ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Καταργείται η αγορά υπηρεσιών στα 14 εκπαιδευτικά προγράμματα ΥΠΑΝ

Το καθεστώς αυτό καταργείται από τον Σεπτέμβριο του 2023

ΚΥΠΕ

Με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου λύνεται το «χρόνιο πρόβλημα» εργοδότησης εκπαιδευτικών στα 14 εκπαιδευτικά προγράμματα του Υπουργείου με το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών, ανακοίνωσε μετά από τη συνεδρία του σώματος, η Υπουργός Παιδείας Αθηνά Μιχαηλίδου. Το καθεστώς αυτό, εξήγησε, καταργείται από τον Σεπτέμβριο του 2023 και αντικαθίσταται για τα προγράμματα ΔΡΑ.Σ.Ε και προαιρετικού ολοήμερου σχολείου στη δημοτική εκπαίδευση, μέσω των καταλόγων διοριστέων και διορισίμων, μέσω ΕΔΥ, ενώ για τα υπόλοιπα προγράμματα δίδεται το καθεστώς μισθωτού ειδικά για τη σχολική χρονιά 2023-2024.

«Ταυτόχρονα, δέσμευσή μας είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι να μπουν σε διάλογο από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη με χρονοδιάγραμμα πολύ σαφές, μέχρι τον Δεκέμβρη του 2023 για να μπορούμε να δούμε την εξυγίανση, την αναδόμηση του καθενός προγράμματος από αυτά έτσι ώστε να επέλθει η καλύτερη παιδαγωγική λύση, αλλά και η εξυγίανση της οικονομικής πλευράς του κάθε προγράμματος και να επανέλθουμε στο θέμα αυτό με συγκεκριμένη εισήγηση τον Δεκέμβριο του 2023», δήλωσε.

Η πρόταση, είπε, που έφερε το ΥΠΑΝ στο Υπουργικό για αυτό το θέμα ήταν συμφωνημένη με τους κοινωνικούς εταίρους, αφού ήταν σε διάλογο με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τη ΣΕΚ και την ΠΕΟ.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η κ. Μιχαηλίδου είπε ότι μέσω της ΕΔΥ το καθεστώς των εκπαιδευτικών θα είναι με σύμβαση και ο αριθμός που θα χρειαστεί δεν μπορεί να γίνει γνωστός πριν από το τέλος του Σεπτέμβρη, που θα ολοκληρωθούν και οι αντικαταστάσεις.

Ερωτηθείσα πότε θ’ ανέβει το επίπεδο της εκπαίδευσης, η Υπουργός είπε ότι γι’ αυτό τόνισε την παιδαγωγική αναδιοργάνωση των προγραμμάτων. Έγνοια τους, είπε, είναι να έχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, να αξιολογούνται αυτά τα προγράμματα, σημειώνοντας ότι με το καθεστώς της αγοράς υπηρεσιών, το Υπουργείο δεν μπορούσε να παρέμβει στην παιδαγωγική πτυχή των προγραμμάτων, ούτε να τα αξιολογήσει, ούτε να προσφέρει επιμόρφωση. Τώρα το καθεστώς αλλάζει σταδιακά, ώστε να μπορούν να παρέμβουν και να έχουν τις απαιτήσεις που χρειάζεται ως προς την ποιότητα.

Σε ερώτηση εάν θα υπάρχει λογοδοσία και αποβολή των "προβληματικών δασκάλων και καθηγητών", η κ. Μιχαηλίδου είπε ότι αυτό είναι ένα ευρύτερο θέμα που συζητούν στο πλαίσιο της αξιολόγησης τόσο της σχολικής μονάδας όσο και του εκπαιδευτικού.

Για καλύτερη ρύθμιση της εργασίας έκανε από την πλευρά του λόγο ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Γιάννης Παναγιώτου, σε σχέση με την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για το καθεστώς απασχόλησης των εργαζομένων του ΥΠΑΝ.

«Η σωστή διάκριση μεταξύ της μισθωτής απασχόλησης και της αυτοαπασχόλησης είναι απαραίτητη, ώστε να μην δημιουργούνται στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας και στις εργασιακές σχέσεις. Σε αυτή τη βάση, μαζί με τους ομόλογούς μου Υπουργούς Εργασίας της ΕΕ, αποφασίσαμε να ρυθμίσουμε πανευρωπαϊκά την εργασία στις ψηφιακές πλατφόρμες και σε αυτή τη βάση το Υπουργείο Εργασίας αξιολόγησε την εργασία σε προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας ως μισθωτή απασχόληση για σκοπούς καταβολής κοινωνικών ασφαλίσεων», είπε.

Σύμφωνα με ανακοίνωση, ανέφερε ακόμη ότι «η καταχρηστική υιοθέτηση της "ψευδο-αυτοαπασχόλησης", είτε στον ιδιωτικό, είτε στον δημόσιο τομέα διορθώνεται μέσα από την καλύτερη ρύθμιση της εργασίας και η σημερινή υιοθέτηση από το Υπουργικό Συμβούλιο της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας για το μέλλον των περιφερειακών προγραμμάτων του, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση».

Στήριξη σχολικών εφορειών απομακρυσμένων μικρών κοινοτήτων

Εξάλλου, τη στήριξη σχολικών εφορειών απομακρυσμένων μικρών κοινοτήτων ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε να διευκολυνθούν παιδιά και εκπαιδευτικοί να λειτουργούν στο πλαίσιο του προγράμματος του σχολείου, να διακινούνται για τις εκδρομές τους, τις σχολικές επισκέψεις και για τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες.

Μιλώντας μετά τη συνεδρία του σώματος, η Υπουργός Παιδείας είπε ότι παρουσιάστηκαν προβλήματα τα τελευταία χρόνια με αποτέλεσμα τα παιδιά να στερούνται των ευκαιριών για επισκέψεις εκτός σχολικών χώρων και θεωρούν ότι με την απόφαση του Υπουργικού και την εξεύρεση των κατάλληλων πιστώσεων που έχουν προβεί, λύνεται το πρόβλημα και δίνεται σε όλους η ευκαιρία για ισότητα στην πρόσβαση για εκπαίδευση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση