ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Εφικτός ο αγωγός East Med διαμηνύει το Ισραήλ

Το Ισραήλ βλέπει αυξημένες πιθανότητες εξαγωγών φυσικού αερίου μέσω του East Med

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Ανώτεροι αξιωματούχοι από την Ιταλία, την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ συμφώνησαν να προχωρήσουν οι συνομιλίες για τον αγωγό από το Ισραήλ προς την Ευρώπη (East Med), μετά τη μελέτη που διενεργήθηκε υπό την αιγίδα της ΕΕ, η οποία κατέδειξε ότι το έργο θα είναι «πολύ εφικτό», όπως δήλωσε σε συνέντευξή του στο δίκτυο Bloomberg ο Υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ Yuval Steinitz.

Η μελέτη έδειξε ότι ο αγωγός, που θα διασχίζει την Κύπρο και την Ελλάδα πριν φτάσει στην Ιταλία, θα κοστίσει περίπου € 5 δισεκατομμύρια, πολύ λιγότερο από ό,τι είχε προηγουμένως εκτιμηθεί, έστω και αν θα είναι ο μεγαλύτερος υποθαλάσσιος αγωγού του κόσμου, είπε o κ. Steinitz. Αξιωματούχοι συνεδρίασαν χθες στην Αθήνα για να εξετάσουν τη μελέτη και να συζητήσουν τρόπους για να προχωρήσει το έργο μπροστά.

«Όταν μιλούσαμε γι `αυτό πριν από ένα χρόνο, πολλοί πίστευαν ότι δεν ήταν ρεαλιστικό, αλλά τώρα η ΕΕ λέει ότι αυτό μπορεί να λειτουργήσει και κάτι τέτοιο είναι ένα μεγάλο επίτευγμα», δήλωσε ο κ. Steinitz.

«Οι τέσσερις κυβερνήσεις αποφάσισαν να συνεχίσουν την προώθηση αυτού του έργου. Εξετάστηκε εξονυχιστικά από τους εμπειρογνώμονες της ΕΕ και φαίνεται ότι θα είναι πολύ εφικτό», ανέφερε.

Το Ισραήλ είναι έτοιμο να υπογράψει μακροπρόθεσμες συμβάσεις εξαγωγών μετά την άρση στα μέσα Μαΐου των ρυθμιστικών, νομικών και πολιτικών προκλήσεων που καθυστερούσαν για χρόνια την ανάπτυξη του φυσικού αερίου της χώρας. Δύο μεγάλες ανακαλύψεις την περασμένη δεκαετία καθιστούν το Ισραήλ έτοιμο να εξάγει φυσικό αέριο, ωστόσο η χώρα πρέπει να αποφασίσει πώς θα μεταφέρει το φυσικό αέριο στο εξωτερικό.

Ο κ. Steinitz τόνισε παράλληλα ότι η Τουρκία, με την οποία το Ισραήλ έχει συνομιλίες για τον αγωγό, είναι ακόμα μια επιλογή.

«Αυτό δεν θα είναι αντί για την Τουρκία», είπε. «Πάντα έλεγα ότι χρειαζόμαστε τουλάχιστον δύο αγωγούς».

Ο αγωγός East Med, θα συνδέει τα κοιτάσματα αερίου του Ισραήλ και της Κύπρου με την Κρήτη και την ηπειρωτική Ελλάδα. Η αφετηρία του θα είναι υποθαλάσσια από τα κοιτάσματα προς το Βασιλικό της Κύπρου, στη συνέχεια θα συνεχίζει την όδευσή του προς τις ακτές της Κρήτης, και ακολούθως, μέσω της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδος, προς την Ιταλία, μέσω του αγωγού IGI-Poseidon.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Σχόλια αναγνωστών

ΟΥΝΦΙΚΥΠ: Σταθερή η κατάσταση στα Στροβίλια

«Aν η ΟΥΝΦΙΚΥΠ είχε κότσια, ας σταματούσε τους Τουρκαλλάες από το να κάνουν τέτοιες κινήσεις. »
knak  |  20:27

Στο 7,6% υποχώρησε η ανεργία το 4ο τρίμηνο του 2018

«Τέτοια νέα ενοχλούν το ΑΚΕΛ. Η επιθυμία του οποίου είναι η ανεργία να ήταν 30%. Μόνο τότε ικανοποιούνται ...»
ΑΚΑ  |  20:23

«Ωκεανίς» στην Ελλάδα: Φέρνει μεγάλη πτώση της θερμοκρασίας και χιονοπτώσεις

«Συνεχιζεται αυτη η ανοησια να δινονται ονοματα σε καθε συννεφο;»
Ντόμπρος Κελαήδης  |  10:56

«Βαλκανική άνοιξη», διαδηλώσεις σε Σερβία, Αλβανία, Μαυροβούνιο

«Το νέο φρούτο εποχής να εφαρμοστεί και εδώ. Κάποιος να αυτοανακυρηχθεί πρόεδρος, βλέπε Βενεζουέλα, και ...»
CGA  |  13:57

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X