ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 15:28
 

Επικροτώντας την οικολογική συνείδηση

Εταιρίες προσφέρουν οικονομικά κίνητρα στους καταναλωτές για να καταναλώνουν πιο οικολογικά

ΠΗΓΗ: skai.gr

Τα κυπελλάκια για τον καφέ και οι πλαστικές σακούλες είναι μεν πρακτικές αλλά καθόλου φιλικές προς το περιβάλλον. Εταιρίες προσφέρουν οικονομικά κίνητρα στους καταναλωτές με στόχο αυτοί να... καταναλώνουν πιο οικολογικά.

Να κάνεις κάτι καλό για το περιβάλλον και παράλληλα να εξοικονομείς χρήματα: όλο και περισσότεροι έμποροι και αλυσίδες καταστημάτων προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες, προσφέροντας οικονομικά κίνητρα.

Εταιρείες που πουλούν καφέ to go, σουπερμάρκετ αλλά και αλυσίδες με ρούχα επιβραβεύουν τους καταναλωτές για την οικολογική συμπεριφορά τους. Για παράδειγμα, ο καφές για το δρόμο είναι κόκκινο πανί για τους ακτιβιστές που δραστηριοποιούνται στην προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με στοιχεία της ομοσπονδιακής γερμανικής κυβέρνησης κάθε χρόνο χρησιμοποιούνται 2,8 δισεκατομμύρια κυπελλάκια για καφέ. Διάφορες εταιρείες εν τω μεταξύ επιβραβεύουν καταναλωτές, οι οποίοι αντί να χρησιμοποιούν τα ειδικά κυπελλάκια για καφέ, χρησιμοποιούν δικά τους φλυτζάνια ή κούπες του καφέ.

Τα βενζινάδικα της Aral από τις αρχές Φεβρουαρίου δίνουν 10 σεντ στους πελάτες που φέρνουν μαζί τους το δικό τους φλιτζάνι για τον καφέ. Την ίδια τακτική ακολουθούν τα McDonalds αλλά και οι γερμανικοί φούρνοι Kamps. Τα Starbucks μάλιστα δίνουν 30 σεντ. «Αυτού του είδους η στρατηγική ενισχύει την εικόνα των εταιρειών προς τα έξω. Οι πελάτες περιμένουν από τις εταιρείες να κάνουν κάτι θετικό προς όφελος του περιβάλλοντος», εξηγεί ο Μάρτιν Φασνάχτ, ειδικός σε θέματα μάρκετινγκ από το οικονομικό πανεπιστήμιο WHU.

Στόχος οι πωλήσεις αλλά και θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον

O Τόμας Φίσερ από την περιβαλλοντική οργάνωση DUH χαιρετίζει αυτή την στρατηγική, ωστόσο δεν είναι απολύτως ικανοποιημένος. Πολλές εταιρείες ακολουθούν αυτή την τακτική, αλλά δεν την προβάλλουν όπως θα έπρεπε ώστε να γίνει ευρύτερα γνωστή. Για τον Γερμανό ειδικό, σε κάποιες περιπτώσεις δεν πρόκειται για πραγματικό ενδιαφέρον για το περιβάλλον, αλλά απλώς για μια προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας της εταιρείας.

Στην επιβράβευση των πελατών έχουν περάσει και μεγάλα γερμανικά σουπερμάρκετ όπως τα REWE και τα Penny. Στα τελευταία, όποιος φέρνει μαζί του την δική του τσάντα για τα ψώνια επιβραβεύεται με 10 σεντ.

Τέλος, και μεγάλες αλυσίδες ρούχων όπως είναι τα H&M έχουν αποφασίσει να δέχονται παλιά ρούχα για ανακύκλωση από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία και να δίνουν 15% έκπτωση στους πελάτες τους. Παρόμοια είναι και η τακτική της εταιρείας Adler. «Ο κύριος στόχος των εταιρειών αυτών είναι να πουλήσουν περισσότερα ρούχα», αποφαίνεται ο Μάρτιν Φασνάχτ. Ωστόσο μπορούν να υπάρξουν και θετικά αποτελέσματα για το περιβάλλον και στο μέλλον τα αποτελέσματα αυτά να πολλαπλασιαστούν.

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: skai.gr

Σχόλια αναγνωστών

Αντίδραση Γ. Εισαγγελέα για υπόθεση τεμαχίου γης στον Πωμό

«Εμετό προκαλεί το γεγονός ότι, χάρις τους χειρισμούς του κ. Γενικού, κανένας απ` αυτούς που μας κατέστρεψαν ...»
Απελπισμένος  |  10:46

Άδειασε τον Κυπριανού ο Αβέρωφ για την πράσινη γραμμή

«Μια εισήγηση. Είναι πιο σωστό στο τ΄τλο να διευκρινίζετε ποιόν Κυπριανού άδειασε για να μην μένουν ...»
CGA  |  08:15

Φυλακτού: Ο στόχος ήταν να πληγεί το δημόσιο σχολείο

«Εξ ορθολογισμός είναι να αποκόπτεις 300 και πλέον θέσεις καθηγητών και να δίνεις 1688 προαγωγές ? Εξ ...»
Σκεπτόμενος  |  10:09

Φυλακτού: Ο στόχος ήταν να πληγεί το δημόσιο σχολείο

«O μέγας Φίλιος θα εννοούσε βέβαια το πλήγμα από τους εκπαιδευτικούς! »
knak  |  09:33

Περιβάλλον: Τελευταία Ενημέρωση