ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι πέντε μνηστήρες για το λιμάνι της Λάρνακας

Μια κινέζικη εταιρεία και άλλες τέσσερις κοινοπραξίες βρίσκονται στην αφετηρία διεκδίκησης

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκίνησε η διαδικασία παραχώρησης και του δεύτερου λιμανιού της Κύπρου, αυτού της Λάρνακας. Η επίσημη ανακοίνωση των εταιρειών που επέδειξαν ενδιαφέρον, αν ληφθεί υπόψη το προφίλ τους, καταδεικνύει ότι το λιμάνι Λάρνακας θα διεκδικήσουν εταιρείες οι οποίες έχουν στο ενεργητικό τους διεθνή εμπειρία και τεχνογνωσία. Με βάση την εκδήλωση ενδιαφέροντος, στην κούρσα λαμβάνουν μέρος αυτόνομα μια κινέζικη εταιρεία, άλλες τρεις κοινοπραξίες από Ηνωμένες Πολιτείες, Αγγλία, Αραβικό Κόλπο και το γειτονικό μας Ισραήλ ενώ υπάρχει και μια τέταρτη με κυπριακή συμμετοχή. Οι φάκελοι που υποβλήθηκαν στις 20 Μαρτίου 2017 βρίσκονται στα στάδιο της αξιολόγησης από αρμόδια επιτροπή και τους συμβούλους του Υπουργείου Μεταφορών, έργο το οποίο  αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη Απριλίου.  Στον ένα από τους πέντε φακέλους που έχουν υποβληθεί συμμετέχει και μια εταιρεία εκ των διαχειριστών του λιμένα της Λεμεσού. Επίσης, από τις τέσσερις κοινοπραξίες μια αποτελείται από τέσσερις εταιρείες, ενώ οι υπόλοιπες τρεις από δυο εταιρείες η κάθε μία.

Το προφίλ των τεσσάρων κοινοπραξιών

IGY Marinas and DP World

Η IGY Marinas επικεντρώνεται στην ανάληψη, διαχείριση και συντήρηση μαρίνων υψηλών προδιαγραφών. Ιδρύθηκε το 2005 και έχει ως έδρα το Fort Lauderdale της Φλόριντα και γραφεία στην Νέα Υόρκη. Με βάση το προφίλ στον διαδικτυακό της ιστότοπο, η IGY θέτει νέα πρότυπα για την εξυπηρέτηση και την ποιότητα στο ναυτικό τουρισμό σε ολόκληρο τον κόσμο. Η εταιρεία έχει στο χαρτοφυλάκιό της την διαχείριση 12 μαρίνων στην Καραϊβική και Αμερική με την προσφορά εξειδικευμένων υπηρεσιών, όπως του αλιευτικού τουρισμού με την διοργάνωση τουρνουά  ερασιτεχνικής αλιείας κυρίως σε περιοχές της Λατινικής Αμερικής. Η  DP World από τα Αραβικά Εμιράτα που έχει αναλάβει το Τερματικό Σταθμό Γενικού Εμπορίου  και τις Θαλάσσιες Υπηρεσίες στο λιμάνι Λεμεσού κατέχει ένα χαρτοφυλάκιο με  77 τερματικούς σταθμούς σε 40 χώρες ανά το παγκόσμιο. Απασχολεί πάνω 37.000 υπαλλήλους από 110 χώρες.

MACE INTERNATIONAL (UK) LIMITED

Στην δεύτερη θέση της σχετικής λίστας με τους ενδιαφερόμενους για το λιμάνι Λάρνακας βρίσκεται ο κατασκευαστικός όμιλος Mace International με έδρα το Λονδίνο.  Με συμμετοχή στα έργα των Ολυμπιακών του Λονδίνου ο όμιλος έχει συνασπισθεί με άλλες τρεις διεθνείς εταιρείες. Μια εξ αυτών, η Sea Alliance, έχει ως επιχειρηματική έδρα το Γιβραλτάρ, γραφεία και αντιπροσώπους στην Μεσόγειο. Από το 2008, η εταιρεία ενήργησε ως σύμβουλος για την κατασκευή, διαχείριση και λειτουργία μαρίνων. Παρέχει  ένα πλήρες φάσμα των εμπορικών και επαγγελματικών υπηρεσιών.  Η Sea Alliance, όπως προβάλλει στην ιστοσελίδα της, παρουσία έχει και στην κατεχόμενη Καρπασία με την διαχείριση της μαρίνας στον Άγιο Θέρισο. Επίσης δραστηριοποιείται στην Βόρεια Ισπανία και Ιταλία στην νότια Τουρκία, ενώ λαμβάνει μέρος και στην ιδιωτικοποίηση τριών μαρίνων στην Ελλάδα.

C.C.C.C Ltd.

Πρόκειται για την κινέζικη παρουσία στην διαδικασία παραχώρησης του λιμανιού της Λάρνακας σε ιδιώτες επενδυτές. Ο κινέζικος όμιλος, σύμφωνα με το διαδικτυακό προφίλ του,  αποτελείται από 34 θυγατρικές εταιρείες καλύπτοντας επιχειρηματικές δραστηριότητες σε λιμενικά και οδικά έργα, κατασκευή γεφυρών σε μεταλλικές κατασκευές ενώ παρουσιάζεται και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής γερανών εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Ο όμιλος έχει διεθνή παρουσία τα τελευταία 20 χρόνια σε έργα και έχει συμπεριληφθεί στην λίστα των μεγαλύτερων 225 διεθνών αναδόχων. Το 2008 κατετάγη μεταξύ των πρώτων κινεζικών επιχειρήσεων από πλευράς εσόδων από έργα εκτός Κίνας. Ο όμιλος απασχολεί 112.719 εργαζόμενους.

AMPRA Ltd-ISRAEL SHIPYARDS Ltd

Η ισραηλινή παρουσία στην διαδικασία προσφορών με την συνεργασία δυο εταιρειών, μια στην διαχείριση αναπτύξεων και την άλλη στην ναυπήγηση σκαφών. Η  Israel Shipyards Ltd δραστηριοποιείται στον ναυπηγό-κατασκευαστικό τομέα του Ισραήλ  από το 1956. Επίσης στην διαχείρισή της έχει  μια προβλήτα στο λιμάνι της Χάιφα παρέχοντας  ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών. Μέχρι το 1995 η εταιρεία ήταν κρατική δίνοντας βάρος στην ναυπήγηση πλωτών μέσων για το πολεμικό Ναυτικό της χώρας. Από το 1970 και μετά η εταιρεία εισέρχεται στην κατασκευή εμπορικών πλοίων και αποβάθρων ενώ είναι ο μοναδικός ιδιώτης διαχειριστής λιμένα του Ισραήλ.  

AVI GIANT CORPORATION Ltd

Η τελευταία προσφορά προέρχεται από μια κοινοπραξία με κυπριακό χρώμα. Η Avi  Giant  Corp. Ltd  and Affiliates με βάση το μητρώο εταιρειών έχει ως διευθυντής τους Αντώνη και Μαρία Βούρου. Το Σεπτέμβριο του 2009 ο τότε Υπουργός Συγκοινωνιών Νίκος Νικολαΐδης είχε ενημερώσει την αρμόδια επιτροπή της Βουλής ότι θα ξεκινούσε η τελική διαπραγμάτευση με την κοινοπραξία Vouros, η οποία κατέθεσε, όπως είχε πει, την πιο συμφέρουσα για το κράτος προσφορά. Μια διαδικασία που ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

1. IGY Marinas and DP World
2. MACE INTERNATIONAL (UK) LIMITED
    M.G.E. MOPANY VENTURE LIMITED
    SEA ALLIANCE LIMITED
    JOINT VENTURE V.T.S. EMS AND FRS
3. China Communications Constructions Company Ltd.
4. Ampa Ltd and Israel Shipyards Ltd.
5. AVI GIANT CORPORATION LIMITED AND AFFILIATES (ERA CONSORTIUM)

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση