ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πρόταση Lufthansa για την απόκτηση μετοχών της ITA

Σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα Il Sole 24 Ore, το βήμα αυτό μπορεί να γίνει μέσα στην εβδομάδα ή, το αργότερο, στην αρχή της επομένης

Kathimerini.gr

Η Lufthansa ετοιμάζεται να καταθέσει επίσημη πρόταση για την απόκτηση πακέτου μετοχών της ΙΤΑ, διαδόχου της Alitalia, σύμφωνα με ιταλικά μέσα ενημέρωσης, γεγονός που θα της δώσει τη δυνατότητα να επεκταθεί στη μεγάλη αγορά της Μεσογείου. Σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα Il Sole 24 Ore, το βήμα αυτό μπορεί να γίνει μέσα στην εβδομάδα ή, το αργότερο, στην αρχή της επομένης, όπως γράφει η DW. Το κυβερνητικό διάταγμα για την ιδιωτικοποίηση της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας υπογράφηκε στις 2 Ιανουαρίου. Η ΙΤΑ αποτελεί το διάδοχο σχήμα της μόνιμα υπερχρεωμένης Alitalia. Οι αναλυτές θεωρούν ότι ο γερμανικός αερομεταφορέας είναι το φαβορί, διότι τους τελευταίους δύο μήνες έχουν ήδη ξεκινήσει προκαταρκτικές συνομιλίες και επαφές. Στόχος, σε μια πρώτη φάση, είναι η απόκτηση εκ μέρους της Lufthansa του 40% των μετοχών, με την καταβολή περίπου 250 εκατομμυρίων ευρώ. Στη συνέχεια το ποσοστό αυτό μπορεί να αυξηθεί και να ξεπεράσει το 50%. Η Il Sole 24 Ore δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να εκφράσει ενδιαφέρον και η αμερικανική εταιρεία Delta Airlines. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, υπάρχει ένας ουσιαστικός περιορισμός: μια εταιρεία που δεν ανήκει σε χώρα-μέλος της Ε.Ε. δεν θα είχε δικαίωμα να αποκτήσει την πλειοψηφία των μετοχών της IΤΑ.

Σύμφωνα με τον ιταλικό Tύπο, αν η Lufthansa υπογράψει τη συμφωνία αυτή, θα καταφέρει να επεκταθεί με ουσιαστικό τρόπο στην περιοχή της Μεσογείου, η οποία θεωρείται βασικής σημασίας. Στο μεταξύ, ελέγχει ήδη τις εταιρείες Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines και Air Dolomiti, όπως αναφέρει η DW. H πρόταση της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας θα πρέπει να εξεταστεί και να εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της IΤΑ, αλλά και το υπουργείο Οικονομικών της κυβέρνησης Μελόνι, ενώ πριν από την τελική υπογραφή χρειάζεται επίσης και το πράσινο φως της ιταλικής Αρχής Ανταγωνισμού. Οπως γράφει η DW, τα συνδικάτα από τη μια πλευρά θεωρούν ότι με τη συγκεκριμένη κίνηση μπορεί να διασφαλιστεί το οικονομικό μέλλον της εταιρείας, αλλά από την άλλη, σε ένα πρώτο σχόλιό τους, τονίζουν ότι η ΙΤΑ δεν θα μπορέσει να παίξει αυτόνομο ρόλο στον τομέα των αερομεταφορών. Κάτι που οι περισσότεροι στην Ιταλία είχαν ευχηθεί την περίοδο που δημιουργήθηκε η εταιρεία. Υπενθυμίζεται πως πριν από τρεις εβδομάδες, η Ιταλίδα πρωθυπουργός ενέκρινε διάταγμα με το οποίο επέτρεπε την πώληση ενός αρχικού μειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΙΤΑ Airways προκειμένου να ανοίξει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της κρατικής εταιρείας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση