωρο η ταχύτητα εκεί είναι πολύ περιορισμένη, λόγω της ολοήμερης παρουσίας παιδιών σε εκείνα τα σημεία.

Ο κ. Βαφεάδης ανέφερε ότι τα κυρτώματα θα αφαιρεθούν σταδιακά από το 2024, ανάλογα και με τους προϋπολογισμούς. Η εργασία αφαίρεσης θα γίνει σε συνεργασία με τους δήμους και τις κοινότητες, διότι πολλά από τα κυρτώματα δεν είναι σε δρόμους που είναι ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών, αλλά σε δρόμους που ελέγχονται από δήμους και κοινότητες. Ο κ. Βαφεάδης είπε ότι οι δήμοι και οι κοινότητες θα ενισχυθούν με τον ανάλογο τεχνολογικό εξοπλισμό. Τόνισε ότι το Υπουργείο Μεταφορών θα περιλάβει στον προϋπολογισμό του 2024 το ποσό των 100.000 ευρώ για να αρχίσουν να τοποθετούνται οι κάμερες.

Τα κυρτώματα στην Κυπριακή Δημοκρατία τοποθετούνται κυρίως σε κατοικημένες περιοχές ή χώρους που κινείται πολύς κόσμος. Αποκλειστικός στόχος της τοποθέτησής τους είναι ο περιορισμός των μεγάλων ταχυτήτων που αναπτύσσουν οι οδηγοί στις κατοικημένες περιοχές.

Η απόφαση για την τοποθέτηση των κυρτωμάτων ανήκει στον Κεντρικό Φορέα Επίλυσης Κυκλοφοριακών Προβλημάτων. Τα μέλη του Φορέα που είναι επαγγελματίες πολεοδόμοι και συγκοινωνιολόγοι μελετούν την κατάσταση του δρόμου και ετοιμάζουν πρόταση που αποστέλλεται στο Τμήμα Δημοσίων Έργων και υλοποιείται. Η τοποθέτηση κυρτωμάτων εξαρτάται από τα εξής:

1. Εάν ένας δρόμος διαθέτει στροφή.

2. Την επικινδυνότητά του.

3. Τη μαζική χρήση του δρόμου κυρίως από πεζούς.

4. Σε πόσο κοντινή απόσταση βρίσκεται η κατοικημένη περιοχή.

5. Πόσο υψηλές ταχύτητες αναπτύσσουν οι οδηγοί.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση