ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ουκρανία: Ο πόλεμος έφερε πιο κοντά Ρωσία – Κίνα

Προσοδοφόρος ο πόλεμος για την Κίνα χάρη στο εμπόριο με τη Ρωσία

Kathimerini.gr

Κιθ Μπράντσερ / The New York Times

Χρυσές δουλειές κάνουν οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στην κινεζική πόλη Χέιε, στα σύνορα με τη Ρωσία, με τις πωλήσεις προς τη γειτονική χώρα να έχουν εκτοξευθεί μετά την επιβολή κυρώσεων. Η πόλη αποτελεί μικρόκοσμο της στενής οικονομικής σχέσης που έχουν αποκτήσει Ρωσία και Κίνα, με το Πεκίνο να εξάγει από αυτοκίνητα μέχρι μικροτσίπ στη Ρωσία και τη Μόσχα να προωθεί πετρέλαιο και φυσικό αέριο σε προνομιακές τιμές. Ρωσικές σοκολάτες, λουκάνικα και άλλα καταναλωτικά προϊόντα αφθονούν στα ράφια κινεζικών σούπερ μάρκετ, με τις συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών να υπερβαίνουν τα 200 δισ. δολάρια το 2023.

Τα κινεζικά ΜΜΕ μεταδίδουν μόνο ρωσική προπαγάνδα, ενώ η Ρωσία είναι τόσο δημοφιλής, που Κινέζοι αστέρες των social media σπεύδουν στο Χαρμπίν, πρωτεύουσα της βορειότερης κινεζικής επαρχίας, προκειμένου να φωτογραφηθούν με ρωσικές παραδοσιακές ενδυμασίες μπροστά στον τοπικό ορθόδοξο ναό.

Ο πρόεδρος Σι επισκέφθηκε το Χαρμπίν στις αρχές Σεπτεμβρίου και ανακήρυξε την επαρχία του Χεϊλονζιάνγκ «πύλη προς τον Βορρά».

Πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, οι Ευρωπαίοι ηγέτες είχαν θέσει στο περιθώριο τις ενστάσεις τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Κίνα, δίνοντας έμφαση στο εμπόριο. Οι Κινέζοι αξιωματούχοι, από τη μεριά τους, επιμένουν σήμερα ότι δεν πρέπει να υποχρεωθούν να επιλέξουν μεταξύ της Ρωσίας και της Ευρώπης για τις εμπορικές συναλλαγές τους.

Οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι από την έκρηξη του εμπορίου μεταξύ Κίνας και Ρωσίας υπήρξαν οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως φαίνεται και από τη μεγάλη ουρά φορτηγών που διασχίζουν καθημερινά τον ποταμό Αμούρ, σύνορο μεταξύ των δύο χωρών, για να φορτώσουν αυτοκίνητα με προορισμό τη ρωσική αγορά. Παρότι η αγορά πολυτελών αυτοκινήτων κατέρρευσε στη Ρωσία εξαιτίας των δυτικών κυρώσεων, οι πωλήσεις μικρών κινεζικών οχημάτων έχουν εκτιναχθεί.

Ενας λόγος για το φαινόμενο αυτό είναι η καταβολή κρατικής αποζημίωσης σε οικογένειες πεσόντων στο ουκρανικό μέτωπο, που επιτρέπει σε φτωχά ρωσικά νοικοκυριά να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο.

Οι Ρώσοι καταναλωτές αγοράζουν σχεδόν αποκλειστικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με την Κίνα να διαθέτει πλεόνασμα τέτοιων, καθώς οι Κινέζοι στρέφονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση