ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μακρύς κι ατέλειωτος ο δρόμος για το αεροδρόμιο Πάφου

Απόσταση 1,5 χιλιομέτρου δεκαπλασιάζεται λόγω μη ολοκλήρωσης του οδικού δικτύου

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Της Μαρίας Ηρακλέους

Ενώ οι τοπικές αρχές της Πάφου φιλοδοξούν να τη μετατρέψουν σε μια σύγχρονη έξυπνη και πράσινη πόλη, όπως μόλις πριν από μία εβδομάδα ανακοίνωσε ο δήμαρχός της, φαίνεται ότι μια σειρά από έργα τα οποία εκκρεμούν προέχουν των σχεδιασμών για την ανάπτυξη της περιοχής. Όπως ανέφερε στην «Κ» ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πάφου Ανδρέας Δημητριάδης, τα εν λόγω έργα μπορούν να ενισχύσουν τον στόχο του δήμου Πάφου. «Επομένως παντρεύονται και τα δύο και πρέπει να υπάρξει προσπάθεια διότι η Πάφος είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός». Είναι για τον σκοπό αυτό που θα επιχειρηθεί σύντομα μια συνάντηση μεταξύ των δύο φορέων ώστε να υπάρξει αφενός ενημέρωση και αφετέρου καλύτερος συντονισμός.

Ως μείζον θεωρείται το ζήτημα από το ΕΒΕ Πάφου, το γεγονός ότι ακόμα δεν έχει καταστεί δυνατή η σύνδεση του αεροδρομίου Πάφου με το τουριστικό κέντρο της πόλης. Ποσό 15 εκατομμυρίων ευρώ έχει δαπανηθεί μέχρι στιγμής για την κατασκευή του δρόμου, οι εργασίες του οποίου έχουν σκοντάψει στο σημείο της Έζουσας και σε μια περιβαλλοντική ιδιαιτερότητα που παρουσιάζει η περιοχή και για τα οποία έχουν εκφραστεί ενστάσεις από περιβαλλοντικές υπηρεσίες και οργανώσεις που οδήγησαν στην ανάγκη εκπόνησης σειράς μελετών.

«Τα νέα δεν είναι καλά», αναφέρει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος της πόλης Φαίδωνας Φαίδωνος καθώς τα αποτελέσματα της τρίτης περιβαλλοντικής μελέτης καταδεικνύουν ότι συγκεκριμένα σημεία από το σημείο στο οποίο έχουν σταματήσει τα έργα, είναι σημαντικά για την διατήρηση του οικοσυστήματος, καθώς επιλέγονται από χελώνες για να τοποθετούν τα αυγά τους. Κατά συνέπεια, μία απόσταση του 1,5 χιλιομέτρου μετατρέπεται σε απόσταση 15 χιλιομέτρων, με τη διαδρομή να διασχίζει τη Γεροσκήπου, να προχωρά στην Αχέλεια και να καταλήγει στα Μανδριά, που είναι πλησίον του αεροδρομίου.

Οι επιλογές

Το θέμα είναι όντως πολύ σοβαρό επισημαίνει ο δήμαρχος της πόλης, ωστόσο υποδεικνύει ότι υπάρχουν άλλες επιλογές οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν έτσι ώστε και το έργο να ολοκληρωθεί, και να μην υπάρξουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις. « Υπάρχουν οι επιλογές τοποθέτησης ηχοπετασμάτων, υαλοπετασμάτων, βύθισης του δρόμου κτλ. Αν αυτό συνεπάγεται επιπρόσθετο κόστος ύψους μισού εκατομμυρίου ευρώ η εισήγησή μου είναι να πάρουμε την γνώμη ειδικού, και αν αυτός μας πει ότι υπάρχει τρόπος να συνυπάρξει η φύση και ο δρόμος τότε θα την υιοθετήσω», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φαίδωνος εκφράζοντας την πρόθεσή του να ζητήσει συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, αλλά και τον αρμόδιο Υπουργό Συγκοινωνιών και Εργων Μάριο Δημητριάδη για συζήτηση του όλου θέματος και εξεύρεση μιας χρυσής τομής.

