ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κυκλοφοριακό: Το νέο ωράριο ανακουφίζει, αλλά χρειάζονται κίνητρα-αντικίνητρα

Την ανάγκη διοδίων, δωρεάν εισιτηρίων για ΜΜΜ και επιτήρησης στάθμευσης, ανάφερε στην «Κ» η προϊστάμενη Κλάδου Βιώσιμης Κινητικότητας στο Τμήμα Δημοσίων Έργων Έυη Αναγιωτού

Του Παύλου Νεοφύτου

Το ελαστικό ωράριο εργασίας στη δημόσια υπηρεσία, που ψηφίστηκε την Πέμπτη από τη Βουλή και θα έχει ισχύ από την 1η Μαΐου, αναμένεται να προσφέρει κάποια ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λευκωσίας, αλλά χρειάζεται, σύμφωνα με μελέτη των Δημοσίων Έργων, να συνδυαστεί με κίνητρα – αντικίνητρα από πλευράς κράτους και ιδιωτικών επιχειρήσεων.

Σε δηλώσεις της στην «Κ», η συγκοινωνιολόγος και προϊστάμενη Κλάδου Βιώσιμης Κινητικότητας στο Τμήμα Δημοσίων Έργων Έυη Αναγιωτού, εξήγησε ότι η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι η εφαρμογή του κλιμακωτού ωραρίου εργασίας συμβάλλει στην εξομάλυνση της κυκλοφορίας, αν συνοδεύεται με σχετικά μέτρα, τα οποία να ενθαρρύνουν την επιθυμητή συμπεριφορά, για μεγιστοποίηση των συγκοινωνιακών αποτελεσμάτων. Τα μεν κίνητρα αφορούν στην παροχή κάποιων ωφελημάτων προς τους εργαζόμενους, όπως δωρεάν εισιτήρια για δημόσιες μεταφορές ή κάποιες επιπλέον μέρες άδειας. Τα δε αντικίνητρα, τόνισε η κα Αναγιωτού, πρέπει ως επί το πλείστον να είναι συγκοινωνιακού χαρακτήρα, όπως κάποιας μορφής διόδια και ισχυρές πολιτικές επιτήρησης στάθμευσης και απαγόρευσης στάθμευσης.

1,1 μέχρι 1,2 επιβάτες ανά όχημα

«Οι μετακινήσεις στη Λευκωσία χαρακτηρίζονται από υψηλή χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου, με πολύ μικρή πληρότητα, κυμαινόμενης από 1,1 μέχρι 1,2 επιβάτες ανά όχημα, ενώ η χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών είναι περίπου 3% και υπάρχει ακόμα χαμηλότερη προτίμηση στις μετακινήσεις με το ποδήλατο ή στην πεζή διακίνηση», είπε η προϊστάμενη Κλάδου Βιώσιμης Κινητικότητας, περιγράφοντας βασικές αιτίες που συνδέονται με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Λευκωσίας.

Οι τροποποιητικοί κανονισμοί

Σύμφωνα με τους τροποποιητικούς κανονισμούς, που κατέθεσε το Υπουργείο Οικονομικών και ενέκρινε την Πέμπτη η Ολομέλεια της Βουλής, το ωράριο εργασίας στη δημόσια υπηρεσία διερύνεται κατά μισή ώρα πιο νωρίς σε σχέση με τα ισχύοντα ωράρια. Παράλληλα διευρύνεται το ελαστικό ωράριο εργασίας, από μία ώρα που προβλέπεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, σε μία και μισή ώρα, από τις 7.00 π.μ./8.30 π.μ. έως τις 2.30 μ.μ./4.00 μ.μ.

Με βάση τους τροποποιητικούς κανονισμούς, προνοείται επίσης διεύρυνση του ελαστικού ωραρίου εργασίας των υπαλλήλων της Βουλής των Αντιπροσώπων, από μισή ώρα που προβλέπεται με βάση τα ισχύοντα, σε μία ώρα. Επίσης η αποκοπή του οφειλόμενου ελλειμματικού χρόνου εργασίας υπαλλήλου από τις απολαβές του ή η αφαίρεση του χρόνου αυτού από την άδεια ανάπαυσής του θα πραγματοποιείται στο τέλος του ημερολογιακού έτους, αντί σε δεκαπενθήμερη βάση όπως ισχύει σήμερα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παύλου Νεοφύτου

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση