ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Στην Ολομέλεια ο προυπολογισμός της Αρχής Λιμένων

Οι νέες αρμοδιότητες απαιτούν αναγκαίο αριθμό προσωπικού αναφέρει η Αρχή

ΚΥΠΕ

Ολοκληρώθηκε σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Οικονομικών η συζήτηση του προϋπολογισμού για το 2017 της Αρχής Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ), ο οποίος θα τεθεί ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής την ερχόμενη Παρασκευή για να τοποθετηθούν τα κοινοβουλευτικά κόμματα.

Στα πλαίσια της συζήτησης του προϋπολογισμού της ΑΛΚ, ο οποίος προβλέπει έλλειμμα 27,05 εκατομμύρια ευρώ, η Αρχή ζητεί την αποπαγοποίηση 15 θέσεων ώστε να μπορέσει να επιτελέσει και τον πρόσθετο ρόλο του Ρυθμιστή/Επόπτη των τριών ιδιωτών διαχειριστών του Εμπορικού τμήματος του λιμανιού της Λεμεσού, πέραν του ρόλου που διαδραματίζει ως διαχειριστής λιμένων (Λάρνακας, Πάφου, Λατσί, Βασιλικό, παλιό λιμάνι και μέρος λιμανιού Λεμεσού).

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, οι μόνιμες θέσεις της Αρχής έχουν μειωθεί, σύμφωνα με την αναδιαρθρωμένη δομή, από 393 σε 192, εκ των οποίων οι 144 είναι συμπληρωμένες θέσεις και οι 48 κενές θέσεις.

Μιλώντας ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών, σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων λιμανιού της Λεμεσού το μέλος του ΔΣ της ΑΛΚ Θράσος Τσαγγαρίδης είπε ότι οι νέες αρμοδιότητες απαιτούν αναγκαίο αριθμό προσωπικού που να διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία, εμπειρία και σχετικά προσόντα ώστε η Αρχή να επιτελέσει “τον πολύ σημαντικό” ρυθμιστικό και εποπτικό της ρόλο έγκαιρα, αποτελεσματικά και με επιτυχία.

Είπε ακόμη ότι όλα τα έξοδα συντήρησης του εξοπλισμού ή των μηχανημάτων που παραχώρησε η ΑΛΚ αλλά και οποιεσδήποτε επενδύσεις βαρύνουν τους αναδόχους του λιμανιού.

Αναφορικά με τη δημιουργία θέσεων Λιμενάρχη, ο κ. Τσαγγαρίδης είπε ότι ο Λιμενάρχης έχει να παίξει το ρόλο της εύρυθμης λειτουργίας εντός της λιμενικής περιοχής και θα εποπτεύει τους επενδυτές ότι γίνονται όλα σύμφωνα, μεταξύ άλλων, και με τους κανονισμούς ασφάλειας και του περιβάλλοντος.

“Χωρίς αυτές τις θέσεις κινδυνεύουμε να μην μπορέσουμε να επιτελέσουμε αυτό τον πάρα πολύ σημαντικό ρόλο”, προειδοποίησε, υπογραμμίζοντας ότι κατά τις τελευταίες εξελίξεις στο λιμάνι Λεμεσού “με κόπο και μόχθο και μετά την πάροδο 15 ημερών είχαμε κατορθώσει να επιβάλουμε για πρώτη φορά πρόστιμο (40.000 ευρώ), εξασκώντας το ρόλο του Ρυθμιστή σε ένα από τους ανάδοχους λόγω των προβλημάτων που προκάλεσε στο λιμάνι και στην οικονομία”.

Ο κ. Τσαγγαρίδης είπε ότι “αν τυχόν αυτά τα προβλήματα υπάρξουν και αύριο η ΑΛΚ δεν έχει το προσωπικό αυτή τη στιγμή να επιτελέσει αυτό το ρόλο. Δεν έχει ούτε στελεχωμένο το Τμήμα του Ρυθμιστή αλλά δεν έχει ούτε και τις ειδικότητες, οι οποίες προβλέπονται από τη νέα οργανωτική δομή για να επιτελέσει το ρόλο του Ρυθμιστή”.

Στο σημείο αυτό, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αβέρωφ Νεοφύτου είπε ότι από διαχειριστής να γίνεις επόπτης δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεσαι προσωπικό, προσθέτοντας ότι χρειάζεσαι και μάλιστα πιο καλά επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό αν θέλεις να προβαίνεις σε έλεγχο.

Ανέφερε επίσης ότι η ΑΛΚ δεν έχει εκχωρήσει όλα τα λιμάνια της και όλους τους χώρους τους που θα μπορούσαμε να πούμε σήμερα ότι έχει σωρεία εργαζομένων που έχουν άλλα καθήκοντα, ενώ αναφερόμενος στην ιδιωτικοποίηση παλαιότερα των αεροδρομίων, είπε ότι δεν διώξαμε τους υπαλλήλους του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας αλλά τους ενισχύσαμε για να γίνουν από διαχειριστές των αεροδρομίων σε επόπτες.

Αναφορικά με το έλλειμμα της Αρχής, το οποίο ανέρχεται στα 27 εκ. ευρώ, αναφέρθηκε ότι τα συνολικά έσοδα της ΑΛΚ υπολογίζονται στα 34,49 εκ. ευρώ, τα τακτικά έξοδα ανέρχονται στα 24,34 εκ. ευρώ και τα απρόβλεπτα έξοδα στο 1,0 εκ. ευρώ και ως αποτέλεσμα υπάρχει πλεόνασμα 9,14 εκ. ευρώ.

Τα αναπτυξιακά έξοδα της Αρχής υπολογίζονται στα 36,19 εκ. ευρώ ως εκ τούτου εάν προστεθεί το πλεόνασμα των 9,14 εκ. ευρώ μείον τα αναπτυξιακά έξοδα των 36,19 εκ. ευρώ δημιουργείται έλλειμμα 27,05 εκ. ευρώ.

Σε δηλώσεις, μετά τη συνεδρία, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου είπε ότι η Αρχή δεν γνωρίζει αν υπάρχει μελέτη βιωσιμότητας για το νέο περιβάλλον και τους νέους ρόλους που έχει αναλάβει η ΑΛΚ μετά την ιδιωτικοποίηση των εργασιών του λιμανιού της Λεμεσού.

Είπε ακόμη ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, από το 2011 μέχρι το 2015 το κράτος έλαβε από την ΑΛΚ 90 εκ ευρώ και ενώ η Κυβέρνηση, όπως είπε, “προχώρησε στην ιδιωτικοποίηση των εργασιών του λιμανιού Λεμεσού κανείς δεν ξέρει πόσα θα είναι τα έσοδα από αυτή την ιδιωτικοποίηση”.

“Δώσαμε στους ιδιώτες, με απόφαση της Κυβέρνησης το κέρδος που ήταν ψηλό της ΑΛΚ και το έπαιρνε ως χορηγία το κράτος και έχουμε πάρει υποσχέσεις και ελπίδες για κάτι που θα παίρνει το κράτος και κανείς δεν ξέρει πόσα θα είναι”, ανέφερε, προσθέτοντας ότι “όταν η Κυβέρνηση ήθελε να προωθήσει το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων οι αρμόδιοι υπουργοί έλεγαν ότι το κράτος σε βάθος 25 χρόνων θα πάρει 2,1 δισεκατομμύρια ευρώ”.

Είπε ότι στη συζήτηση που έγινε πρόσφατα εξαιτίας της ανώμαλης κατάστασης και των προβλημάτων που προέκυψαν από τη μετάβαση από το δημόσιο στους ιδιώτες οι υπολογισμοί μειώθηκαν κατά πολύ, έπεσε περίπου στο 1,2 δισ. ευρώ.

Στη συνέχεια κανείς δεν λέει και κανείς δεν ξέρει – ούτε η ΑΛΚ ξέρει – για το πόσα υπολογίζονται τα έσοδα που θα έχει το κράτος από μια συμφωνία που θα έχει το κράτος από μια συμφωνία που έχει κάνει η Κυβέρνηση, πρόσθεσε.

Ο κ. Στεφάνου είπε ότι στον οίστρο της η Κυβέρνηση ιδιωτικοποίησε ένα κερδοφόρο ημικρατικό οργανισμό και ενώ ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προεκλογικά, και γραπτώς είχε δεσμευθεί ότι δεν πρόκειται να ιδιωτικοποιήσει την ΑΛΚ, όπως είπε και για την Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου και για την Αρχή Τηλεπικοινωνιών Κύπρου, ιδιωτικοποιήθηκαν οι εργασίες του λιμανιού και κανείς δεν ξέρει πόσα θα πάρει το κράτος.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση