ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Κατάργηση της έκτακτης εισφοράς το 2017

Οι συγκεκριμένη φορολογία είναι σε ισχύ από το 2011

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς δημοσίου και ιδιωτικού τομέα σχεδιάζει για το 2017 το υπουργείο Οικονομικών. H εν λόγω εισφορά είναι σε ισχύ από το 2011.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, Χάρη Γεωργιάδη, ο προϋπολογισμός για το 2017 θα είναι αυξημένος κατά 100 εκατ. ευρώ, αλλά ισοσκελισμένος και δεν απαιτείται κανένα νέο διορθωτικό μέτρο. Αντιθέτως, όπως δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης, διαμορφώνονται πλέον τα δεδομένα που επιτρέπουν τη σταδιακή και λελογισμένη ελάφρυνση των φορολογικών επιβαρύνσεων που είχαν επιβληθεί στο παρελθόν.

Η κατάργηση της εν λόγω εισφοράς θα έχει αντίκτυπο της τάξης των 80 εκατ. ευρώ. 

Δηλώσεις του Υπουργού Οικονομικών 

Σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους, στο Προεδρικό Μέγαρο, μετά τη συνεδρία του Υπουργικού Συμβουλίου, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι ‘έχει σήμερα εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο το Πλαίσιο Δημοσιονομικής Πολιτικής για την περίοδο 2017 – 2019. Ενσωματώνει τους βασικούς άξονες της οικονομικής πολιτικής του κράτους για την επόμενη τριετία και, ταυτόχρονα, σηματοδοτεί την έναρξη της διαδικασίας κατάρτισης του επόμενου κρατικού προϋπολογισμού.

Ο προϋπολογισμός για το 2017 προβλέπει αύξηση δαπανών κατά 100 εκ. ευρώ, αλλά για άλλη μια χρονιά θα είναι ουσιαστικά ισοσκελισμένος και, ασφαλώς, όπως και πέρσι, δεν απαιτείται κανένα νέο διορθωτικό μέτρο. Αντιθέτως, διαμορφώνονται πλέον τα δεδομένα που επιτρέπουν τη σταδιακή και λελογισμένη ελάφρυνση των φορολογικών επιβαρύνσεων που είχαν επιβληθεί στο παρελθόν.

Ένα πρώτο μέτρο ελάφρυνσης για το οποίο κατ' επανάληψη είχαμε μιλήσει ότι ήταν στόχος, ότι ήταν προτεραιότητα, είναι η κατάργηση στο τέλος αυτού του χρόνου της έκτακτης εισφοράς που είχε επιβληθεί το 2011 και το οποίο επιβαρύνει το σύνολο των εργαζομένων τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα. Πρόκειται πλέον για μια οριστική απόφαση, μια σημαντική ελάφρυνση ύψους 80 περίπου εκατομμυρίων.

Το Υπουργικό Συμβούλιο έχει επίσης ενημερωθεί για την ανακοίνωση από την Eurostat του ρυθμό ανάπτυξης για το πρώτο τρίμηνο που φτάνει το 2.7%. Δηλαδή οι εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών πλέον φαίνονται απόλυτα εφικτές, αν όχι και συντηρητικές. Η πραγματική οικονομία ανακάμπτει, οι προσπάθειες και θυσίες των συμπολιτών μας αποδίδουν και πρέπει βεβαίως να συνεχίσουμε την προσπάθεια και να εδραιώσουμε αυτή τη θετική προοπτική και είναι σημαντικό να λεχθεί πως όλες οι επιμέρους ενδείξεις, όλοι οι επιμέρους δείκτες επενδύσεων, κατανάλωσης, καταγράφουν σημαντική αύξηση.

Δεν με εκπλήσσει βέβαια το γεγονός πως το ΑΚΕΛ και άλλοι δεν βλέπουν, όπως λένε, τη βελτίωση. Εδώ επί ημερών τους βυθίστηκε σε μια βαθιά ύφεση, επί ημερών τους η ανεργία τετραπλασιάστηκε και οι ίδιοι ούτε είδαν ούτε αντέδρασαν. Συνεπώς επαναλαμβάνω δεν με εκπλήσσει καθόλου το γεγονός πως δεν βλέπουν πως οι προσπάθειες των συμπολιτών μας αποδίδουν, πως η κατάσταση έχει αρχίσει να διορθώνεται και ούτε βεβαίως συνειδητοποιούν πόσο σημαντική είναι η προσήλωση σε αυτή την προσπάθεια, τη δημιουργία δηλαδή μιας σταθερής θετικής προοπτικής για την οικονομία μας».

Πρόσθεσε ότι «στο πλαίσιο Δημοσιονομικής Πολιτικής που σήμερα ενέκρινε το Υπουργικό Συμβούλιο προβλέπεται εκτίμηση για ρυθμό ανάπτυξης 2,2% και πάλι μια σημαντική επιτάχυνση του ρυθμού ανάπτυξης, η οποία φαίνεται απ' την πρώτη αυτή ένδειξη για το πρώτο τρίμηνο του έτους να είναι ένας απόλυτα εφικτός, πιθανώς συντηρητικός στόχος».

Ερωτηθείς ο κ. Γεωργιάδης είπε πως «η έκτακτη συνεισφορά ήταν φορολογία και περιλαμβάνεται στο σκέλος των εσόδων. Άρα και οι φορολογίες μειώνονται και οι δαπάνες αυξάνονται με τρόπο λελογισμένο, χωρίς με κανένα τρόπο να ξεφεύγουμε από το στόχο του ισοσκελισμού του προϋπολογισμού και αυτό που επιτρέπει τη διατήρηση του ισοσκελισμένου προϋπολογισμού τη στιγμή που με στοχευμένο τρόπο μειώνουμε τις φορολογίες και ταυτόχρονα με στοχευμένο τρόπο αυξάνουμε τα έσοδα είναι το γεγονός ότι η οικονομία πλέον αναπτύσσεται και μέσα από την ανάπτυξη ενισχύονται και τα δημόσια έσοδα, με τρόπο που μας επιτρέπει ακριβώς να αποδώσουμε πίσω στα νοικοκυριά, στους εργαζομένους όλα τα περιθώρια που δημιουργούνται.

Το Δημοσιονομικό Πλαίσιο βασίζεται πάνω σε αυτό το δεδομένο. Συνολικές δαπάνες 6 δις 150 εκατομμυρίων που επαναλαμβάνω είναι κατά 100 εκατομμύρια αυξημένος ο προϋπολογισμός για την περσινή χρονιά και ταυτόχρονα στο σκέλος των εσόδων υπάρχει πλήρης κάλυψη του προϋπολογισμού, κανένα έλλειμμα και με περιθώρια επιστροφής πίσω στα νοικοκυριά και τους φορολογούμενους».

Σε ερώτηση είπε πως το έγγραφο του Δημοσιονομικού Πλαισίου «είναι δημόσιο και μπορείτε να έχετε πρόσβαση αμέσως. Από το 2017 και μετά προβλέπεται σταθερός ρυθμός ανάπτυξης 2,5%, διατήρηση βεβαίως του ισοσκελισμένου προϋπολογισμού και περαιτέρω περιθώριο ταυτόχρονα αύξησης των δημοσίων δαπανών».

Σε ερώτηση για το δημόσιο χρέος, ο κ. Γεωργιάδης είπε πως «το δημόσιο χρέος από τη στιγμή που δεν αυξάνεται και δεν αυξάνεται επειδή έχουμε ισοσκελίσει δαπάνες και έσοδα και από τη στιγμή επιπλέον που η οικονομία μεγεθύνεται με θετικό ρυθμό, έχει τεθεί σε πτωτική πορεία, σε πορεία αποκλιμάκωσης, κάτι επίσης που είναι εξαιρετικά σημαντικό και θα υποβοηθήσει και έναν άλλο από τους σημαντικούς στόχους που έχουμε που είναι η περαιτέρω αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας του κράτους».

Ερωτηθείς πότε θα επιστρέψουμε στην επενδυτική κατηγορία, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «στο χέρι μας θεωρώ πως είναι επειδή οι Οίκοι Αξιολόγησης έχουν δώσει καθαρή ένδειξη για το τι αναμένουν από εμάς για να επιβεβαιώσουν και να αναβαθμίσουν περαιτέρω την πιστοληπτική ικανότητα. Με λίγα λόγια θέλουν να δουν πως θα παραμείνουμε σοβαροί και μετά την ολοκλήρωση του μνημονίου».

Τέλος, ερωτηθείς είπε πως «το χρέος αποπληρώνεται συνεχώς, σταδιακά. Πρέπει να πω πως κάθε χρονιά υπάρχει εξόφληση χρέους. Άρα δεν είναι ένα γεγονός το οποίο θα συμβεί μελλοντικά. Μετά το 2020 μειώνονται οι ανάγκες εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους. Άρα το δημόσιο χρέος από κάθε άποψη είναι διαχειρίσιμο με μια βασική και αυτονόητη προϋπόθεση, ότι δεν θα επιστρέψουμε στα παλιά με τους ελλειμματικούς προϋπολογισμούς που φορτώνουν χρέος στην οικονομία και τελικά φορτώνουν επιβαρύνσεις στα νοικοκυριά και στις επιχειρήσεις του τόπου».



 

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση