ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 23:23
 

Η μετάλλαξη του Πάμπλο σε Εσκομπάρ

Όλα συμβαίνουν στον απόηχο του επιτυχημένου τηλεοπτικού «Narcos» του Netflix

Newsroom Κ, Αθήνα

Του ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Θέμα χρόνου ήταν ώστε η «τρέλα» των τελευταίων ετών γύρω από την προσωπικότητα του Πάμπλο Εσκομπάρ να περάσει και στον κινηματογράφο. Τα πάντα, βέβαια, συμβαίνουν στον απόηχο του πολύ επιτυχημένου –και εξαιρετικού– τηλεοπτικού «Narcos» του Netflix, ωστόσο και η ταινία του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα τραβά τα βλέμματα και μόνο με τους λαμπερούς πρωταγωνιστές της. Στοχεύει δε μάλλον ακριβώς στην παγκόσμια απήχηση του ονόματος Εσκομπάρ, αλλιώς δεν εξηγείται πώς μια ισπανική παραγωγή μιλάει μόνο... αγγλικά.

Το «Αγαπώντας τον Πάμπλο», όπως υποδεικνύει και ο τίτλος του, μεταφέρει στην οθόνη το βιβλίο της διάσημης δημοσιογράφου και ερωμένης του ναρκοβαρώνου, Βιρχίνια Βαγιέχο, όπου περιγράφεται η άνοδος και η πτώση του. Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει η Πενέλοπε Κρουζ ενώ σε εκείνον του Εσκομπάρ βρίσκεται ο Χαβιέ Μπαρδέμ. Αυτός ο τελευταίος είναι φυσιολογικά και το μεγάλο ατού της ταινίας, η οποία κατά τα άλλα μοιάζει με σύνοψη των δύο πρώτων κύκλων του «Narcos». Με τα καρτέλ ναρκωτικών στο απόγειο των δυνάμεών τους, η κυβέρνηση της Κολομβίας με τη συνδρομή των Αμερικανών κηρύσσει αμείλικτο πόλεμο, ο οποίος θα στοιχίσει χιλιάδες ζωές και θα χωρίσει τη χώρα στα δύο.

Η γλώσσα

Ο Μπαρδέμ στέκεται με άνεση στο ύψος του ρόλου ερμηνεύοντας έναν Εσκομπάρ άλλοτε ενεργητικό και ευαίσθητο και άλλοτε με βλέμμα νεκρό, να διατάζει στυγερές δολοφονίες. Το ίδιο και η Πενέλοπε Κρουζ, η οποία είναι πειστική ως μοιραία γυναίκα, σε ένα ρόλο πάντως λιγότερο σημαντικό. Από την άλλη, πρόβλημα για τους δυο τους, όπως και για όλο το υπόλοιπο καστ της ταινίας, αποτελεί η γλώσσα. Η αλήθεια είναι πως η εικόνα ισπανόφωνων ηθοποιών να μιλούν με βαριά προφορά (πολύ βαρύτερη από την κανονική τους) αγγλικά, ερμηνεύοντας χαρακτήρες οι οποίοι είναι υποτίθεται Λατινοαμερικανοί, μοιάζει κάπως κωμική. Και είναι άξιον απορίας, μιας και το πρότυπο «Narcos» μιλούσε κανονικά ισπανικά, γιατί δεν επελέγη και εδώ η μητρική γλώσσα των πρωταγωνιστών – πιθανώς σχετίζεται με όσα αναφέραμε στην αρχή.

Κατά τα λοιπά, το φιλμ του Φερνάντο Λεόν κυλάει σχετικώς ακαδημαϊκά, προσφέροντας και μερικές στιγμές γέλιου, καθώς αφηγείται τα θρυλικά πια επεισόδια του βίου του Εσκομπάρ. Επιλέγει, πάντως, να δώσει έμφαση περισσότερο στην προσωπικότητα του ανθρώπου που σταδιακά μεταμορφώνεται σε βίαιο παράφρονα, παρά στα ίδια τα ιστορικά γεγονότα που αφορούν τόσο την Κολομβία όσο και τις ΗΠΑ της εποχής. Κι εδώ έγκειται η μεγάλη διαφορά του φιλμ σε σχέση με το τηλεοπτικό αντίστοιχό του. Πέρα από την άψογη παραγωγή, το «Narcos», ακριβώς λόγω της φύσης του που του επέτρεπε να απλωθεί σε αρκετά επεισόδια, κατάφερε να βάλει στο παιχνίδι αρκετούς δευτερεύοντες χαρακτήρες, οι οποίοι βοηθούν στο να σχηματιστεί η εικόνα μιας ολόκληρης εποχής. Τον ίδιο τον Εσκομπάρ τον βλέπουμε και στη νέα ταινία σχετικά καθαρά. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τον κόσμο που τον γέννησε.

Το βαρόμετρο της εβδομάδας

Στο «Ενα αξέχαστο καλοκαίρι», η πρωτοεμφανιζόμενη Ισπανίδα Κάρλα Σιμόν φτιάχνει ένα τρυφερό φιλμ γύρω από την παιδική ηλικία και την απώλεια των γονέων. Η εξάχρονη Φρίντα, αφού χάνει τη μητέρα της, πηγαίνει να περάσει το καλοκαίρι στο σπίτι των θείων της στην εξοχή. Η θλίψη και ο πόνος του κοριτσιού θα αντισταθμιστούν με τη χαρά του παιχνιδιού και την αγάπη που θα πάρει από μια καινούργια οικογένεια. Η ταινία περιγράφει με ευαισθησία αλλά και κέφι τον υπέροχο παιδικό κόσμο, ο οποίος όμως συνταράσσεται από τη μεγαλύτερη απώλεια. Η οργιώδης, αναγεννημένη φύση είναι εκεί σαν αντίδοτο του θανάτου.

Στη «Συμμορία των 8» η αδελφή (Σάντρα Μπούλοκ) του Ντάνι Οσιαν συνεχίζει την οικογενειακή παράδοση, σχεδιάζοντας μια παράτολμη ληστεία με φόντο το λαμπερό γκαλά του μουσείου Met της Νέας Υόρκης. Μαζί της έχει μια πλειάδα γυναικείων αστέρων (Κέιτ Μπλάνσετ, Αν Χάθαγουεϊ, Ριάνα κ.ά.) στους ρόλους εξαιρετικών... εγκληματιών.

Στην «Κρυφή συνταγή» παρακολουθούμε μια διπλή ιστορία αγάπης που εκτείνεται από το Βερολίνο ώς την Ιερουσαλήμ. O Ισραηλινός Ορεν, σε ένα επαγγελματικό ταξίδι στη Γερμανία, γνωρίζει και ερωτεύεται τον Τόμας, έναν νεαρό ζαχαροπλάστη. Οταν ο πρώτος σκοτώνεται σε τροχαίο, ο Τόμας ταξιδεύει στην Ιερουσαλήμ προκειμένου να γνωρίσει τη γυναίκα και τον γιο του. Πολύ σύντομα θα μπει στη ζωή (και στην κουζίνα) τους για τα καλά. Μια τρυφερή ιστορία, ύμνος στην αγάπη που μπορεί να υπάρξει σε όλες τις πτυχές της ζωής, από τα περίφημα γερμανικά γλυκά μέχρι τις πιο απροσδόκητες σχέσεις των ανθρώπων.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Διαβάζονται σήμερα

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom Κ, Αθήνα

Σχόλια αναγνωστών

Ζητά βοήθεια η Ερευνητική Επιτροπή για ΣΚΤ

«Eλπίζω όταν αυτή η Επιτροπή τελειώσει το έργο που ανέλαβε, να μην ντρέπεται να κυκλοφορεί στους ...»
knak  |  20:51

Τα πάνω κάτω στο ΔΣ της Cyta από γνωμάτευση του Γ. Εισαγγελέα

«Ο καλύτερος κουγκάς της κυβέρνησης!!! Καλλύτερο εν θέλει!!! Aκούεις τον και σβήνεις την τηλεόραση!!! ...»
knak  |  20:48

#PoliticsBlog Οι εμετοί, τα ξερατά και πιθανές θεραπείες

«η τάση προς εμετό μπορεί να προκλήθηκε απο το βούρκο στον οποίο κυλιέται ο Γενικός Εισαγγελέας »
leoegotora  |  12:54

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση