ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αυστηρές ρυθμίσεις για τις πτήσεις drones εντός πόλεων

Τυχόν παραβάσεις θα υπόκεινται πλέον σε κυρώσεις

Όλα τα τηλεκατευθυνόμενα και αυτόνομα αεροσκάφη (drones) από τις μικρές καταναλωτικές συσκευές που χρησιμοποιούνται για ψυχαγωγία έως τα μεγαλύτερα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς ή άλλους σκοπούς, θα υπόκεινται πλέον στις πρόνοιες νομοθεσίας, η οποία αποσκοπεί στην διασφάλιση των πτήσεων εντός του Κυπριακού Εναέριου Χώρου.

Σύμφωνα με το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας, οι κάτοχοι μη επανδρωμένων αεροσκαφών οφείλουν να συμμορφώνονται με τις πρόνοιες της ισχύουσας νομοθεσίας, καθώς τυχόν παραβάσεις θα υπόκεινται πλέον σε κυρώσεις.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό διάταγμα, από το πεδίο εφαρμογής εξαιρούνται τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη που δραστηριοποιούνται σε αδειοδοτημένο, από την αρμόδια αρχή, μοντελοδρόμιο, καθώς και τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη με συνολική μάζα κατά την απογείωση μεγαλύτερη των 150 κιλών.

Σημειώνεται, ότι κάθε μη επανδρωμένο αεροσκάφος πρέπει να εγγράφεται από τον ιδιοκτήτη του και ή κάτοχό του στην ηλεκτρονική διεύθυνση uav@dca.mcw.gov.cy. Να σημειωθεί ότι η πτητική λειτουργία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών διακρίνεται σε δύο κατηγορίες, ανοικτή και ειδική κατηγορία.

Ανοικτή κατηγορία drones

Στην ανοικτή κατηγορία μη επανδρωμένων αεροσκαφών ανήκουν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη με συνολική μάζα κατά την απογείωση μικρότερη των τριών κιλών, που δεν διεξάγουν εμπορικές δραστηριότητες και το ύψος πτήσης τους δεν ξεπερνά τα 50 μέτρα (170 πόδια) από το έδαφος ή το νερό.

Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ανοικτής κατηγορίας δεν απαιτείται, προκειμένου να διεξάγουν πτήσεις στον εναέριο χώρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, να κατέχουν άδεια πτητικής λειτουργίας από την αρμόδια αρχή. Όμως, ο χειριστής μη επανδρωμένου αεροσκάφους μπορεί να διενεργεί πτήσεις μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν είναι απόλυτα ικανοποιημένος ότι οι πτήσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν με απόλυτη ασφάλεια και «διακόπτει άμεσα τις πτήσεις, όταν οι συνθήκες καταστούν ακατάλληλες», σημειώνεται.

Προσθέτως, πρέπει να διατηρείται απόσταση ασφαλείας ενός χιλιομέτρου από κατοικημένες περιοχές και απόσταση ασφαλείας, πεντακοσίων μέτρων από μεμονωμένα κτήρια, ανθρώπους, οχήματα, ζώα ή εγκαταστάσεις. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει ότι δεν επιτρέπεται η πτήση drones εντός της πόλης ή πάνω από παραλίες όπου βρίσκονται λουόμενοι, φαινόμενο το οποίο έχει αρχίσει ήδη να παίρνει διαστάσεις.

Επιπλέον, για λόγους πτητικής ασφάλειας, και όχι μόνο, πρέπει να διατηρείται απόσταση ασφάλειας τουλάχιστον οκτώ χιλιομέτρων από αεροδρόμια/πεδία προσγείωσης και απόσταση ασφαλείας τριών χιλιομέτρων από ελικοδρόμια. Εννοείται, ότι πτήσεις πάνω από στρατιωτικές εγκαταστάσεις απαγορεύονται ρητώς, όπως και η φωτογράφηση έργων ή υποδομών της Εθνικής Φρουράς.
Τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ανοικτής κατηγορίας δεν πετούν, τονίζεται στο διάταγμα, σε ύψος μεγαλύτερο των 50 μέτρων (170 ποδών) επάνω από το έδαφος ή το νερό. Επιπρόσθετα, ο χειριστής είναι υπεύθυνος για την τήρηση και εφαρμογή της νομοθεσίας αναφορικά με το σεβασμό της ιδιωτικής ζωής και της διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων.

Ειδική κατηγορία drones

Στην ειδική κατηγορία ανήκουν τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη ανεξαρτήτως μάζας, που διεξάγουν εμπορικές δραστηριότητες και τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη με συνολική μάζα κατά την απογείωση πέραν των τριών κιλών, είτε διεξάγουν είτε όχι εμπορικές δραστηριότητες και το ύψος πτήσης τους δεν ξεπερνά τα 120 μέτρα (400 πόδια) από το έδαφος ή το νερό, εκτός εάν με ειδική άδεια της αρμόδιας αρχής παραχωρηθεί προσωρινά άδεια για πτήση σε μεγαλύτερο ύψος. Για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της ειδικής κατηγορίας απαιτείται, προκειμένου να διεξάγουν πτήσεις στον εναέριο χώρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, να κατέχουν άδεια πτητικής λειτουργίας μη επανδρωμένου αεροσκάφους και ο χειριστής τους να διαθέτει άδεια χειριστή μη επανδρωμένου αεροσκάφους από την αρμόδια αρχή.

Στην άδεια χειριστή μη επανδρωμένου αεροσκάφους της αρμόδιας αρχής καθορίζονται οι κατηγορίες αεροσκαφών και οι τύποι κάθε κατηγορίας για τις οποίες ο χειριστής του μη επανδρωμένου αεροσκάφους είναι αδειοδοτημένος. Η άδεια χειριστή μη επανδρωμένου αεροσκάφους πρέπει να συνοδεύεται από έγκυρο Πιστοποιητικό Υγείας Κατηγορίας 3.
Η παραχώρηση άδειας πτητικής λειτουργίας μη επανδρωμένου αεροσκάφους, η παραχώρηση άδειας χειριστή μη επανδρωμένων αεροσκαφών της ειδικής κατηγορίας και η αδειοδότηση σχολών εκπαίδευσης χειριστών μη επανδρωμένων αεροσκαφών προϋποθέτει την ικανοποίηση της αρμόδιας αρχής από τον ιδιοκτήτη αναφορικά με συγκεκριμένες απαιτήσεις, που περιγράφονται στο «Εγχειρίδιο μη επανδρωμένων αεροσκαφών για παραχώρηση άδειας πτητικής λειτουργίας, αδειοδότησης χειριστών και Σχολών εκπαίδευσης ».

Ο κάθε ενδιαφερόμενος δύναται να προμηθευτεί από την αρμόδια αρχή το εγχειρίδιο κατά την υποβολή του σε αυτήν της αίτησής του. Η παραχώρηση άδειας πτητικής λειτουργίας μη επανδρωμένου αεροσκάφους της ειδικής κατηγορίας προϋποθέτει την ασφαλιστική κάλυψη της ευθύνης του ιδιοκτήτη ή του χειριστή για θάνατο, σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές έναντι τρίτων, για το ελάχιστο ποσό του ενός εκατ. ευρώ.

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Διαβάζονται σήμερα

Σχόλια αναγνωστών

Ισραηλινοί επιτέθηκαν σε αστυνομικούς στο αερ. Λάρνακας

«Η απόφαση να μην επιτρέπεται εισοδος η εξοδος σε όσους ξένους επισκέπτονται τα κατεχόμενα είναι πολυ ...»
Charalambos panagidis  |  11:19

Πρόταση για κούρεμα δανείων παρουσίασε ο Λιλλήκας

«Μετά από μια ανάληση δεν φαίνεται και τοσο υλοποιήσιμη η πρόταση: https://wp.me/p5fNbB-4b »
SNicolaou  |  12:41

Με απλά λόγια

««αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει πολύ καλά». H κατάσταση ...»
jim  |  09:45

Με απλά λόγια

«Αυτό που μου αρέσει στον κ. Παράσχο είναι η διαφορετική ματιά του. Χαίρομαι που δεν είμαι ο μόνος που ...»
CP  |  09:43

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση