ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Διεθνές Φεστιβάλ: Το σινεμά πηγαίνει Βενετία

Το σπουδαίο κινηματογραφικό φεστιβάλ ανοίγει απόψε την αυλαία του με μεγάλες προσδοκίες

Kathimerini.gr

Του Αιμίλιου Χαρμπή

Εντεκα ημέρες λάμψης και σινεμά, μεγάλων σταρ και σπουδαίων καλλιτεχνών. Το 79ο Φεστιβάλ Βενετίας, μία από τις 2-3 σημαντικότερες κινηματογραφικές γιορτές του πλανήτη, ανοίγει απόψε την αυλαία του κι εμείς ετοιμαζόμαστε να προσγειωθούμε στα διάσημα κανάλια, έχοντας μεγάλες προσδοκίες από μια διοργάνωση η οποία στις τελευταίες εκδόσεις της –προ και μετά την πανδημία– μας έχει δώσει κορυφαίες ταινίες της πρόσφατης παραγωγής. Η φετινή Μόστρα αναμένεται να κινηθεί σε ανάλογα υψηλά στάνταρ, κρίνοντας τουλάχιστον από τα «βαριά» ονόματα που την επέλεξαν για να παρουσιάσουν εκεί τις καινούργιες δουλειές τους.

Το δικό μας καλεντάρι πάντως γέμισε ταχύτατα και, παρά τις… προσπάθειες των διοργανωτών με το (απαράδεκτα) δύσχρηστο σύστημα κράτησης θέσης, θα δούμε ξανά πολλά και ενδιαφέροντα στη Βενετία. Αρχικά την ταινία έναρξης, το πολυαναμενόμενο «White Noise» του Νόα Μπάουμπαχ· ο Αμερικανός κινηματογραφιστής, από τα πιο καυτά ονόματα του σύγχρονου Χόλιγουντ, δίνει τους βασικούς ρόλους στη σύζυγό του Γκρέτα Γκέργουικ αλλά και στον γνώριμό του Ανταμ Ντράιβερ, ο οποίος πιθανότατα θα συγκεντρώσει και τα περισσότερα φλας πάνω του στο αποψινό κόκκινο χαλί. Το ίδιο το φιλμ προσδιορίζεται ως οικογενειακή σάγκα, η οποία ταυτόχρονα ασχολείται με «τα συμπαντικά μυστήρια της ζωής, του θανάτου και της ελπίδας για ευτυχία σε έναν αβέβαιο κόσμο». Κλασικός Μπάουμπαχ, δηλαδή.

Αυτό βέβαια είναι μόνο το… ζέσταμα. Μέσα στις πρώτες μέρες του φεστιβάλ, στη Μόστρα θα καταφθάσει επίσης ο βραβευμένος με 4 Οσκαρ Μεξικανός Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου για να παρουσιάσει το «Bardo», το οποίο έχει για πρωταγωνιστή έναν επιφανή δημοσιογράφο και ντοκιμαντερίστα που επιστρέφει σπίτι προκειμένου να αντιμετωπίσει την υπαρξιακή του κρίση. Κάτι μας λέει πως τα αυτοβιογραφικά στοιχεία θα είναι εδώ άφθονα. Αυτά τα τελευταία υπάρχουν ούτως ή άλλως σχεδόν σε όλες τις ταινίες του Λούκα Γκουαντανίνο, ενός ακόμη κινηματογραφιστή που έχει δει τις «μετοχές» του να εκτοξεύονται τα τελευταία χρόνια. Αυτή τη φορά μαζί του φέρνει το «Bones and All», ένα ταξίδι ενηλικίωσης στην Αμερική του Ρέιγκαν, με αστεράτους πρωταγωνιστές όπως ο Τιμοτέ Σαλαμέ, ο Μαρκ Ράιλανς, η Κλοέ Σεβινί κ.ά.

Στο Λίντο της Βενετίας θα κάνουν ακόμη το επόμενο βήμα τους αρκετοί σκηνοθέτες που μας συγκίνησαν με τις αμέσως προηγούμενες δουλειές τους: ο Μάρτιν Μακντόνα για παράδειγμα, ο οποίος έπειτα από τις αριστουργηματικές «Τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι» παρουσιάζει το «The Banshees of Inisherin», την ιστορία σύγκρουσης δύο ανδρών (Κόλιν Φάρελ και Μπρένταν Γκλίσον) σε ένα απομονωμένο νησί ανοιχτά της Ιρλανδίας· το ίδιο και ο Γάλλος Φλοριάν Ζέλερ, ο οποίος μετά τον θρίαμβο του «Πατέρα» επανέρχεται με τον «Γιο», άλλο ένα οικογενειακό δράμα με τους Χιου Τζάκμαν, Λόρα Ντερ και Βανέσα Κίρμπι.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στον Ιρανό Τζαφάρ Παναχί, ο οποίος έστειλε στο φεστιβάλ το «No Bears», λίγο πριν συλληφθεί εξαιτίας της κριτικής που ασκεί στο καθεστώς της χώρας. Αντιθέτως, το (φυσικό) παρόν στη Μόστρα θα δώσει με το «The Whale» ο πάντα ενδιαφέρων Ντάρεν Αρονόφσκι, ενώ με την παρουσία τους θα λαμπρύνουν το κόκκινο χαλί σταρ όπως η Κέιτ Μπλάνσετ («Tar»), η Πενέλοπε Κρουζ («L’ Immencita») και η Ανα ντε Αρμας («Blonde»).

Παρουσία, τέλος, έστω και πιο έμμεση, θα έχει στη Βενετία και το ελληνικό σινεμά. Το γυρισμένο (και) στη χώρα μας «Προς τον βορρά» του Ρουμάνου Μιχάι Μιντσάν αποτελεί ελληνική μειοψηφική συμπαραγωγή, συμμετέχοντας στο τμήμα «Ορίζοντες». Παράλληλα, το ντοκιμαντέρ «Χρήστος, το τελευταίο παιδί» της Τζούλια Αμάτι θα βρεθεί στο τμήμα Giornati degli Autori.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση