ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Χρυσός Λέων στην ταινία του Λαβ Ντίαζ «The woman who left»

Απονεμήθηκαν τα βραβεία του 73ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Newsroom K

Η Μεγάλη επιτροπή του 73 Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας απένειμε τον Χρυσό Λέοντα στην ταινία του Φιλιππινέζου Λαβ Ντίαζ «The woman who left», ίσως η μικρότερη σε διάρκεια ταινία του δημιουργού με διάρκεια 200 περίπου λεπτά.

Ο Αργυρός Λέων, μεγάλο βραβείο της επιτροπής, δόθηκε στην ταινία του Αμερικανού Τομ Φορντ, «Νυκτόβια ζώα» (Nocturnal Animals).

Το βραβείο για την καλύτερη σκηνοθεσία μοιράστηκαν ex-aequo η ταινία «Paradise» του Andrei Konchalovskyτο και η ταινία La Region Salvaje (The Untamd) του Μεξικανού Amat Escalante.

Πρόεδρος της φετινής κριτικής επιτροπής είναι ο Βρετανός σκηνοθέτης Σαμ Μέντες. Τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής είναι η Αμερικανίδα μουσικός και σκηνοθέτιδα Λόρι Αντερσον, η Βρετανίδα ηθοποιός Τζέμα Αρτερτον, ο Ιταλός συγγραφέας και σεναριογράφος Τζιανκάρλο Ντε Κατάλντο, ο Αμερικανός ντοκιμαντερίστας Τζόσουα Οπενχάιμερ, η Κινέζα ηθοποιός Ζάο Γουέι, η Γερμανίδα ηθοποιός Νίνα Χος, ο Βενεζουελανός σκηνοθέτης και νικητής του περσινού Χρυσού Λέοντα, Λορέντζο Βίγας και η ηθοποιός Κιάρα Μαστρογιάνι, κόρη του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι και της Κατρίν Ντενέβ.  

«Η γυναίκα που έφυγε» του Λαβ Ντίαζ

Στις Φιλιππίνες της δεκαετίας του ’90, κυριαρχεί η διαφθορά και οι απαγωγές και οι εκτελέσεις είναι κάτι το συνηθισμένο, σε αυτό το περιβάλλον εκτυλίσσεται η νέα αυτή ταινία-ποταμός (διαρκεί 228 λεπτά) του Λαβ Ντίαζ, ο οποίος μόλις πριν από μερικούς μήνες στο φεστιβάλ Βερολίνου είχε παρουσιάσει την οκτάωρης διάρκειας ταινία του «Νανούρισμα για το θλιβερό μυστήριο», που του χάρισε την Αργυρή Άρκτο. Στη νέα του ταινία, η Χοράσια (εξαίρετη στο ρόλο η Τσάρο Σάντος-Κάνσιο), πρωταγωνίστρια της ταινίας του Λαβ Ντίαζ είναι μια πρώην δασκάλα η οποία, ύστερα από τριάντα χρόνια φυλάκισης για φόνο που δεν έκανε, αφήνεται ελεύθερη όταν η φίλη της, και πραγματική δολοφόνος, ομολογεί το έγκλημά της. Η Χοράσιο Θα φτάσει στη γενέτειρά της για να ανακαλύψει πως ο άντρας της έχει πεθάνει και η οικογένειά της έχει διαλυθεί. Έχοντας ανακαλύψει τον άντρα που πίεσε τη φίλη της να την ενοχοποιήσει, αρχίζει να ετοιμάζει ένα σχέδιο εκδίκησης παρακολουθώντας τη νύχτα το σπίτι του από μακριά, με τη βοήθεια ενός κακόμοιρου  πωλητή αυγών, ενώ, στη διάρκεια της ημέρας βοηθά διάφορα περιθωριακά άτομα, μια φτωχή ζητιάνα που περιφέρεται στις εκκλησίες, κλέβοντας τα κεριά για να τα πουλήσει, και ένα επιληπτικό, συμπαθητικό τραβεστί.
 
Ο Ντίαζ, όπως υποστηρίζει, εμπνεύστηκε το σενάριο της ταινίας του από ένα διήγημα του Τολστόι («Ο θεός βλέπει την αλήθεια, άλλα περιμένει»), που αναφέρεται σε ένα παρόμοια άδικα φυλακισμένο άτομο που θέλει να εκδικηθεί. Πέρα όμως από το θέμα της εκδίκησης, ο Ντίαζ μάς μιλά για τη συγχώρεση και λύτρωση, ενώ παράλληλα κάνει ένα έμμεσο σχόλιο πάνω στην πολιτική κατάσταση της χώρας του (τις ατιμώρητες απαγωγές, την ανυπαρξία οποιασδήποτε δικαιοσύνης, τη φτώχεια και την εξαθλίωση μεγάλης μερίδας του λαού). Με ένα στιλ ημι-ντοκιμαντεριστικό, που θυμίζει έντονα εκείνο του ιταλικού νεορεαλισμού, με μια εξαιρετική μαυρόασπρη φωτογραφία (που δίνει με τον καλύτερο τρόπο τη μαύρη ατμόσφαιρα στην οποία είναι βουτηγμένη η ταινία) και μια έξοχη, αντάξια βραβείου, ερμηνεία από την Τσάρο Σάντος-Κάνσιο, ο Ντίαζ έφτιαξε μια συγκλονιστική ταινία, αναμφισβήτητα από τις καλύτερές του, που σίγουρα θα είναι στα φαβορί για το Χρυσό Λιοντάρι. 
 

Τα βραβεία

  • Χρυσός Λέοντας: «The Woman Who Left» του Λαβ Ντιάζ
  • Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής: «Nocturnal Animals» του Τομ Φορντ
  • Βραβείο Σκηνοθεσίας: Αμάτ Εσκαλάντε για το «The Untamed» και ο Αντρέι Κοντζαλόφσκι για το «Paradise»
  • Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: «The Bad Batch» της Ανα Λίλι Αμιρπούρ
  • Σενάριο: Νοα Οπενχάιμ για το «Jackie» του Πάμπλο Λαραΐν
  • Ανδρικός Ρόλος: Οσκαρ Μαρτίνεζ για το «The Distinguished Citizen» των Γκαστόν Ντουπράτ και Μαριάνο Κον
  • Γυναικείος Ρόλος: Εμα Στόουν για το «La La Land» του Ντάμιεν Σαζέλ
  • Βραβειο Πρωτοεμφανιζόμενου Ηθοποιού Μαρτσέλο Μαστρογιάνι: Πάουλα Μπίρ για το «Frantz» του Φρανσουά Οζόν

Τμήμα Ορίζοντες

  • Καλύτερη Ταινία: «Liberami» της Φεντερίκα Ντι Τζιάκομο
  • Καλύτερη Σκηνοθεσία: Φιεν Τροχ για το «Ηομε»
  • Καλύτερο Σενάριο: «Bitter Money» του Γουάνγκ Μπινγκ
  • Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: «Big Big World» του Ρέχα Ερντέμ
  • Καλύτερη Ανδρική Ερμηνεία: Νούνιο Λοπέζ για το «Sao Jorge» του Μάρκο Μαρτίνς
  • Καλύτερη Γυναικεία Ερμηνεία: Ρουθ Ντιάζ για το «The Fury of a Patient Man» του Ραούλ Αρεβάλο
  • Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους: «La Voz Perdida» του Μαρτσέλο Μαρτινέσι (Παραγουάη)

Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη
Αλα Εντίν Σλιμ για το «The Last of Us» (συμμετοχή στο τμήμα Εβδομάδα Κριτικής)

Βραβείο Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI)
A Woman's Life του Στεφάν Μπριζέ

 
Venezia Classics

  • Καλύτερη αποκατάσταση: Break Up - L'Uomo dei Cinque Palloni του Μάρκο Φερέρι (1965)
  • Καλύτερο ντοκιμαντέρ: Le Concours του Κλερ Σιμόν

Με πληροφορίες από www.labiennale.org/it/cinema και www.flix.gr/news/venice-2016-awards.html

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

Ισραήλ: Δεν δεχόμαστε μαθήματα ηθικής από αυτούς που εισέβαλαν στην Κύπρο

«Ποιοι ειναι αυτοι οι συμφεροντολογοι που προωθουν τα σχεδια των Τουρκων ? Πεστε μας νοικτ και καθαρα ...»
Φοιβος  |  19:26

Αναστασιάδης: Αποφάσισα να μην δημοσιοποιήσω τα πρακτικά του Κρανς Μοντάνα

«Ελπιζω ο αναστασιαδης να εχει καποια σοβαρη δικαιολογια γι`αυτο, διαφορετικα ας αποχαιρετησει την προεδρια ...»
Ντοπρος Κελαηδης  |  06:36

Ισραήλ: Δεν δεχόμαστε μαθήματα ηθικής από αυτούς που εισέβαλαν στην Κύπρο

«Μακαρι και εμεις, να ειχαμε εστω το ενα δεκατο του πατριωτισμου των ισραηλιτων και να μην ειχαμε τους ...»
Ντοπρος Κελαηδης  |  06:26

Αναστασιάδης: Αποφάσισα να μην δημοσιοποιήσω τα πρακτικά του Κρανς Μοντάνα

«Εχω την εντυπωση οτι ο Προεδρος εχασε τον αυτοελεγχο του...μετα απο θυμους,καυγαδες και απειλες...δεν ...»
Φοιβος  |  20:58

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση