ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Στόχος του ΥΠΠ η σταδιακή μείωση της σχολικής παραβατικότητας

Το Υπουργείο παιδείας έχει θέσει το θέμα της μείωσης της βίας στα σχολεία στις προτεραιότητες του

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Στόχος της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης αλλά και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού ευρύτερα είναι η σταθεροποίηση και σταδιακή μείωση της σχολικής παραβατικότητας, δήλωσε, ο Διευθυντής της Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, Κυπριανός Λούη.

Ερωτηθείς για το θέμα της βίας στα σχολεία και τα μέτρα που λαμβάνονται, ο κ. Λούη είπε ότι η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης εφαρμόζοντας την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού έχει θέσει το θέμα της μείωσης της βίας στα σχολεία στις προτεραιότητες της.

Όπως είπε, το Υπουργείο Παιδείας συνεργάζεται στενά με τα Επαρχιακά Γραφεία Παιδείας, τις Διευθύνσεις όλων των σχολικών μονάδων καθώς και με όλες τις εμπλεκόμενες Αρμόδιες Υπηρεσίες και Δομές του Υπουργείου Παιδείας Πολιτισμού.

«Συγκεκριμένα, συνεργάζεται με την Υπηρεσία Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής (ΥΣΕΑ), την Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας (ΥΕΨ), τη Συντονιστική Επιτροπή Αγωγής Υγείας και Πολιτότητας (ΣΕΑΥΠ) και την Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης (ΟΑΠ). Η συνεργασία επεκτείνεται όπου χρειάζεται και με άλλους αρμόδιους φορείς και σημαντικούς εταίρους όπως Υπουργεία, Οργανισμούς, την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, την ΟΕΛΜΕΚ, τους οργανωμένους γονείς και μαθητές καθώς και Μη Κυβερνητικούς Οργανισμούς», πρόσθεσε.

Ο κ. Λούη είπε, επίσης, ότι ήδη από την προηγούμενη χρονιά οι σχολικοί κανονισμοί Μέσης Εκπαίδευσης συμπεριλαμβάνουν υποχρεώσεις των σχολείων για την ανάπτυξη Σχεδίου Δράσης το οποίο θα ετοιμάζει η Επιτροπή Αγωγής Υγείας και Πρόληψης της Παραβατικότητας και θα υλοποιεί το σχολείο.

«Για τη στήριξη των σχολείων στις δράσεις κατά της παραβατικότητας, η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης προχώρησε το 2016-2017 στην ολοκλήρωση καθολικού στρατηγικού σχεδιασμού ο οποίος αποτελεί χάρτη στόχων και δράσεων τόσο σε διοικητικό επίπεδο (Διοικητικούς Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης), όσο και στο ευρύ επίπεδο των σχολείων. Ο στρατηγικός αυτός σχεδιασμός φέρει τον τίτλο: «Ετήσιος Προγραμματισμός για τις Δράσεις της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης κατά της Σχολικής Βίας και Παραβατικότητας» και έχει ετοιμαστεί για εφαρμογή από τα σχολεία τη νέα σχολική χρονιά 2017-2018», σημείωσε.

Ο κ. Λούη είπε ότι ενδεικτικές θεματικές της στρατηγικής είναι: Η θέση της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης για τη Σχολική Βία και Παραβατικότητα, Όραμα, Σκοπός, Στόχος, Βασικές Έννοιες, Βασικές Διαπιστώσεις, Συγκεκριμένες Δράσεις και Μηνιαίο Χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή ομοιόμορφης πολιτικής/διαχείρισης από τη Μέση Εκπαίδευση, Ιούνης 2017- Ιούνη 2018, Πρόληψη και Διαχείριση της Σχολικής Παραβατικότητας - Δράσεις και Υποχρεώσεις της Σχολικής Μονάδας, Ερωτηματολόγιο Εκτίμησης Συμπεριφορών Σχολικής Βίας και Παραβατικότητας στο Σχολείο, Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης-Συνεργασία με τα Σχολεία, Βασικές Αρχές για την Ανάπτυξη Σχεδίου Δράσης Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Βίας και της Παραβατικότητας και Προτεινόμενο Σχέδιο Δράσης για το Σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Εσωτερικό Πρωτόκολλο Διαχείρισης Σοβαρών Περιστατικών Σχολικής Παραβατικότητας και Οδηγός Διαχείρισης Κρίσεων στο Σχολείο.

Σημείωσε ότι όλες οι προαναφερόμενες Υπηρεσίες και Δομές του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού διατηρούν μετά από οδηγίες, ποιοτικά και ποσοτικά στατιστικά στοιχεία σχετικά με το φαινόμενο της σχολικής παραβατικότητας τα οποία χρησιμοποιούνται για το σχεδιασμό στρατηγικής και δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης.

Τα στοιχεία αυτά, συνέχισε ο κ. Λούη, καταγράφουν το επίπεδο και το είδος της παραβατικότητας κατά έτος.

«Σε ό,τι αφορά στη Μέση Εκπαίδευση, τα στοιχεία παρουσιάζουν μικρές ετήσιες αυξήσεις. Επομένως, στόχος της Διεύθυνσης Μέσης Εκπαίδευσης αλλά και του Υπουργείου ευρύτερα είναι η σταθεροποίηση και σταδιακή μείωση της σχολικής παραβατικότητας. Πέραν του πιο πάνω αναφερόμενου σχεδιασμού, η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, ενίσχυσε, με οδηγίες του Υπουργού Παιδείας και Πολιτισμού, την ΟΑΠ με δύο επιπρόσθετους λειτουργούς Μέσης Εκπαίδευσης (σύνολο 6 λειτουργοί Μέσης Εκπαίδευσης, 6 λειτουργοί Δημοτικής Εκπαίδευσης και δύο Εκπαιδευτικοί Ψυχολόγοι). Επιπλέον, έχει αυξηθεί η χρηματοδότηση δράσεων οι οποίες καθορίζονται από πολυθεματική ομάδα ειδικών, ως απαραίτητες για να μπορέσει το σχολείο να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τα προβλήματα παραβατικότητας τα οποία παρουσιάζονται», κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση