ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ανάλυση: Τα είδη πολυτελείας στη δίνη του εμπορικού πολέμου

Αν κλονιστεί η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Κίνα και υποχωρήσει και το γουάν, τότε θα το σκεφθούν δύο φορές πριν ταξιδέψουν στην Ευρώπη οι πλούσιοι Κινέζοι

Kathimerini.gr

REUTERS, BLOOMBERG

Ενας από τους κλάδους που θα πληγούν από την κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας προβλέπεται πως θα είναι αυτός της υψηλής ραπτικής και των ειδών πολυτελείας. Μέχρι στιγμής οι εύποροι καταναλωτές στηρίζουν τον κλάδο με μαζικές αγορές και στις δύο χώρες, και οι επενδυτές ενθαρρύνονται από αυτό το γεγονός. Οι τιμές των μετοχών των ομίλων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο (όπως οι Kering/Gucci και LVMH/Louis Vuitton) έχουν ιδιαίτερα υψηλή αποτίμηση. Αλλά το κλίμα ίσως σταδιακά να αλλάξει και οι επενδυτές να επανεξετάσουν τα επίπεδα τιμών των εν λόγω μετοχών.

Βέβαια, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, οι οίκοι υψηλής ραπτικής και ειδών πολυτελείας δεν απειλούνται άμεσα από τον πόλεμο δασμών και αντιποίνων όπως τα αυτοκίνητα και τα μέταλλα. Κατά μέσον όρο, ο κλάδος ειδών πολυτελείας αποτιμάται σε 21 φορές τα προβλεπόμενα ετήσια κέρδη του. Δηλαδή έχει υποχωρήσει η αποτίμησή του από τα επίπεδα-ρεκόρ Μαΐου, αλλά εξακολουθεί να είναι 23% υψηλότερη του μέσου όρου δεκαετίας. «Δεν θεωρούμε πως πρόκειται για κακές εταιρείες, αντιθέτως θεωρούμε ότι ο τομέας διαθέτει εξαιρετικές εταιρείες», επισημαίνει στο Reuters ο συνδιευθυντής της Saracen Global Income and Growth Fund, Ντέιβιντ Κέιρ. «Απλώς θεωρούμε πως δεν είναι καλή επένδυση τη δεδομένη στιγμή. Συν τοις άλλοις, ο εμπορικός πόλεμος εντείνει την αβεβαιότητα. Εμείς πουλήσαμε πέρυσι τις μετοχές μας στον LVMH και στις αρχές Ιουλίου κάναμε το ίδιο με τις μετοχές του γερμανικού οίκου Hugo Boss».

Το 2012, όταν άρχισε η επιθετική εκστρατεία του Πεκίνου κατά του «μαύρου χρήματος», οι πωλήσεις του κλάδoυ ειδών πολυτελείας υποχώρησαν δραστικά. Το ίδιο συνέβη και με τις μετοχές των εταιρειών. Αυτήν τη φορά οι δασμοί απειλούν την αγοραστική δύναμη Αμερικανών και Κινέζων, οι οποίοι αντιστοιχούν στις μισές πωλήσεις του κλάδου συνολικά. Αν κλονιστεί η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Κίνα και υποχωρήσει και το γουάν προς το ευρώ, τότε θα το σκεφθούν δυο φορές πριν ταξιδέψουν στην Ευρώπη οι πλούσιοι Κινέζοι.

Βέβαια, μέχρι στιγμής αυτό δεν αποτυπώνεται στις μετοχές, ενώ η ζήτηση στην Κίνα καλά κρατεί. Το δεύτερο τρίμηνο η ζήτηση για τα δερμάτινα είδη πολυτελείας Louis Vuitton αυξήθηκε σε σύγκριση με το πρώτο. «Η διεύρυνση της μεσαίας και της ανώτερης τάξης στην Κίνας εξακολουθεί,και αυτό σημαίνει διεύρυνση της πελατειακής μας βάσης», παρατηρεί ο Ζαν Φρανσουά Παλί, γενικός διευθυντής του ομίλου Kering (στον οποίο ανήκουν μεταξύ άλλων οι οίκοι Gucci, YSL, Balencianga κ.λπ.).

Οι υψηλές πωλήσεις στην Κίνα οφείλονται κυρίως στους νεότερης γενιάς καταναλωτές που ξοδεύουν αφειδώς σε επώνυμα είδη και συχνά χρηματοδοτούνται από πλούσιους γονείς και παππούδες. Πάντως, ορισμένοι αναλυτές δείχνουν ανήσυχοι για τα επίχειρα του εμπορικού πολέμου. Κι αυτό φάνηκε στο ότι αν και οι όμιλοι του κλάδου εμφάνισαν καλά αποτελέσματα το δεύτερο τρίμηνο, υπήρξαν μαζικές πωλήσεις στις μετοχές τους. Tέλος, η Συνομοσπονδία Οίκων Μόδας και Εταιρειών Κλωστοϋφαντουργίας της Ιταλίας παρακολουθεί προσεκτικά τις εξελίξεις, επισημαίνοντας πως ο κλάδος έχει δασμούς 12% και δεν είναι πιθανόν να αυξηθούν.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομική: Τελευταία Ενημέρωση