ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Λαμπερός Μπόουι, Τσέχωφ στην Ιαπωνία

Ενα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ για τον σπουδαίο καλλιτέχνη και το Οσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας στις αίθουσες

Kathimerini.gr

Του Αιμίλιου Χαρμπή

Moonage daydream ★★★½
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (2022)
Σκηνοθεσία: Μπρεντ Μόργκεν
Εµφανίζονται: Ντέιβιντ Μπόουι, Μπράιαν Ινο

Ο δημιουργός του εξαιρετικού «Cobain: Montage of Heck», Μπρεντ Μόργκεν, επιστρέφει με άλλο ένα μουσικό ντοκιμαντέρ, τολμώντας ακόμη περισσότερο και έχοντας για αντικείμενο της μελέτης του τον σπουδαίο Ντέιβιντ Μπόουι. Εδώ δεν μιλάμε μόνο για τον μουσικό Μπόουι, αλλά για την καλλιτεχνική προσωπικότητα στο σύνολό της, αυτόν τον ανεξάντλητο δημιουργό που εξάσκησε διαφορετικές τέχνες και χρησιμοποίησε το ίδιο του το σώμα ως καμβά για να εκφράσει όσα ξεχείλιζαν από μέσα του.

Ο Μόργκεν πάντως επιλέγει όλα αυτά να μη μας τα δείξει ακριβώς γραμμικά, αλλά τηρώντας μια χαλαρή χρονική ροή, η οποία ξεκινάει από τα εφηβικά χρόνια του Μπόουι και εκτείνεται μέχρι μια τελευταία συνέντευξη του ιδίου λίγο πριν από τον θάνατό του. Από τη συγκεκριμένη μάλιστα ακούμε μόνο τη φωνή του καλλιτέχνη, σαν απολογισμό και ταυτόχρονα σύνοψη όλων των υπολοίπων που παρεμβάλλονται στο μεταξύ στην οθόνη. Κι αυτά είναι εντυπωσιακά: ακυκλοφόρητο αρχειακό υλικό, παλιότερες συνεντεύξεις και φυσικά βίντεο από τα αυθεντικά λάιβ, με τον Μπόουι επί σκηνής να μετασχηματίζει την εικόνα του ροκ/ποπ σταρ με αδιανόητη τόλμη για οποιαδήποτε εποχή. Ο Μόργκεν από την πλευρά του βάζει ξανά το… χεράκι του, πειράζοντας χρώματα, φίλτρα και μοντάζ προκειμένου να δημιουργήσει ένα ψυχεδελικό σύνολο, ασορτί με την πολύχρωμη, υπερβατική φαντασία του εξώκοσμου ήρωά του.

Drive my car ★★★½
∆ΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Ριουσούκε Χαµαγκούτσι
Ερµηνείες: Χιντετόσι Νισιζίµα, Τόκο Μιούρα

Το φιλμ του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι, που απέσπασε τέσσερις οσκαρικές υποψηφιότητες και τελικά το χρυσό αγαλματίδιο για την καλύτερη διεθνή ταινία, έρχεται αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Ηρωας του Ιάπωνα κινηματογραφιστή είναι ο Γιουσούκε, ένας θεατρικός σκηνοθέτης, ο οποίος χάνει ξαφνικά την αγαπημένη του σύζυγο. Βυθισμένος στη θλίψη, δέχεται την πρόσκληση να ταξιδέψει στη Χιροσίμα προκειμένου να ανεβάσει εκεί μια δική του εκδοχή του «Θείου Βάνια» του Τσέχωφ. Η καθημερινή επαφή με τα μέλη του θιάσου, καθώς και με τη λιγομίλητη νεαρή οδηγό του, θα τον βοηθήσει να περάσει σε ένα επόμενο επίπεδο και να φτάσει λίγο πιο κοντά στη λύτρωση.

Ο Χαμαγκούτσι κρατά την εικονοποιία και γενικότερα την κινηματογραφική του παρέμβαση στο μίνιμουμ, φιλμάροντας και μοντάροντας με λιτότητα προκειμένου να ρίξει όλο το εκφραστικό βάρος στο (αριστουργηματικό) σενάριό του. Η σύγχρονη μοναξιά, η δυσκολία των ανθρώπινων σχέσεων και της ίδιας της επικοινωνίας, καθώς και το δράμα της απώλειας, αντιπαρατίθενται εδώ με το τσεχωφικό κείμενο και τον μαγνητισμό –στα όρια της εμμονής– που αυτό εκπέμπει. Οι τρεις ώρες της διάρκειας είναι βέβαια αρκετές, ωστόσο ο προσεκτικός θεατής ανταμείβεται και με το παραπάνω.

Η τελευταία νύχτα µε τις µάσκες ★★½
ΤΡΟΜΟΥ (2022)
Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν
Ερµηνείες: Τζέιµι Λι Κέρτις, Αντι Μάτιτσακ

Η σύγχρονη τριλογία που αναβίωσε τον μύθο του Μάικλ Μάγιερς, διά χειρός Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, φτάνει στο τέλος της με ένα φιλμ που κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με τα δύο προηγούμενα. Τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία φορά που ο αιμοδιψής δολοφόνος έκανε την εμφάνισή του στη μικρή πόλη, όπου η Λόρι Στρόουντ (Τζέιμι Λι Κέρτις) ζει πλέον ειρηνικά μαζί με τη νεαρή εγγονή της, την Αλισον. Η τελευταία θα ξεκινήσει ένα ειδύλλιο με τον Κόρεϊ, έναν εσωστρεφή νέο που αντιμετωπίζεται σαν παρίας. Καθώς η συμπεριφορά του γίνεται όλο και πιο παράξενη, ένα καινούργιο κύμα φόνων ξεσπά, με τον Μάικλ Μάγιερς και τη Λόρι να συναντιούνται (αναπόφευκτα) για μια τελική αναμέτρηση. Ο Γκόρντον Γκριν παραμένει πιστός στο παραδοσιακό σλάσερ φιλμ, προσθέτοντας και τις σωστές δόσεις χιούμορ στο φονικό του μείγμα. Οι λάτρεις του είδους και της σειράς ταινιών θα το ευχαριστηθούν σίγουρα.

Ο χαµένος βασιλιάς ★★½
∆ΡΑΜΕΝΤΙ (2021)
Σκηνοθεσία: Στίβεν Φρίαρς
Ερµηνείες: Σάλι Χόκινς, Στιβ Κούγκαν, Χάρι Λόιντ

Ο βετεράνος Στίβεν Φρίαρς υπογράφει με το γνωστό του κομψό στυλ ένα φιλμ σε σενάριο του Στιβ Κούγκαν και του Τζεφ Πόουπ. Πρωταγωνίστρια εδώ είναι η Σάλι Χόκινς, στον ρόλο της Φιλίπα, μιας ερασιτέχνιδος ιστορικού, η οποία έχει βαλθεί να καταρρίψει τη λανθασμένη, όπως πιστεύει η ίδια, εικόνα της κοινής γνώμης για τον βασιλιά Ριχάρδο Γ΄. Οι έρευνές της θα την οδηγήσουν τελικά σε ένα πάρκινγκ στο Λέστερ, όπου θα «συναντηθεί» με τον σαιξπηρικό ήρωα, τον οποίο πάντως βλέπει ήδη ολοκάθαρα με τα μάτια της φαντασίας της. Δύο ειδικοί στο ιδιότυπο είδος της δραμεντί –ο Φρίαρς και ο Κούγκαν– συναντούν μια από τις πιο ιδανικές του πρωταγωνίστριες, τη Σάλι Χόκινς, για να της παραδώσουν τα ηνία αυτής της παράξενης ιστορίας. Το αποτέλεσμα βλέπεται ευχάριστα, προσφέροντας και ένα δίδαγμα σχετικά με την επιμονή που μπορεί καμιά φορά να γκρεμίσει και τους πιο ψηλούς τοίχους.

Κοίτα τους πώς τρέχουν
ΚΩΜΩ∆ΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ (2022)
Σκηνοθεσία: Τοµ Τζορτζ
Ερµηνείες: Σαµ Ρόκγουελ, Σίρσα Ρόναν

Περνώντας για πρώτη φορά από την τηλεόραση στη μεγάλη οθόνη, ο Βρετανός Τομ Τζορτζ σκηνοθετεί μια κωμική περιπέτεια μυστηρίου με γυαλιστερό καστ. Στο λονδρέζικο Γουέστ Εντ της δεκαετίας του 1950, τα σχέδια για την κινηματογραφική μεταφορά ενός επιτυχημένου θεατρικού έργου διακόπτονται απότομα όταν ένα βασικό μέλος του συνεργείου δολοφονείται. Τότε ο αποτραβηγμένος από τον κόσμο διοικητής Στόπαρντ (Σαμ Ρόκγουελ) θα αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του και την πρόθυμη αρχάρια Κόνσταμπλ (Σίρσα Ρόναν). Οι δυο τους θα βρεθούν μπλεγμένοι σε ένα αινιγματικό παιχνίδι υπόπτων, προσπαθώντας να ξεδιαλύνουν το μυστήριο, ενώ κινδυνεύουν και οι ίδιοι.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση