ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Πάνω από 46 εκ. ευρώ τα καθυστερημένα έσοδα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών

Τα στοιχεία κατέγραψε η έκθεση που ετοίμασε η Ελεγκτική Υπηρεσία

ΚΥΠΕ

Αύξηση 4,3% σημείωσαν το 2016 τα καθυστερημένα έσοδα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), φθάνοντας στις 31.12.2016 σε €46.03 εκατομμύρια, σε σύγκριση με €44,14 εκ. στις 31.12.2015, σύμφωνα με ειδική έκθεση που ετοιμάστηκε από την Ελεγκτική Υπηρεσία.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, η οποία δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, «σχεδόν στην ολότητά τους, τα καθυστερημένα έσοδα αφορούν τέλη κυκλοφορίας για οχήματα τα οποία διαγράφηκαν από το μητρώο λόγω μη ανανέωσης της άδειάς τους για τρία συνεχή χρόνια, τα οποία, σύμφωνα με τον Νόμο 145(Ι)/2006, οφείλονται στη Δημοκρατία ως αστικό χρέος, εκτός εάν το όχημα έχει εξαχθεί ή ακινητοποιηθεί ή καταστραφεί (και προσκομιστούν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά)».

Αναφέρεται επίσης ότι, με τον Νόμο 189(Ι)/2014 δόθηκε η δυνατότητα για απαλλαγή από την υποχρέωση για καταβολή των καθυστερημένων τελών που δημιουργήθηκαν πριν την 1.7.2014, νοουμένου ότι οι ιδιοκτήτες θα προσκομίσουν στο Τμήμα ένορκο δήλωση ότι τα οχήματα ήταν καταστρεμμένα, διαλυμένα ή άλλως πως αδύνατο να κυκλοφορήσουν. Όπως έχουμε ενημερωθεί, μέχρι τις 12.9.2016, εξετάστηκαν 8.667 αιτήσεις και εγκρίθηκαν οι 6.544.

Σύμφωνα με την Ελεγκτική Υπηρεσία, οι οφειλές πέραν των €1.000 αντιπροσωπεύουν περίπου 47% του συνολικού ποσού των οφειλών.

Σε €98,7 εκ. οι εισπράξεις ΤΟΜ από τις άδειες κυκλοφορίας το 2016

Σύμφωνα με την έκθεση της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, κατά το 2016 εκδόθηκαν συνολικά 775.838 άδειες κυκλοφορίας και εισπράχθηκαν τέλη €98,7 εκ. σε σύγκριση με 750.845 άδειες και τέλη €98,3 εκ. το 2015.

Αναφέρεται ότι ο αριθμός των μηχανοκίνητων οχημάτων για τα οποία δεν ανανεώθηκαν οι άδειες κυκλοφορίας ήταν 133.594 (16,3% των εγγεγραμμένων οχημάτων) και σημειώνεται ότι σε αυτά περιλαμβάνονται 74.696 οχήματα, τα οποία ήταν δηλωμένα ως ακινητοποιημένα.

Διαγράφηκαν από το μητρώο λόγω μη ανανέωσης της άδειάς τους για τρία συνεχή χρόνια 12.648 οχήματα (12.278 το 2015).

Η Δημοκρατία απώλεσε έσοδα από τη λανθασμένη εγγραφή των μικρών λεωφορείων ως δημόσιας χρήσης

Η Δημοκρατία δεν εισέπραξε τα έσοδα που έπρεπε να εισπράξει διότι τα πλείστα από τα μικρά λεωφορεία μοντέλου Mercedes Vito λανθασμένα εγγράφηκαν κατά την άφιξη τους στην Κύπρο ως λεωφορεία δημόσιας χρήσης και, κατά συνέπεια δεν καταβαλλόταν φόρος κατανάλωσης, τονίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία.

Η Ελεγκτική Υπηρεσία αφού αναφέρει ότι τα λεωφορεία και γενικότερα τα οχήματα μεταφοράς πέραν των εννέα ατόμων περιλαμβανομένου του οδηγού δεν υπόκεινται σε φόρους κατανάλωσης, προσθέτει ότι «τα οχήματα που εγγράφηκαν ως λεωφορεία δημόσιας χρήσης κατά την άφιξη τους στην Κύπρο δεν επιβαρύνθηκαν με φόρο κατανάλωσης αλλά δεδομένου και του ότι η εγγραφή των οχημάτων ως λεωφορεία δημόσιας χρήσης την περίοδο 1.1.2004 μέχρι 1.1.2014 γινόταν ατελώς και τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης για την περίοδο 1.1.2004 μέχρι 1.1.2014 δεν πλήρωναν ετήσιο τέλος κυκλοφορίας, για τα εν λόγω οχήματα δεν καταβαλλόταν αφενός τέλος εγγραφής και αφετέρου ετήσιο τέλος κυκλοφορίας για την εν λόγω περίοδο λανθασμένα, και ως εκ τούτου η Δημοκρατία δεν εισέπραξε τα έσοδα που έπρεπε να εισπράξει».

Αναφέρει επίσης ότι από δειγματοληπτικό έλεγχο διαπιστώθηκε ότι σε κάποιες περιπτώσεις ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών έχουν στην κατοχή τους άδειες οδικής χρήσης για ταξί και άδειες για εσωτερικές οδικές μεταφορές επιβατών σε «έκτακτες γραμμές» (άδεια «Ε») και παρατηρήθηκε ότι το Τμήμα δεν διενεργεί ελέγχους για να εξακριβώσει την ορθή χρήση των οχημάτων αυτών, τα οποία ενδεχομένως να χρησιμοποιούνται και ως ταξί.

Παρατηρήθηκε επίσης, σύμφωνα με την Ελεγκτική Υπηρεσία, ότι σε κάποιες περιπτώσεις, μαζί με την αίτηση εγγραφής συγκεκριμένων οχημάτων, προσκομίσθηκε καλυπτικό σημείωμα από την Κοινοπραξία Ασφαλιστών Οχημάτων Δημόσιας Χρήσης για αριθμό επιβατών, εκτός του οδηγού, μικρότερο από αυτόν που αναγράφεται στο πιστοποιητικό εγγραφής του οχήματος.

Επιπρόσθετα, αναφέρει ότι παρατηρήθηκε πως σε μια περίπτωση ο αριθμός επιβατών, εκτός του οδηγού, στο καλυπτικό σημείωμα ήταν μεγαλύτερος από αυτόν που αναγράφεται στο πιστοποιητικό εγγραφής του οχήματος.

«Διαπιστώθηκε περαιτέρω ότι δύο συγκεκριμένα οχήματα ταξινομήθηκαν ως λεωφορεία δημόσιας χρήσης (κατηγορία Μ2) στο πιστοποιητικό εγγραφής τους, ενώ στο δελτίο επιτυχούς τεχνικού ελέγχου μηχανοκίνητου οχήματος τα οχήματα αυτά φαίνεται να επιθεωρήθηκαν και βρέθηκαν κατάλληλα στην κατηγορία ιδιωτικού οχήματος (κατηγορία Μ1). Σημειώνεται ότι το ένα εκ των δύο οχημάτων, του οποίου ιδιοκτήτης μέτοχος της Ε.Μ.Ε.Λ. Λτδ, έχει ενταχθεί στον στόλο οχημάτων της Ε.Μ.Ε.Λ. Λτδ στα πλαίσια της Σύμβασης Δημόσιας Υπηρεσίας Εσωτερικών Οδικών Μεταφορών», σημειώνει.

Προσκομίσθηκαν μόνο οι φάκελοι των 55 εκ των 65 οχημάτων

Επιπλέον, η Υπηρεσία επισημαίνει ότι για τον έλεγχο που διεξήγαγε προσκομίσθηκαν μόνο οι φάκελοι των 55 εκ των 65 οχημάτων που ζητήθηκαν και όχι οι υπόλοιποι 10 και προσθέτει ότι ο Γενικός Ελεγκτής της Δημοκρατίας, στα πλαίσια της άσκησης των καθηκόντων του, έχει εξουσία να ζητά στοιχεία σε οποιαδήποτε μορφή, περιλαμβανομένης και της ηλεκτρονικής μορφής, επεξηγήσεις και πληροφορίες, γραπτές ή προφορικές από τους ελεγχόμενους, που κατά την κρίση του μπορούν να τον υποβοηθήσουν στην εκτέλεση του έργου του.

Αναφέρει επίσης ότι οι ελεγχόμενοι οφείλουν να μην αμελούν, παραλείπουν ή αρνούνται την προσκόμιση σ’ αυτόν το ταχύτερο δυνατόν ή να μην εμποδίζουν την πλήρη και ελεύθερη πρόσβαση σε οποιοδήποτε υπηρεσιακό φάκελο.

Η Ελεγκτική Υπηρεσία τονίζει τέλος ότι, η μη προσκόμιση των 10 φακέλων οχημάτων που ζητήθηκαν στα πλαίσια του ελέγχου, συνιστά αδίκημα για τους δημοσίους υπαλλήλους που αρνούνται ή εν γνώσει τους αποκρύπτουν ή παραλείπουν να συμμορφωθούν με τις διατάξεις του άρθρου 4 ανωτέρω και υπόκεινται, σε περίπτωση καταδίκης τους, σε ποινή φυλάκισης μέχρι ένα χρόνο ή σε χρηματική ποινή μέχρι €1.708 ή και στις δύο αυτές ποινές.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση