ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Νέα φορολογικά κίνητρα προς τους πλοιοκτήτες ανακοίνωσε το Υφ. Ναυτιλίας

30% μείωση του φόρου χωρητικότητας για κάθε Κυπριακό ή Κοινοτικό πλοίο που επιδεικνύει μέτρα για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεωνΜε σημερινή του απόφαση το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την αναθεώ

Του Ανδρέα Καραμήτα

Με σημερινή του απόφαση το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε την αναθεώρηση των πράσινων φορολογικών κινήτρων προς στους πλοιοκτήτες Κυπριακών και Κοινοτικών πλοίων. Με ανακοίνωση του το Υφ. Ναυτιλίας αναφέρει πως στο πλαίσιο  της συνεχούς παρακολούθησης των περιβαλλοντικών εξελίξεων, τόσο σε Διεθνές όσο και σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο και συμβάλλοντας στην προσπάθεια για απανθρακοποίηση της Ναυτιλίας. Συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο του 2024, ο ετήσιος φόρος χωρητικότητας θα μειωθεί έως και 30% για κάθε πλοίο που επιδεικνύει μέτρα για τη μείωση των κλιματικών επιπτώσεων, διασφαλίζοντας ότι οι πλοιοκτήτες επιβραβεύονται για βιώσιμες ναυτιλιακές προσπάθειες.

Επιπρόσθετα, η ανακοίνωση ενημερώνει πως το Υφυπουργείο έχει θέσει ως προτεραιότητα του την υποστήριξη της βιώσιμης ναυτιλίας. Πιστεύει ότι απαιτούνται μια σειρά διαφορετικών μέτρων, σε παγκόσμιο και σε περιφερειακό επίπεδο, για την επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών και για ένα βιώσιμο μέλλον για τη βιομηχανία. Περιλαμβάνει τη χρήση φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων, την ανάπτυξη σχετικών υποδομών, την ηλεκτροδότηση των πλοίων και τη χρήση τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης. Ο συνδυασμός όλων αυτών των επιλογών παρέχει τη δυνατότητα βελτίωσης της εμπορικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας της βιομηχανίας, και ταυτόχρονα οι πλοιοκτήτες να ανταμείβονται για τις επενδύσεις σε βιώσιμες πρακτικές.

Παράλληλα τονίζει, πως τα νέα κίνητρα θα  ενισχύσουν την στροφή της Κυπριακής σημαίας και του ευρύτερου ναυτιλιακού μας συμπλέγματος στη χρήση πλοίων και μεθόδων  φιλικών προς το περιβάλλον, γεγονός που αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της εθνικής μας ναυτιλιακής πολιτικής η οποία επιχειρεί να εδραιώσει την σημαντική θέση της Κύπρου ως ναυτιλιακού κράτους σε τομείς όπως το περιβάλλον.  Καταδεικνύει επίσης την προσήλωση της κυπριακής ναυτιλίας στον πράσινο μετασχηματισμό η οποία αποτελεί βασική προτεραιότητα της ΕΕ που αντανακλάται στην “Πράσινη Συμφωνία”.

Ποιες οι κατηγορίες των νέων κινήτρων 

Τα νέα κίνητρα αφορούν πλοία  που έχουν επιτύχει μείωση του επιτευχθέντος δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας υπάρχοντος Πλοίου σε σχέση με τον απαιτούμενο δείκτη ενεργειακής αποδοτικότητας υπάρχοντος πλοίου σε ποσοστό πέραν του 10%, και αυτά που εμπίπτουν στους κανονισμούς της διεθνούς σύμβασης Marbol.  Επίσης, τα πλοία που επιτυγχάνουν μείωση του λόγου της συνολικής κατανάλωσης καυσίμου προς τη συνολική διανυόμενη απόσταση μεταξύ δυο διαδοχικών περιόδων αναφοράς, πέραν του 4%, θα λάβουν ετήσια έκπτωση φόρου χωρητικότητας μεταξύ 10 - 20%, και τα πλοία που επιτυγχάνουν  που επιτυγχάνουν λειτουργική ένταση άνθρακα κατηγορίας A ή B σε ένα έτος, με δηλωθείσες ώρες εν πλω τουλάχιστο 4.380 ετησίως θα λάβουν ετήσια έκπτωση φόρου χωρητικότητας της τάξης του 10% - Κατηγορία Β και 20% - Κατηγορία Α.

Σημειώνεται, πως τα πλοία  που κρατούνται για οποιονδήποτε περιβαλλοντικό λόγο κατά την επιθεώρηση Ελέγχου κράτους Λιμένα, ή  παραβιάζουν  οποιονδήποτε κανονισμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος ή είναι παροπλισμένα  κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους δεν θα είναι εμπίπτουν μέσα στις πράσινες φοροελαφρύνσεις.

 

 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Ανδρέα Καραμήτα

Οικονομική: Τελευταία Ενημέρωση