Από την πλευρά του πάντως ο πρόεδρος του ΕΒΕ Πάφου αναφέρει ότι το θέμα βρίσκεται ήδη ενώπιον του Υπουργού Συγκοινωνιών ο οποίος είναι έτοιμος να υποβάλει πρόταση προς το Υπουργικό Συμβούλιο για την ολοκλήρωση του δρόμου, λαμβάνοντας όλα τα περιβαλλοντικά μέτρα ώστε να μην επηρεαστεί το περιβάλλον. Χαρακτηρίζει δε το συγκεκριμένο έργο ως προτεραιότητα υψίστης σημασίας για την Πάφο το οποίο σε βάθος χρόνου, αναμένεται να εξοικονομήσει πολλά χρήματα τόσο στους πολίτες όσο και στο ίδιο το κράτος.

Σε αναμονή και δεύτερο οδικό δίκτυο

Σοβαρότατη καθυστέρηση εντοπίζουν οι τοπικοί φορείς και στην υλοποίηση του υπεραστικού δρόμου Πάφου- Πόλης Χρυσοχούς, μιας περιοχής η οποία γνωρίζει το τελευταίο διάστημα μεγάλη επενδυτική άνθηση. Το εν λόγω έργο είχε προγραμματιστεί να υλοποιηθεί εδώ και μία δεκαετία, όπως αναφέρει ο κ. Ανδρέας Δημητριάδης.

«Δεν ζητούμε να υλοποιηθεί αμέσως, αυτό προϋποθέτει μια σημαντική δαπάνη εκ μέρους του κράτους και θα επιβαρύνει τα οικονομικά του κράτους αλλά θα θέλαμε να υπάρχει ένας προϋπολογισμός ο οποίος θα επιτρέπει την σταδιακή υλοποίηση του έργου». Το συγκεκριμένο ζήτημα αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης πολλών επαφών ΕΒΕ και Υπουργείου Συγκοινωνιών, το οποίο ανέλαβε να μελετήσει ενδεχόμενες τροποποιήσεις με στόχο τη μείωση του κόστους του.
Με νέες παραλίες μέχρι τη νέα τουριστική σεζόν

Με επίκεντρο το παραλιακό μέτωπο δυτικά της Πάφου, στο οποίο έχει καταγραφεί αυξημένος αριθμός πνιγμών τα τελευταία χρόνια, προχωρά παράλληλα και η διαδικασία ανάπλασης των παραλιών, με τις πρώτες αναβαθμισμένες παραλίες να είναι έτοιμες μέχρι το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που καλύπτει το τμήμα από το κάστρο της Πάφου και δυτικά όλη την περιοχή, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη άλλες δύο μελέτες που καλύπτουν το παραλιακό μέτωπο από το κάστρο μέχρι τη Γεροσκήπου και την Πέτρα του Ρωμιού.

Πρώτιστο ζητούμενο της αναβάθμισης είναι η παροχή περισσότερης προστασίας προς τους λουόμενους η οποία μπορεί να εξασφαλιστεί μέσω της δημιουργίας κατασκευαστικών έργων, όπως βραχίονες μέσα στη θάλασσα οι οποίοι θα αποτρέπουν τυχόν ρεύματα που κατευθύνονται προς την παραλία και ενδεχόμενα να επηρεάζουν την ασφάλεια των λουόμενων. Παράλληλα θα δημιουργηθούν και αμμουδιές.«Ήδη έχει αρχίσει η κατασκευή ενός μέρους του έργου που αφορά μια περιοχή μπροστά από το ξενοδοχείο Λάουρα, με συνδρομή κράτους, ξενοδόχων και του δήμου. Γι΄ αυτό το κομμάτι που έχει ξεκινήσει, ενδεχομένως, μέχρι την επόμενη τουριστική χρονιά να έχει ολοκληρωθεί».

Νέα σελίδα για την Πάφο αναμένεται να σηματοδοτήσει η 31η Ιανουαρίου, ημερομηνία κατά την οποία αναμένεται η υπογραφή συμφωνίας μεταξύ της κοινοπραξίας Poseidon Grand Marina of Paphos και του Υπουργείου Ενέργειας ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή της μαρίνας στην περιοχή της Κισσόνεργας, επί του παραλιακού δρόμου Κόλπου των Κοραλλίων.

 

 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση