ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στα 9 δισ. οι επιπτώσεις ενός σκληρού Brexit για Γερμανία

Το 30% των εξαγωγών από τη Γερμανία στη Βρετανία, συνολικής αξίας 84,4 δισ. ευρώ, είναι αυτοκίνητα και εξαρτήματα αυτοκινήτων

Kathimerini.gr

Στα 9 δισ. ευρώ υπολογίζονται οι επιπτώσεις ενός σκληρού Brexit στη γερμανική οικονομία, σύμφωνα με στοιχεία της Handelsblatt. Μια αποχώρηση της Βρετανίας από την Ε.Ε. χωρίς εναλλακτική συμφωνία με τις Βρυξέλλες θα κοστίσει 3 δισ. ευρώ στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών της Γερμανίας. Το 30% των εξαγωγών από τη Γερμανία στη Βρετανία, συνολικής αξίας 84,4 δισ. ευρώ, είναι αυτοκίνητα και εξαρτήματα αυτοκινήτων.

Οι οικονομικές επιπτώσεις για τους κλάδους των χημικών, των τροφίμων και των καταναλωτικών αγαθών υπολογίζονται συνολικά σε 4 δισ. ευρώ. Το κόστος για τους υπόλοιπους κλάδους εκτιμάται σε 2 δισ. ευρώ.

Περίπου 2.500 γερμανικές επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει παρουσία στη Βρετανία και αναμένεται να επηρεαστούν με το έναν ή τον άλλον τρόπο από ένα σκληρό Brexit. Βέβαια, πολύ υψηλότερο προβλέπεται να είναι ένα σκληρό Brexit για την ίδια τη Βρετανία. Αναλυτές υπολογίζουν το κόστος στα 32 δισ. ευρώ.

Εταιρείες και στις δύο χώρες ετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο, έχοντας αυξήσει τα αποθέματά τους, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί δραματικά η διαθεσιμότητα αποθηκευτικών χώρων. Αξιοσημείωτο είναι πως 11.000 φορτηγά διέρχονται από το Ντόβερ σε ημερήσια βάση. Στην περίπτωση ενός σκληρού Brexit «θα υπάρξουν μεγάλες ανατροπές στη ροή των αγαθών μεταξύ ηπειρωτικής Ευρώπης και Βρετανίας», δηλώνει ο επικεφαλής της Kuhne+Nagel, του ομίλου αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων, στη Handelsblatt. Εκτιμά, δε, πως η διαδικασία ελέγχων κάθε φορτηγού στο Ντόβερ θα διαρκεί 30 με 40 λεπτά με ένα σκληρό Brexit. Καθυστερήσεις μηνών αναμένεται να υπάρξουν, επίσης, στις εισαγωγές χημικών και φαρμάκων στη Βρετανία καθώς θα χρειάζονται την έγκριση των Αρχών της χώρας. Από την πλευρά της Γερμανίας, η Ενωση Φαρμακοβιομηχανιών (ΒΑΗ) παρότρυνε τις κυβερνήσεις να προμηθευτούν τις αναγκαίες ποσότητες φαρμάκων, μιας και το σενάριο ενός σκληρού Brexit εξακολουθεί να ισχύει.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση