ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος αλλά η Tesla γράφει ζημίες

Στόχος της είναι να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή του νέου της μοντέλου, του Model 3

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Η Tesla είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία δέκα χρόνια και ηγέτιδα στον χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Παρότι, όμως, ο αριθμός αυτοκινήτων που παράγει είναι ακόμα μικρός, η κεφαλαιοποίησή της βρίσκεται στα 56 δισ. δολάρια, πίσω μόνο από την Toyota και τη Honda. Τώρα, στόχος της είναι να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή του Model 3.

Προς το παρόν, η Tesla εμφανίζει ζημίες, αλλά η σημαντικότερη απειλή για τη βιωσιμότητά της είναι μάλλον οι φιλοδοξίες του ιδρυτή της, του χαρισματικού αλλά και αμφιλεγόμενου Ελον Μασκ. Η Tesla αποτελεί μόνον ένα μέρος των δραστηριοτήτων του. Ο δαιμόνιος Μασκ έχει δημιουργήσει τη Space X, μία από τις πρώτες ιδιωτικές επιχειρήσεις που κατάφερε να εκτοξεύσει επιτυχώς πύραυλο στο Διάστημα.

Πάντως, η απαίτηση για τετραπλασιασμό της παραγωγής Model 3 το 2018 θα μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα στην παραγωγή, σε πτώση της ποιότητας και, κατ’ επέκταση, σε μείωση των πωλήσεων και αμφισβήτηση της αξιοπιστίας της εταιρείας. Το 2016, όταν έγιναν τα αποκαλυπτήρια του Model 3, του πρώτου οικονομικού οχήματος της εταιρείας, με αρχική τιμή 35.000 δολ., η Tesla ανακοίνωσε ότι δέχθηκε 325.000 παραγγελίες σε μία εβδομάδα.

Καθυστερήσεις

Σήμερα, οι συνολικές παραγγελίες υπολογίζονται σε 500.000 και για κάθε μία απαιτείται προκαταβολή τουλάχιστον 1.000 δολαρίων. Το λανσάρισμα του Model 3 έγινε τον Ιούλιο του 2017, αλλά έως σήμερα έχουν παραδοθεί μόνον 9.000 οχήματα. Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, η εβδομαδιαία παραγωγή ανέρχεται σε μόλις 600 οχήματα. Ηδη η Tesla έχει αναγκασθεί, όπως και για άλλα μοντέλα στο παρελθόν, να αναθεωρήσει τους στόχους της. Η καθυστέρηση στην παραγωγή μπαταριών είναι η πιο συνηθισμένη αιτία αυτής της δυστοκίας.

Το πρώτο τρίμηνο του 2018 η Tesla θέλει να παράγει 2.500 οχήματα την εβδομάδα και για το δεύτερο τρίμηνο 5.000. Η μετοχή, όμως, της εταιρείας δεν έχει πληγεί από τέτοιες αποτυχίες, παρότι πολλοί στο χρηματιστήριο στοιχηματίζουν εναντίον της. Και άλλοι δείκτες, όμως, εμπνέουν ανησυχία. Μπορεί το 2017 η μετοχή της εταιρείας να σημείωσε άνοδο 46%, η κερδοφορία της όμως εξακολουθεί να είναι αρνητική.

Το τέταρτο τρίμηνο του 2017, οι ζημίες ανήλθαν σε 277 εκατ. δολ., σαφώς μειωμένες από τις ζημίες 1,4 δισ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2017. Παρότι μια επιχείρηση μπορεί να παραμείνει βιώσιμη σημειώνοντας ζημίες για κάποια χρόνια, αναλυτές επισημαίνουν ότι η εταιρεία πρέπει να αρχίσει να εστιάζει στα κέρδη και όχι στην παραγωγή. Αλλοι θεωρούν ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος να χρειαστεί να αντλήσει νέα κεφάλαια από τις αγορές εντός του επομένου τετραμήνου. Η Tesla δεν ανταγωνίζεται απλώς τους άλλους κατασκευαστές για ένα μερίδιο στην αγορά.

Ο στόχος

Μακροπρόθεσμος στόχος της είναι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης να αποτελέσει παρελθόν και τη θέση του να πάρει ο ηλεκτροκινητήρας. Το πόσο μεγάλη απειλή αποτελεί η Tesla για τις καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται από το γεγονός ότι το Model S σημείωσε το 2017 μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γερμανία από τα κορυφαία μοντέλα της Mercedes-Benz, της BMW και της Audi. Βέβαια, αναμένεται πολύ σύντομα να περάσουν στην αντεπίθεση οι παραδοσιακές εταιρείες με τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν ανακοινώσει ότι θα κατασκευάσουν.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση