ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 16:16
 

Ο Κύπριος συνθέτης Μάριος Ηλία συναντά το Μίκη Θεοδωράκη

Για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ ελληνογερμανικής παραγωγής

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Ο σημαντικότερος εν ζωή Έλληνας συνθέτης του 20ου αιώνα, Μίκης Θεοδωράκης, συναντά το Μάριο Ηλία, Κύπριο συνθέτη του 21ου αιώνα, και συζητούν αποκλειστικά και μόνο για το συμφωνικό και οπερατικό έργο του Θεοδωράκη.

Η συζήτηση των δύο έγινε για τις ανάγκες ενός ντοκιμαντέρ ελληνογερμανικής παραγωγής, με σκηνοθέτες τον Αστέρη Κουτούλα και τον Klaus Salge, ο οποίος ήταν και ο παραγωγός/σκηνοθέτης της μεγάλης συναυλίας του Μίκη Θεοδωράκη στο στάδιο Καραΐσκάκη, το 1974, μετά την πτώση της δικτατορίας στην Ελλάδα.

Ο συνθέτης Μάριος Ηλία, ο οποίος μόλις επέστρεψε από την Αθήνα, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ότι “είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά, η επικέντρωση δηλαδή, στη συμφωνική και οπερατική μουσική του Θεοδωράκη η οποία είναι εξίσου σημαντική με τα λαϊκά άσματά του”.

Πρόσθεσε ότι στο ντοκιμαντέρ καταγράφονται οι απόψεις και αντιλήψεις του ιδίου, ενός σύγχρονου συνθέτη, για το συμφωνικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος επίσης ξεδιπλώνει τη δική του φιλοσοφία και σκέψη για το συμφωνικό του έργο.

Οπως είπε ο Μάριος Ηλία, “η ουσία της συζήτησης διεξήχθη στο πλαίσιο του Quo Vadis – ελληνική μουσική”.

Ολα τα γυρίσματα του ντοκιμαντέρ, το οποίο αναμένεται να προβληθεί το 2017, έγιναν στο σπίτι του Μίκη Θεοδωράκη στην Αθήνα, το οποίο βρίσκεται κάτω από την Ακρόπολη.

Ο Μίκης Θεοδωράκης, 91 ετών, σήμερα, μίλησε στους σκηνοθέτες του ντοκιμαντέρ με μεγάλο ενθουσιασμό για το πρωταγωνιστικό ρόλο στο ντοκιμαντέρ ενός Κύπριου συνθέτη του 21ου αιώνα, διεθνούς εμβέλειας, ο οποίος προσέγγισε το συμφωνικό έργο του Ελληνα μουσουργού με ένα πρωτότυπο τρόπο.

“Πού ήσουνα πριν 10 και 15 χρόνια ;” ήταν η ερώτηση που απηύθυνε ο Μίκης Θεοδωράκης προς τον Κύπριο συνθέτη.

Κλινήρης πια και με σοβαρά προβλήματα υγείας, ο Μίκης Θεοδωράκης δήλωσε πως “αναστήθηκε” ώστε να γίνει η συζήτηση με τον Μάριο Ηλία και ζούσε με μεγάλο πάθος σε όλη τη διαδικασία των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ.

Οπως είπε ο Μάριος Ηλία, μια από τις αποκαλύψεις στις προέβη ο Μίκης Θεοδωράκης κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ήταν πως όταν ηχογραφήθηκε το “Αξιον Εστι”, σε ποίηση Οδυσσέα Ελύτη, το 1977, ο Ελληνας συνθέτης, πήρε το δίσκο και ήρθε στην Κύπρο γιατί ήθελε να τον ακούσουν τα βουνά του Πενταδακτύλου, πρώτα, και έτσι και έγινε.

Στη συζήτηση Θεοδωράκη - Ηλία συμμετείχε ο, επίσης, συνθέτης, Λευτέρης Βενιάδης.

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ/ ΚΥΠΕ

Σχόλια αναγνωστών

Άντρος Κυπριανού: Η κυβέρνηση οδήγησε σε πτώχευση τη ΣΚΤ

«Τώρα που θα αρχίσει η έρευνα θα δει ο άντρας κυπριανού τα αίσχη που γίνονταν πριν το 2013 και τις παρεμβάσεις ...»
Ντομπρος Κελαηδης  |  00:32

Καδής: Θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε φιλοαγροτική πολιτική

«Μα οι αγρότες που ειναι; Εγώ βλέπω παντού ξεραήλα και ερήμωση των χωραφιων!!!!!!!»
Ντομπρος Κελαηδης  |  00:29

Μπλόκαραν λογαριασμούς με ΜΕΔ στη ΣΚΤ

«Δυστυχώς αργήσατε. Αυτή την ενέργεια έπρεπε να την κάνετε τουλάχιστον δύο χρόνια πριν.»
πανασιανός  |  17:40

ΣΤΕΚ: Καταγγελία για ηχορύπανση στις τουριστικές περιοχές

«Ας κλείσουν ξενοδοχείο σε περιοχή που δεν έχει "ηχορύπανση" γιατί αν χαμηλώσουμε τα ντέσιμπελ, πάλε ...»
Logik  |  16:04

Μουσική: Τελευταία Ενημέρωση

Η κάθε σύνθεση είναι βασισμένη σε ένα Κυπριακό παραδοσιακό τραγούδι ή χορό από τα οποία η μελωδία παραμένει αναλοίωτη

TratSik String Quartet Project

Το προτζεκτ είναι μια διαφορετική προσέγγιση στη Κυπριακή Παραδοσιακή μουσική.
Δελτίο Τύπου
 |  ΜΟΥΣΙΚΗ