ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έκθεση «Metaphor» των φοιτητών Καλών Τεχνών

Αφηρημένες και άυλες έννοιες στο Φυτώριο Εικαστικής Καλλιέργειας

Newsroom K

Το Φυτώριο Εικαστικής Καλλιέργειας (Σύλλογος Επαγγελματιών Εικαστικών Καλλιτεχνών) φιλοξενεί την έκθεση Metaphor των τεταρτοετών φοιτητών του προγράμματος Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Η έκθεση έχει διαμορφωθεί μέσα από μια σειρά ασκήσεων συνεργασίας που ενέπνευσαν το θέμα της μεταφοράς.

Η λέξη “metaphor” προέρχεται από την Ελληνική λέξη “μεταφορά” όπου η πρόθεση μετά- σημαίνει ‘πέρα’ και το ουσιαστικό -φόρος σημαίνει ‘φορέας’. Έτσι, η μεταφορά μπορεί να κατανοηθεί ως ‘μεταβίβαση’- η φυσική πράξη μετακίνησης κάποιου αντικειμένου ή ανθρώπου σε άλλο τόπο.

Μπορούμε να νοήσουμε τη μεταφορά και ως ένα σχήμα λόγου που δημιουργεί «μία αλλαγή όταν οι ιδιότητες που συνήθως αποδίδονται σε μια οντότητα μεταφέρονται σε κάποια άλλη». (1) Όπως αναφέρει η φράση «οι σκέψεις είναι ο σπόρος της δημιουργίας», οι γλωσσικές μεταφορές μας προκαλούν νοητικές εικόνες, «διαμορφώνοντας μια σκηνή μπροστά στα μάτια μας», όπως παρατηρεί ο Αριστοτέλης στο Ρητορική.

Η έκθεση χαρακτηρίζεται από μια διαδικασία σκέψης ως προς το αν οι γλωσσικές μεταφορές μας επιτρέπουν να σπάσουμε τους φραγμούς της συμβατικής γλώσσας, τότε και οι οπτικές μεταφορές μπορούν να εκφράσουν ιδέες μέσα από το πάντρεμα οπτικών στοιχείων - μια “εκτέλεση του κυριολεκτικού περιεχομένου”. (2) Αφηρημένες και άυλες έννοιες όπως ο χρόνος, η αντίληψη, η μνήμη και η ταυτότητα διερευνώνται μέσα από εικαστικές μορφές.

Θεωρώντας ότι η μεταφορά είναι στενά συνδεδεμένη με την αντίληψη και την ανάγκη μας να κατανοήσουμε και να συζητήσουμε εννοιολογικά, θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε ότι η μεταφορά προϋπάρχει και δημιουργείται κατά κύριο λόγο μέσα από τη νόηση (σκέψη) και όχι μέσα από τη γλώσσα.

Στην έκθεση ποικίλες ανησυχίες και αντιλήψεις των φοιτητών ως προς την έννοια της λέξης, αντανακλώνται μέσα από τις διάφορες προσεγγίσεις που παρουσιάζονται. Διαφορετικά μέσα χρησιμοποιούνται - ζωγραφικά, βίντεο, φωτογραφικά και εγκατάστασης για να συνθέσουν ένα διάλογο ανάμεσα από την εικαστική πρακτική και τη διαδικασία διατύπωσης της γλώσσας σε σχέση με την σκέψη ως κάτι που όλο και μας ξεγλιστράει.

Φυτώριο Εικαστικής Καλλιέργειας, Σύλλογος Επαγγελματιών Εικαστικών Καλλιτεχνών | Νέχρου 2, Δημοτικός Κήπος Λευκωσίας

Ελένη Χανδριώτου, Έλενα Χριστοδουλίδου, Παναγιώτης Χριστοφίδης, Κωνσταντίνος Γεωργίου, Κλώντια Πασχαλίδου, Ράφυ Προκοπίου, Μαρία Στυλιανού, Μαρίνα Τουφεξή , Πολύμνια Τσιντή, Μαρία Ξιναρή, Μαρία Ζιντίλη

(1) Feinstein,H.(1982),“Meaning and Visual Metaphor”,Studies in Art Education,Vol. 23, No. 3, σελ. 45-55

(2) Goldberg, R. (1979), Performance Art: From Futurism to the Present, World of Art. Σελ. 121

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Pressing σε Νικόλα για τη Διζωνική ασκεί ο Βότσης

«Ευτυχώς υπάρχουν και όσοι έκλεισαν τα αυτιά τους στις Σειρήνες και δεν ακολουθούν τον πορφυρογέννητο ...»
Χριστίνα Λοϊζίδου  |  15:53

Επιτελείο Νικόλα: ΔΗΣΥ-ΑΚΕΛ παραπλανούν τον λαό

«ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ… ΔΙΖΩΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ Όταν διαλύονται τα εθνικά σύνορα μεταξύ των αδελφών κρατών της Ευρωπαϊκής ...»
Ανδρεας Κωνσταντινιδης, Β.Α, Μ.Α.  |  19:07

Εξευτελιστική μεταχείριση Π. Νεοκλέους λέει η Επ. Διοικήσεως

«Molis girisa apo UK poy spoudaza polla xronia kai prospatho na katalabo ti exei paei lathos me tin patrida ...»
Jenny Nikolaou  |  10:40

Αποκήρυξε μέσω Σιζόπουλου τη διζωνική ο Νικόλας;

«• Εάν κάποιοι θέλουν να αυτοκτονήσουν οι άλλοι για να θυματοποιηθούν. • Κυπριακό: Υπάρχει νέα στρατηγική; ...»
Παναγιώτης Ήφαιστος  |  19:52

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Η επιμελήτρια της έκθεσης Έλενα Πογιατζή-Ρίχτερ τοποθετεί το πορτραίτο της Αικατερίνης Κορνάρο που παρουσιάζεται στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας

Στο φως μια βασίλισσα

Είναι το πορτραίτο στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Λευκωσίας χαμένο έργο του Τιτσιανού;
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