ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΙΚΕΑ: Τι άλλαξε στα καταστήματά της και γιατί δεν άρεσε στους πελάτες

Τα ψώνια στα Ikea είναι μία καταναλωτική εμπειρία που δύσκολα συγκρίνεται με άλλη

Money Review

Τα ψώνια στα Ikea είναι μία καταναλωτική εμπειρία που δύσκολα συγκρίνεται με άλλη. Δεν είναι μόνο τα έπιπλα που μπορεί να χρειάζεται κανείς, αλλά όλα τα μικροπράγματα που νόμιζε ότι δεν είχε ανάγκη να αγοράσει, αλλά τελικά τα βάζει στο καλάθι του, το φθηνό φαγητό που θα φάει στο εστιατόριο και φυσικά η διακόσμηση που υπάρχει στο κατάστημα που τον κάνει να θέλει να την δημιουργήσει στο σπίτι του.

Εν ολίγοις, η επίσκεψη στα ΙΚΕΑ είναι μία μικρή εκδρομή και ο τρόπος που είναι στημένα τα καταστήματα με τη μορφή ενός λαβύρινθου, όχι μόνο το ενισχύουν αυτό, αλλά κάνουν την εμπειρία και πιο συναρπαστική, αφού οι καταναλωτές, δεν ξέρουν σε ποιο «μέρους του σπιτιού» θα «βρεθούν» στην επόμενη γωνία.

Όταν λοιπόν η ikea αποφάσισε να ανοίξει περισσότερα καταστήματα μέσα στις πόλεις, αλλάζοντας τα παραπάνω, οι καταναλωτές δεν φάνηκε να χαιρετίζουν αυτή της την απόφαση.

Επειδή οι εν λόγω τοποθεσίες διαθέτουν αντικείμενα μικρότερου μεγέθους, που επιλέχθηκαν για να προσελκύσουν περιστασιακούς καταναλωτές και υπαλλήλους γραφείου, τα στελέχη της IKEA θεώρησαν ότι οι πελάτες θα ήθελαν να μπαίνουν και να βγαίνουν χωρίς να χρειάζεται να διασχίσουν μια μεγάλη διαδρομή πολλών δωματίων.

Αλλά οι συνεντεύξεις πελατών και οι έρευνες διαπίστωσαν ότι πολλοί καταναλωτές λαχταρούσαν τα καταστήματα-λαβύρινθο, δήλωσε στη Wall Street Journal, ο Tolga Öncü, επικεφαλής λιανικής στον Όμιλο Ingka, ο οποίος διαχειρίζεται τα περισσότερα καταστήματα της ΙΚΕΑ παγκοσμίως.

Κατά συνέπεια, η ΙΚΕΑ επανασχεδιάζει το εσωτερικό των καταστημάτων στα κέντρα των πόλεων για να μοιάζει με αυτό εκείνων εκτός πόλης.

Το «ατελείωτο» μονοπάτι

Η ΙΚΕΑ άνοιξε τον πρώτο της μόνιμο εκθεσιακό χώρο στο Älmhult της Σουηδίας, το 1953, και το 1965 εγκαινίασε το εμβληματικό κατάστημά της 500.000 τετραγωνικών ποδιών έξω από τη Στοκχόλμη, το μεγαλύτερο κατάστημα επίπλων στη Βόρεια Ευρώπη εκείνη την εποχή. Ο κυκλικός σχεδιασμός του κτιρίου της Στοκχόλμης βασίστηκε εν μέρει στο μουσείο Guggenheim της Νέας Υόρκης και ενέπνευσε τα μεγάλα, καταστήματα- λαβύρινθους εκτός πόλης που θα άνοιγε η ΙΚΕΑ σε όλο τον κόσμο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Money Review: Τελευταία Ενημέρωση